Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo, katsastus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ollyvai
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 180

    Turbo, katsastus?

    Onko nykyään mahdollista turbottaa E24 M30B35 kilpien väliin, jos jarrut ovat E34 540 ja PU puslat ym.? Toyota-moottorinen lienee yhä myynnissä, mutta se lienee laitettu kilpien väliin kauan sitten.
  • vaappu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 1169
    • Rovaniemi/Pyhätunturi

    #2
    Mikä siitä ois mahdottoman tehny? Jos omasi on 635 lähtöjään niin lain edessä jarruja ei olisi tarvinnut edes laittaa. Mutta siitä ei ole haittaa että pysähtyy paremmin.

    Sitä en ymmärrä mitä haet takaa jz jeesuksesta.. voisin kuvitella että se on katsastettu omavalmiste moottorina samoin ku oma 4wd 4age turbo korolla. Nyky päivänä ei pysty tuota temppua tekemään.
    mb 519 täys pitkä
    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
    e31 850i Miljoonan markan bmw.
    e21. Kimppa rassi.
    Awd corolla turbo.+420whp..

    Comment

    • ollyvai
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 180

      #3
      Ajattelin 400hv. käyttöautoa, vakio E24 alustalla tuo ei käsittääkseni ole katsastuskelpoinen. Saako sen isoilla jarruilla yms. katsastettua, se oli kysymykseni.

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1771
        • Ylöjärvi

        #4
        Jos sun auto on 635 niin siinä on jo mallisarjan isoimmat jarrut, eli ei ongelmaa.
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 10967
          • Oulu

          #5
          Originally posted by ollyvai View Post
          Ajattelin 400hv. käyttöautoa, vakio E24 alustalla tuo ei käsittääkseni ole katsastuskelpoinen. Saako sen isoilla jarruilla yms. katsastettua, se oli kysymykseni.
          Ei noille 400hv tehoille. Mallisarjan tehokkain taitaa olla M635, eli 343hv saa olla maksimissaan, eli katsastuksen teholappumittausta varten rajoittaa tehot alle tuon. Muutoskatsastuksen jälkeen koneen tehomäärä on omistajan vastuulla.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ollyvai
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 180

            #6
            Kiitos Pazi! Vastuuton omistaja nostaa minussa päätään

            Comment

            • Raipeee
              BTCF Member
              • Apr 2006
              • 83
              • Turku

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ei noille 400hv tehoille. Mallisarjan tehokkain taitaa olla M635, eli 343hv saa olla maksimissaan, eli katsastuksen teholappumittausta varten rajoittaa tehot alle tuon. Muutoskatsastuksen jälkeen koneen tehomäärä on omistajan vastuulla.
              M6 Etu jarrut levyt 286-30mm. ( suoraan vaikka 840-750 328-30mm jarrut eteen)itsellä puututtiin jarrulevy paksuuteen..
              M6 vakaajat tarvii vaihtaa kun ovat paksummat. (omat mitkä tuli marmorilta etu ja taka 600e merkki eibach).
              Takajarrut ovat samat.

              Omani olen muutoskatsastanut vuonna 2008
              Samat pätee edelleen
              Last edited by Raipeee; 18-01-2019, 23:24.

              Comment

              • ollyvai
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 180

                #8
                328mm. 30mm. jarrut on tulossa eteen. M6 vakaajat ovat (mitä itse olen kaivanut) paksuudeltaan alkaen 19mm. ja 16mm. Tuntuu kovin ohuelta, voiko tuo pitää paikkansa?

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3045

                  #9
                  Originally posted by ollyvai View Post
                  328mm. 30mm. jarrut on tulossa eteen. M6 vakaajat ovat (mitä itse olen kaivanut) paksuudeltaan alkaen 19mm. ja 16mm. Tuntuu kovin ohuelta, voiko tuo pitää paikkansa?
                  ei varmaankaan pidä paikkaansa, koska jo e28 m5:ssakin on 25mm ja 18mm. eikös noi samat mene myös m6 malliin?

                  noita vakaajia saa edullisemmin esim saksasta.ja kuten aiemmin mainittiin orggikset ovat eibachin tekeleitä.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • ollyvai
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 180

                    #10
                    Kiitos, 25mm. ja 18mm. siis hakuun. Roll bar- haulla saa kaikkea alustaan liittyvää, kääntäjän antamalla Überrollbüge-sanalla saa kaaria. Google, ole täsmällinen!

                    E: Tässä asiaan kuulumatonta mutta kiinnostavaa tarinaa kallistuksenvakaajista:



                    E2: Taisi löytyä:
                    Last edited by ollyvai; 24-01-2019, 00:33.

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3045

                      #11
                      Originally posted by ollyvai View Post
                      Kiitos, 25mm. ja 18mm. siis hakuun. Roll bar- haulla saa kaikkea alustaan liittyvää, kääntäjän antamalla Überrollbüge-sanalla saa kaaria. Google, ole täsmällinen!

                      E: Tässä asiaan kuulumatonta mutta kiinnostavaa tarinaa kallistuksenvakaajista:



                      E2: Taisi löytyä:
                      http://www.iemotorsport.com/bmw/item/e28swaybars.html
                      tuolta löytyy varaosanumerot

                      etu: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=31&bt=31_0032

                      taka:https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=33&bt=33_0272


                      edit: näyttäis olevan taakse 16mm ja tasonkotkeuden säädön kanssa 18mm.
                      omassa E28:ssa on takana 18mm ja käy ihan hyvin vaikkei olekkaan korkeuden säätöä
                      Last edited by poke; 24-01-2019, 06:57.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • ollyvai
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 180

                        #12
                        Originally posted by poke View Post
                        tuolta löytyy varaosanumerot

                        etu: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=31&bt=31_0032

                        taka:www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/btdetail/?series=e24&typ=5531&og=02&hg=33&bt=33_0272


                        edit: näyttäis olevan taakse 16mm ja tasonkotkeuden säädön kanssa 18mm.
                        omassa E28:ssa on takana 18mm ja käy ihan hyvin vaikkei olekkaan korkeuden säätöä
                        Tänks! 18mm. lienee parempi aliohjautuvuuden suhteen, ainakin jos uskoo tuota linkkaamaani teknistä selvitystä. Nuo Ireland Engineeringin vakaajat olisi halvemmat, ja säädettävät.

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3045

                          #13
                          Originally posted by ollyvai View Post
                          Tänks! 18mm. lienee parempi aliohjautuvuuden suhteen, ainakin jos uskoo tuota linkkaamaani teknistä selvitystä. Nuo Ireland Engineeringin vakaajat olisi halvemmat, ja säädettävät.
                          katsoin noita IE vakaajia, niin niissä näytti olevan nuo korin puolen kiinnikkeet taakse ainakin erinäköiset kuin vakiot, jotka on vain toiselta reunalta pultattavat.
                          Eikös tuo IE ole jenkeissä. rahdit, tullit ja alvit tekee jotakin hinnan päälle vs. saksan rahdit.
                          Itse ostin vakaajat pielmaierilta n. reilu vuosi sitten ja olivat tuolloin alle 100€ /kpl.
                          ei juuri kiinnostanut tuolla hintaa etsimään ruosteisia paskoja...
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • ollyvai
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 180

                            #14
                            Jos Pielmaier tuohon hintaan alkuperäisiä tarjoaa, niin toki. Käytettyjä en ole miettinyt, mutta jos sopivat osuvat tielle niin miksi ei...

                            Comment

                            • ollyvai
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 180

                              #15
                              Lienenkö ymmärtänyt oikein? 324mm. levyt ovat vain E31, ja satuloiden kannakkeet maksavat siten tolkuttoman paljon?
                              Taakse 300mm. jäähdytetyille kelpaa E32 tai 34 kannakkeet, eli niitä voi löytää käytettynä?
                              Last edited by ollyvai; 19-02-2019, 23:26. Reason: Uutta tietoa ja epäröintiä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎