Tervehdys!
Kovin on hiljaista tällä E24- osastolla, enkä minäkään kovin ahkerasti ole postaillut,
joten en toki voi moittia ketään muutakaan asiasta.
Katsoin, että tuosta edellisestä aloittamastani keskusteluketjusta on vierähtänyt kohdakkoin 2,5 vuotta,
ja osa suunnitelluista hommista on edelleen tekemättä.
Jotakin sentään saatiin tehtyä, ja sitä myöten 635:n moottori sai kasan uusia tiivisteitä,
joiden avulla öljyt pysyvät nyt pois lattialta. Samalla uusittiin tulpanjohtosarja, tulpat sekä
virranjakaja, jotka edesauttavat raikkaampaa käyntiä.
Myös hankittu pakoputkisto (Simons) asennettiin, samoin Schmiedmanilta löytynyt uusi ja
edullinen pakosarja. Simonsin putkisto oli muuten OK, mutta minä sain jotakin
Ö–-tason laatua, sillä keskivaimentajan sisuskalut olivat ruostuneet irti jo syksyllä
2021, kun sarja asennettiin kesällä 2020. Äänimaailma on tällä hetkellä kohtuullisen railakas.
Reklamoin asiasta, mutta tehdas vain voivotteli ja totesi, että olen ajanut liian vähän.
Ehdottivat, että osta uusi vaimennin, joka tarkoittaisi sitä, että uusi keskipönttö pitäisi ostaa
aina joka toinen vuosi….. No, ehkä tuohonkin löytyy jokin viisaampikin ratkaisu.
Mutta se varsinainen asia, jonka vuoksi päädyin kirjoittamaan…. Tuossa aiemmassa
postauksessani pohdin auton ylimaalaamista, sillä sille japaniassa joskus tehty maalaus
alkaa antautua. Kyllähän tuon kanssa voisi elääkin, mutta kun tämä nyt sattuu olemaan
yksi niistä “All Time Favourite” – autoista, niin josko yrittäisin laittaa sen vihdoin arvoiseensa
kuntoon, kun aihio kumminkin on kohtuullisen hyvä.
Maalareita löytyy kyllä– se ei ole ongelma, ja siinä asiassa ajattelin auttaa siten, että
itse (ammattiavun kanssa!!) voisin purkaa (ja kasata) auton. Näin tietysti säästyisi
varmasti kohtuullinen summa rahaa, ja samalla voisi kenties fixailla muitakin paikkoja.
Purkaminen lienee muuten melko suoraviivaista, mutta jo etukäteen hirvittää se
sivuikkunoiden ympäri kiertävän koristekehyksen/vesikourun irrottaminen EHJÄNÄ, ja
luonnollisesti myös sen kiinnittäminen edelleen ehjänä. Ymmärtääkseni sitä ei saa
uutena (eikä oikein käytettynäkään), ja sen saa varsin helposti purkuhommissa tuhottua.
Bigcoupe.com - foorumilla aiheesta on juttua, ja sieltä löytyy ihan ohjeetkin ko. hommaan,
mutta haluaisin kysyä kanssaharrastajilta mahdollisia kokemuksia E24:n tuon “ikkunalistasarjan”
purku ja kasaushommista maalauksen yhteydessä.
Tiedän, että moni on siitä selvinnyt voittajana, mutta jos joukossa olisi joku, joka haluaisi tai
voisi jakaa ajatuksia siitä, miten tuossa hommassa on onnistuttu ja mitä silloin on tehty, niin
olisi hieno kuulla siitä vähän lisää!
Ja jokatapauksessa reipasta syksyn jatkoa – kesä(ajo)kelit ovat taas kohta täällä!!
-Mika-
Seinäjoki
PS: En tiedä tuleeko heti bannit, putkaa, linnaa, vankeutta ja sakkoja, mutta postaan tähän
kuvan viime kesäisestä “pesupäivästä.”
Edellisen postauksen aikana tallissa oli vain kaksi autoa, mutta tuli tehtyä silleen tyhmästi,
että hankin kaksi lisää– siksi tuo E24:n maalaaminenkin on toistaiseksi vähän siirtynyt….
Kovin on hiljaista tällä E24- osastolla, enkä minäkään kovin ahkerasti ole postaillut,
joten en toki voi moittia ketään muutakaan asiasta.
Katsoin, että tuosta edellisestä aloittamastani keskusteluketjusta on vierähtänyt kohdakkoin 2,5 vuotta,
ja osa suunnitelluista hommista on edelleen tekemättä.
Jotakin sentään saatiin tehtyä, ja sitä myöten 635:n moottori sai kasan uusia tiivisteitä,
joiden avulla öljyt pysyvät nyt pois lattialta. Samalla uusittiin tulpanjohtosarja, tulpat sekä
virranjakaja, jotka edesauttavat raikkaampaa käyntiä.
Myös hankittu pakoputkisto (Simons) asennettiin, samoin Schmiedmanilta löytynyt uusi ja
edullinen pakosarja. Simonsin putkisto oli muuten OK, mutta minä sain jotakin
Ö–-tason laatua, sillä keskivaimentajan sisuskalut olivat ruostuneet irti jo syksyllä
2021, kun sarja asennettiin kesällä 2020. Äänimaailma on tällä hetkellä kohtuullisen railakas.
Reklamoin asiasta, mutta tehdas vain voivotteli ja totesi, että olen ajanut liian vähän.
Ehdottivat, että osta uusi vaimennin, joka tarkoittaisi sitä, että uusi keskipönttö pitäisi ostaa
aina joka toinen vuosi….. No, ehkä tuohonkin löytyy jokin viisaampikin ratkaisu.
Mutta se varsinainen asia, jonka vuoksi päädyin kirjoittamaan…. Tuossa aiemmassa
postauksessani pohdin auton ylimaalaamista, sillä sille japaniassa joskus tehty maalaus
alkaa antautua. Kyllähän tuon kanssa voisi elääkin, mutta kun tämä nyt sattuu olemaan
yksi niistä “All Time Favourite” – autoista, niin josko yrittäisin laittaa sen vihdoin arvoiseensa
kuntoon, kun aihio kumminkin on kohtuullisen hyvä.
Maalareita löytyy kyllä– se ei ole ongelma, ja siinä asiassa ajattelin auttaa siten, että
itse (ammattiavun kanssa!!) voisin purkaa (ja kasata) auton. Näin tietysti säästyisi
varmasti kohtuullinen summa rahaa, ja samalla voisi kenties fixailla muitakin paikkoja.
Purkaminen lienee muuten melko suoraviivaista, mutta jo etukäteen hirvittää se
sivuikkunoiden ympäri kiertävän koristekehyksen/vesikourun irrottaminen EHJÄNÄ, ja
luonnollisesti myös sen kiinnittäminen edelleen ehjänä. Ymmärtääkseni sitä ei saa
uutena (eikä oikein käytettynäkään), ja sen saa varsin helposti purkuhommissa tuhottua.
Bigcoupe.com - foorumilla aiheesta on juttua, ja sieltä löytyy ihan ohjeetkin ko. hommaan,
mutta haluaisin kysyä kanssaharrastajilta mahdollisia kokemuksia E24:n tuon “ikkunalistasarjan”
purku ja kasaushommista maalauksen yhteydessä.
Tiedän, että moni on siitä selvinnyt voittajana, mutta jos joukossa olisi joku, joka haluaisi tai
voisi jakaa ajatuksia siitä, miten tuossa hommassa on onnistuttu ja mitä silloin on tehty, niin
olisi hieno kuulla siitä vähän lisää!
Ja jokatapauksessa reipasta syksyn jatkoa – kesä(ajo)kelit ovat taas kohta täällä!!
-Mika-
Seinäjoki
PS: En tiedä tuleeko heti bannit, putkaa, linnaa, vankeutta ja sakkoja, mutta postaan tähän
kuvan viime kesäisestä “pesupäivästä.”
Edellisen postauksen aikana tallissa oli vain kaksi autoa, mutta tuli tehtyä silleen tyhmästi,
että hankin kaksi lisää– siksi tuo E24:n maalaaminenkin on toistaiseksi vähän siirtynyt….
Comment