Announcement

Collapse
No announcement yet.

e24 -88 mittariston irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ccc
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 506
    • RHMK

    e24 -88 mittariston irroitus

    Mittaristoon muutamaa valoa vaihtamassa ja tarvitsisin infoa miten saan mittariston irti.
    e28sissa oli helppoa kun muutaman ruuvin irroitti niin oli jo koko roska sylissä, mutta e24ssä ei näy ohjaamon puolella mittaristossa mitään ruuveja tms.

    Eli siis,
    Mitä kaikkea pitää irroittaa?
    Tarvitseeko rattia irroittaa?
    F25 X3 setämies-edition
    E36 325 iA Cabriolet
    __________________
    Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
  • anttti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 655
    • Hellzzzinki by nite

    #2
    Ootko ihan varma, ettei siellä mittariston yläpuolella olevassa "kourussa" oo ruuveja? ...Ratti ainakin pitää irrottaa,jotta möhkäleen saa ulos.
    vehkeet levällään...

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuossa kuvassa näkyy ainakin muutama mittariston kiinnike.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • ccc
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 506
        • RHMK

        #4
        Mielestäni oon aika hyvin tsekannu ettei näy niitä ruuveja. Ja näyttäis ton räjäytyskuvan perusteellakin siltä että mittaristo ois kiinni edestä alareunasta jostain. pitänee niitä listoja nyt alkaa irti siis tempomaan. nohh kohta nähdään mitän käy
        F25 X3 setämies-edition
        E36 325 iA Cabriolet
        __________________
        Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

        Comment

        • OZBMW
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 347
          • Lumivuoret, Australia

          #5
          jos luet englantia niin ohjeet on tas:


          1. Disconnect the battery ground cable and remove steering wheel.

          2. Lift the glass cover off the check control (left side of instrument cluster) by gently prying. Remove 3 mounting screws underneath and pull out the check control housing and remove plug in the back.

          3. Remove the fog lamp switch from the dash (you can leave the wires connected).

          4. To the right of the fog lamp switch there is a black plastic plate that is pressed on (about 6 inches tall and 1 inch wide) which you gently pry off, then remove the screws underneath.

          5. Remove the mounting screws for the trim panel underneath the driver's side dash (should be 4 screws--2 different sizes) and lower the trim panel to the floor (note that the temp sensor for the climate control has a vacumn hose connected to the rear left portion of the trim panel).

          6. Remove the two large bolts just on either side of the steering column toward the front, which will allow the steering column to drop about 2 inches to clear enough room to slip out the instrument cluster.

          7. Lift the cluster out--pull the top toward you first and then reach back to disconnect the various plugs (they have clips holding on some of them that need to be pulled out first).

          8. Installation is the reverse (remember the vacumn hose on the lower trim panel).


          Jos et lue niin voin auttaa

          terveisin, Matti



          --------------------------------------------------------------------------------
          Last edited by OZBMW; 05-05-2006, 09:47.
          ///Matti @ Australia

          Comment

          • ccc
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 506
            • RHMK

            #6
            Originally posted by OZBMW
            ohjeet
            Kiitos todella paljon ajastasi ja vaivannäöstäsi! Ohjeitasi noudattaen sain mittariston irti ja udet polttimot laitettua! Kiitos!
            F25 X3 setämies-edition
            E36 325 iA Cabriolet
            __________________
            Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎