eli kone kuuma tai kylmä niin välillä saa sahata monta kertaa pitkään ennen kuin suostuu lähtemään käymään.. välillä taas toimii ongelmitta. mikä siinä lie sitten mahtais olla? täytyy varmaan käydä auto-sunilla mittauttamassa antureita.
ja autoa ei saanut testeriin kiinni.. on kuulemma niin vanha ettei heillä ole tarvittavia laitteita. auto siis vm.86. mittasivat antureita ja yhden arvot heitti. vaihtoivat sen ja lasku 130e!! antusin hinta 23e. mutta vika ei kyllä hävinnyt mihinkään. PERKL... käytin autoa siis lappeenranna auto-sunilla. oisko kenelläkään tietoa mikä siinä voisi olla? haisee kyllä vahvasti bensalle kun starttaa. noinkohan suuttimet vuotaa? itseltä loppuu kyllä kohta usko tuon vian kanssa. APUA kaivataan..
Ei vaikuttanut tulppien vaihto mitään.. no täytyy katsoa se jakaja ja testata vuotaako ne suuttimet.. mut voikos ne suuttimet kuitenkaan vuotaa välillä vaan? ku välillä kuitenkin lähtee kerrasta käyntii. kun aamulla lähtee välillä hyvin tai sitten saa toisinaan startata ihan pirusti että käynnistyy. en ymmärrä enää tuota bemarin sielun elämää. perkl..
se on vaan mitattava kaikki anturi signaalit manuaalisesti koska noin vanhassa ei välttämättä ole itse diaknooseja ja vaikka olisi niin ei se välttämättä kerro mikä on vikana.
se mittaus on aikaavievaa hommaa ja se tietysti maksaa.
omassan oli pitkä vieteri ja syyksi löysin väärin säädetyn kampiakselin asento tunnistimen.
Joku liitin tai relehän siellä tod.näk bugittaa. Viisain on putsata/vaihtaa bensapumpun- ja pääreleet + putsata kaikki liittimet konetilasta, tai ainakin polttoaineen saantiin + sytkään liittyvät.
Tuolta vaan tulostelet nipun kytkiksiä ja ei eikun pellin alle. http://www.stormpages.com/countchocu...w/ETMindex.htm
Jos bensa haisee niin voi olla että kylmäkäynnistinpiiri sekoilee, tai ruiskun lämpötila-anturi. Tai päärele ei anna sähköä sytkälle/suuttimille.. hakuammuntaa..
Mittaamaanhan tuota ei kannata alkaa jos vika ei ole päällä
eli startatessa ei tule virtaa tulpille asti. tulpanjohdot ehjät ja virranjakajan kansi sekä ruiskun lämpötila anturi vaihdettu. eli missäs vois olla vika?
No seuraavaksi voisi arvata: päärele, ruiskuboxi, kampiakselin asentoanturi, tai sitten jos autossa on ajonesto (OBC) niin se voi sekoilla, code rele löytyy muistaakseni ratin alta. Tuolta aiemmin antamastani linkistä löytyy tarkempaa tietoa (ihan valokuvat) releiden sijainnista. Nopeesti voisi vikaa hakea näin:
Jos ohjaus ei tule pääreleelle ->vika OBC releessä
Jos ignition ohjaus ei lähde pääreleeltä -> vika pääreleessä
Jos nuo on ok, boxi ei ohjaa sytkää -> vika boxissa tai asentoanturissa (vai voisko olla puolassakin)
Nuo nyt on lonkalta heitetty mitä itse tässä mielentilassa tekisin
Oletetaan että johtosarja + liittimet on ok.
no ei tuossa ajonestolaitetta taida olla..? eli keskitytään niihin releisiin. täytyy vaan toivoa ettei ruiskun boxi olis rikki kun varmaan maksaa ihan sopivasti.
ISO KIITOS KAIKILLE NEUVOJA ANTANEILLE!! eiköhän tuo nyt saada pikku hiljaa toimimaan.
käytin auton paikallisessa auto-sähkö liikkeessä. tunnin tutkivat ja huomasivat yhden releen olevan rikki.. hintaa tuli releen vaihdolle 55e töineen!!! ja auto-suni tutki toista tuntia eikä löytäneet vikaa. ja maksoi silti 128e.
Comment