Announcement

Collapse
No announcement yet.

sisätilalämppäri elää omaa elämää (e24)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    sisätilalämppäri elää omaa elämää (e24)

    eli viileitten ilmojen saavutua huomasin, että kiihdytyksen jälkeen saattaa lämpöpuhallus mennä kylmäksi. auton lämmöt ihan ok. mutta välillä vaan ei enään puhala lämmintä.

    kun polkasee pari kertaa kaasua kunnolla, niin jo taas alkaa puhaltamaan lämmintä.
    onko kosketushäikkää lämppärin säätöventtiilin liittimessä, vai mistä voisi moinen ongelma johtua?

    niin autohan oli e24 vm 85
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • 328 e36
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 488
    • pori

    #2
    Originally posted by e24 View Post
    eli viileitten ilmojen saavutua huomasin, että kiihdytyksen jälkeen saattaa lämpöpuhallus mennä kylmäksi. auton lämmöt ihan ok. mutta välillä vaan ei enään puhala lämmintä.

    kun polkasee pari kertaa kaasua kunnolla, niin jo taas alkaa puhaltamaan lämmintä.
    onko kosketushäikkää lämppärin säätöventtiilin liittimessä, vai mistä voisi moinen ongelma johtua?

    niin autohan oli e24 vm 85
    ensimmäisenä ajatuksena tulee ittelle ettei auton moottorissa ole tarpeeksi vettä ja sen seurauksena olisi ilmaa lämmityslaitteen vesiputkissa..ja kun annat "jenkaa" koneelle niin vesipumppu tuppaa aina jonkun aikaa lämmintä vettä kiertoon.. eli itse koittaisin jäähdytysjärjestelmän nesteen lisäystä ja ilmausta..
    e36 320 cabrio.
    e36 328 coupe.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Jos kyseessä olisi E32/E34, niin sanoisin että kiertovesipumppu on kaputt. E24:ssa ei taida ko. kapistusta olla, vai onko?
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • e24
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 628

        #4
        Originally posted by 328 e36 View Post
        ensimmäisenä ajatuksena tulee ittelle ettei auton moottorissa ole tarpeeksi vettä ja sen seurauksena olisi ilmaa lämmityslaitteen vesiputkissa..ja kun annat "jenkaa" koneelle niin vesipumppu tuppaa aina jonkun aikaa lämmintä vettä kiertoon.. eli itse koittaisin jäähdytysjärjestelmän nesteen lisäystä ja ilmausta..


        ehkä selitykseni kaipaa tarkennusta.

        jos auto on puhaltanut lämmintä ja ajan rauhallisesti, niin todennäköisesti puhaltaa koko matkan lämmintä.

        eli lämmöt putoo pelistä lähinnä kun on tehnyt esim ohituksen tai muuten vaan jonkun koveman kiihdytyksen ja sitten lämmöt saa hytiin takaisin kun polkaisee muutaman kerran kaasua.



        LEKA
        jep ainakaan näin vanhasa e24:ssa ei ole kiertovesipumppua.
        käyttis Honda CR-v
        .... MR2
        ----------------------------
        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by e24 View Post
          LEKA
          jep ainakaan näin vanhasa e24:ssa ei ole kiertovesipumppua.
          Mutta vesiventtilli taitaa olla, ainakin ETM:n mukaan, joten vikaa voi olla myös siinä.
          Last edited by Leka; 14-10-2006, 17:55.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            Originally posted by Leka View Post
            Mutta vesiventtilli taitaa olla, ainakin ETM:n mukaan, joten vikaa voi olla myös siinä.
            se tässä lähinnä ajatuksena on ollutkin, joko venttiilissä vika, tai kosketushäiriötä liittimissä.

            mikähän sen toimintaperiaate on? kun virrat katoo, niin meneekö automaattisesti kiinni? onko askelmoottori, vai toimiiko samoin kuin tyhjäkäyntimoottori?
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎