Announcement

Collapse
No announcement yet.

-82 635csia --->manuaaliksi mutta kuinka sähköt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyyppi
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 2

    -82 635csia --->manuaaliksi mutta kuinka sähköt?

    missä kipinä?
    sain auton starttaan mutta ei tule kipinää
    missä vika?
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Automaattilaatikolla varustetussa autossa on alunperin toiminto joka estää auton käynnistämisen vaihde päällä, eli saa käyntiin vain P tai N asennoissa. On toteutettu yleensä katkaisijalla joka on vaihdekepin yhteydessä. Oliskohan systeemi jotenkin päällä vaikka rojut on poistettu esim. katkaisijan piuha irti niin ei starttaa?
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Se vaihteenvalitsin ohjaa reletta joka estää starttauksen KOKONAAN jos vaihde on päällä. Eli jos auto starttaa, vika ei liene siinä.

      - Kun muutit auton manuaaliksi, onko molemmissa kytkinkopissa (automaattu ja manuaali) kampiakselin asentotunnistimen ja kierrosluku anturit samoissa kohdissa?
      - Laitoitko molemmat paikoilleen?
      - Ethän laittanut "ristiin"eli RPM asentotunnistimeen ja asentotunnistin RPM:ään? Jos näin, ei varmasti saa kipinää.
      - Olihan manuaalivauhtipyörä myös motronicista? Motronix ja L-jetronic vauhtipyörä on erilaisia, L-jetronic toimii myös motronic vauhtipyörällä, muttei päinvastoin. Motronic vauhtipyörällä on merkkikohta (starttikehän takapuolella eli vaihteiston puolella), josta kampiakselin asentotunnistin poimii signaalinsa.

      Mutta kokeile ensin vaihtaa ne tunnistimen johdot ristiin. Ota liittimet irti siitä imusarjan kiinnityspalkista ja vaihda ne ristiin. Tämä on yleisin virhe mikä tehdään.

      t: Timo

      Comment

      • tyyppi
        Newbiemmer
        • Sep 2004
        • 2

        #4
        vaihdoin anturien paikkaa ja ei käynnistynyt vaivuin epätoivoon mut vaihdoin vielä ja otin ne irti siittä metalli tuesta ja painoin kunnolla kiinni jo lähti käymään bemu. Pitää olla tarkempi ens kerralla kiitos ny en olisi muuten tarkistanut.

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Minulla ne tulee kiinni kytkinkoppaan, ja ihan pulteilla (10mm kanta). Väärin voi laittaa (ristiin) mutta aina ne pohjaan asti menee.

          Hyvä että ongelma ratkesi näin pienellä vaivalla.

          t: Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎