Automaattilaatikolla varustetussa autossa on alunperin toiminto joka estää auton käynnistämisen vaihde päällä, eli saa käyntiin vain P tai N asennoissa. On toteutettu yleensä katkaisijalla joka on vaihdekepin yhteydessä. Oliskohan systeemi jotenkin päällä vaikka rojut on poistettu esim. katkaisijan piuha irti niin ei starttaa?
Se vaihteenvalitsin ohjaa reletta joka estää starttauksen KOKONAAN jos vaihde on päällä. Eli jos auto starttaa, vika ei liene siinä.
- Kun muutit auton manuaaliksi, onko molemmissa kytkinkopissa (automaattu ja manuaali) kampiakselin asentotunnistimen ja kierrosluku anturit samoissa kohdissa?
- Laitoitko molemmat paikoilleen?
- Ethän laittanut "ristiin"eli RPM asentotunnistimeen ja asentotunnistin RPM:ään? Jos näin, ei varmasti saa kipinää.
- Olihan manuaalivauhtipyörä myös motronicista? Motronix ja L-jetronic vauhtipyörä on erilaisia, L-jetronic toimii myös motronic vauhtipyörällä, muttei päinvastoin. Motronic vauhtipyörällä on merkkikohta (starttikehän takapuolella eli vaihteiston puolella), josta kampiakselin asentotunnistin poimii signaalinsa.
Mutta kokeile ensin vaihtaa ne tunnistimen johdot ristiin. Ota liittimet irti siitä imusarjan kiinnityspalkista ja vaihda ne ristiin. Tämä on yleisin virhe mikä tehdään.
vaihdoin anturien paikkaa ja ei käynnistynyt vaivuin epätoivoon mut vaihdoin vielä ja otin ne irti siittä metalli tuesta ja painoin kunnolla kiinni jo lähti käymään bemu. Pitää olla tarkempi ens kerralla kiitos ny en olisi muuten tarkistanut.
Comment