Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 24:ään m60b40 (4.0 v8) ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 635vanos
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 153
    • espoo

    E 24:ään m60b40 (4.0 v8) ??

    Olisko kokemuksia kyseisestä projektista? Käytännössä tai teoriassa?
  • Guest's Avatar

    #2
    Haulla löytyy varmaan juttua tältä foorumilta E28:iin samaisen moottorin sullomisesta.

    edit: www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178466
    Last edited by Guest; 17-11-2010, 21:10.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17536
      • Turku

      #3
      Kokemuksia ei ole, mutta kuulostaa kiinnostavalta :think...
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Fiksun ja kannatettavan oloinen idea.

        Haave vai projekti?
        Auton speksejä/kuvia/jotain?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Tästä taisi olla pääsiäisenä puhettakin .. ?

          Ei taida öljypohjan sijoittelukaan tuossa tuottaa ongelmia (?) joten ei muuta kuin tekemään, tilaahan tuollaisessa M30 koneen mahduttavassa konehuoneessa on vaikka muille jakaa
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #6
            Just mietin eilen illalla ennen nukkumaanmenoa että E24+M60 olis kyllä munakas projekti, jota ei taida vielä Suomessa olla nähty. Jos topikin aloittaja sen toteuttaa niin tumppu-ukkoja luvassa yllin kyllin
            E39 ja E91

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #7
              Sumpun kanssa ei tosiaan ongelmia pitäisi olla ja vertailumalleistakin löytyy. Sinne vaan.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • THimanen
                Newbiemmer
                • May 2009
                • 6
                • Mikkeli

                #8
                pakosarja on ongelma

                En tiedä onko e28:ssa isompi konehuone tulipellin luota, mutta kuskin puolen pakosarjan kanssa saat varautua näkemään vaivaa jos hyvän haluat, ja jarrutehostin joutaa luiskaan... sekä paljon muuta. Itse en raaskinu ehjää purkaa, niimpä oon koonnu mätään e24 hylsyyn.

                Jos sulla on koriltaan ehjä e24 niin harkitse kannattaako???

                Tv: e24 + m60 ja 5v manuaali ikuisuus projekti joka valmistuu joskus... Ehkä...

                Comment

                • V W
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 335
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by THimanen View Post
                  En tiedä onko e28:ssa isompi konehuone tulipellin luota, mutta kuskin puolen pakosarjan kanssa saat varautua näkemään vaivaa jos hyvän haluat, ja jarrutehostin joutaa luiskaan... sekä paljon muuta. Itse en raaskinu ehjää purkaa, niimpä oon koonnu mätään e24 hylsyyn.

                  Jos sulla on koriltaan ehjä e24 niin harkitse kannattaako???

                  Tv: e24 + m60 ja 5v manuaali ikuisuus projekti joka valmistuu joskus... Ehkä...
                  Ootko naittanut sporttilootaan?
                  On tossa tullu haihateltuun vaihtoehtoina kasata e34 tai e24 koriin nelilitranen kasi.
                  Ford 4500 :think Nuffield
                  Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                  Kawasaki ZX-12R
                  Borat

                  Comment

                  • Powr
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1589
                    • Kankaanpää

                    #10
                    Originally posted by V W View Post
                    Ootko naittanut sporttilootaan?
                    On tossa tullu haihateltuun vaihtoehtoina kasata e34 tai e24 koriin nelilitranen kasi.
                    Samaa suunniteltu e34:seen. Siis pelkkää suunnittelua ja haaveilua mutta kuitenkin.

                    On vaan vähän hakusessa kolaroidut 540. Sais kaikki osat samasta kasasta.

                    ps. Tämän kommentin arvo oli muuten täys nolla
                    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                    Comment

                    • 635vanos
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 153
                      • espoo

                      #11
                      E24:een m60b40b(4,0 v8) ??

                      onko kokemuksia kyseisestä projektista? eli 635 johon kyseinen kasi?

                      Comment

                      • THimanen
                        Newbiemmer
                        • May 2009
                        • 6
                        • Mikkeli

                        #12
                        Ei ole valmis

                        Oon naittanu m60 v8:n ja 260/6 getragin ja välissä m5 kytkin.

                        Mosa on laatikon kanssa e24 hylsyssä omalla paikallaan ja pakosarjoja oon värkänny silloin kun oon jaksanu. Suurin ongelma on kuskin puolen pakosarja, tilaa ei ole juurikaan, sekä jarrutehostin joka on pikku pakko säilyttää jos meinaa leimata kun on oltava abs:it

                        Ja toi tila ongelma koskee vain jos meinää tehdä kunnolliset pakosarjat, onhan toki mahdollista värkätä saabbimaiset halkosarjat ja tyytyä niihin...
                        Last edited by THimanen; 19-11-2010, 15:23. Reason: kiro virhe

                        Comment

                        • mrrk
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 515
                          • Satakunta.

                          #13
                          m60

                          turha
                          Last edited by mrrk; 20-11-2010, 03:47.

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by THimanen View Post
                            Oon naittanu m60 v8:n ja 260/6 getragin ja välissä m5 kytkin.
                            Kytkinkopasta olisi mielenkiintoista nähdä kuvia

                            Mosa on laatikon kanssa e24 hylsyssä omalla paikallaan ja pakosarjoja oon värkänny silloin kun oon jaksanu. Suurin ongelma on kuskin puolen pakosarja, tilaa ei ole juurikaan, sekä jarrutehostin joka on pikku pakko säilyttää jos meinaa leimata kun on oltava abs:it

                            Ja toi tila ongelma koskee vain jos meinää tehdä kunnolliset pakosarjat, onhan toki mahdollista värkätä saabbimaiset halkosarjat ja tyytyä niihin...
                            Oletko säilyttänyt jarrutehostimen vakiopaikallaan vai kenties siirtänyt jonnekin?

                            Pakosarjoista, tällaiset pakosarjat löytyvät mm. X5 4.6iS:stä joka puhaltaa kuitenkin sen 340hp pihalle joten ei sinne nyt välttämättä mitään kovin hipo-hipo sarjoja tarvitse pistää jos meinaa vakiotehot säilyttää..

                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3111

                              #15
                              Nostellaas tätä vanhaa topicia.

                              Itselle tuli hankittua tollanen 635csi -81 ja yhtenä vaihtoehtona olisi survaista kasi pellin alle. 3-litraisen saisi varmaan helpostikin leimattua, mutta miten on 4-litrainen, jossa onkin sitten enemmän tehoa.

                              Onko kokemusta käykö mallisarjan tehoikkaimpana m635csi verrokiksi? Tuolloinhan saisi alustan, jarrut ja voimansiirron päivittämällä alun 300hv laillisesti kilpiin.
                              Kulkineet/projektit:

                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎