Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 ongelmia 95E10 tankkauksen jälkeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AriAp
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 18
    • Helsinki

    #16
    Polttoaine tankin pumppu 16141179424 ei ainakaan pyöri kun sille antaa suoraan virtaa. Voisikos tuo vaikuttaa jollain tavalla.

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #17
      ..........
      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:06.
      ///Motorporot

      Comment

      • AriAp
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 18
        • Helsinki

        #18
        Tein jossain vaiheessa noin, mut bensaa tuli vasta kun starttasin? Sitä vähä itsekin ihmettelin. Pitäiskö paineen kertyä jo kun laittaa virrat päälle ja paljos sen pitäs sitä bensaa puskea? Koska n sekunnin startilla tuli vaan noin puoli d.

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #19
          ..........
          Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:05.
          ///Motorporot

          Comment

          • BMW528i-84
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 35
            • Helsinki / Tapanila

            #20
            Bensaa vain stratatessa ja koneen käydessä

            Bensaa pitää tulla vain silloin kun starttaat ja silloin kun kone käy. Muutoin esimerkiksi kolaritapauksessa painaisi bensapumppu kolaripaikalle tankillisen bensaa, jos sitä tulisi pelkästään virrat päällä.

            Testaa pumpun toiminta ilmamäärämittarin läppää raottamalla (työnnä läpä auki sormella), silloin pitää pumpun alkaa tuottamaan painetta.

            Se taka-akselin vieressä oleva pumppu on varsinainen painepumppu. Jos sulla on tankissa erillinen siirtopumppu, eikä se toimi, niin varmasti ahdistaa bensan saannissa.
            Last edited by BMW528i-84; 17-07-2011, 20:30.
            728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
            taas volkkari
            ex:
            528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
            520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #21
              Niin, tämä 635CSi on Motronicilla ja 2,8:t L-Jetronicilla. Yhtäkaikki, bensalinjassa pitäisi olla paineakku, joka pitää linjan paineen yllä. Se on voitu nyppästä ajan saatossa pois, mutta sitten käynnistyminen on nihkeämpää kun pumpun pitää ensin kehittää paine järjestelmään. Tuota ilmamäärämittarin läppää koklaamalla pitäisi pumpun virrat päällä pitäisi pumpun surahtaa päälle ainakin L-Jetissä. Motronicista en tiedä, tarviiko se muutakin tietoa...

              Comment

              • AriAp
                Newbiemmer
                • Jan 2009
                • 18
                • Helsinki

                #22
                Nyt tankissa oleva pumppu vaihdettu ja pohjassa olevan toiminta tarkistettu. Nämä näyttäis pelittävän ok. Mitäs seuraavaksi keksitään. Auto ei vieläkään käynnisty.

                Comment

                • Betrunken
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 458
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Raine View Post
                  Tarkistappa kylmäkäynnistyssuuttimelle menevä bensaletku, se on 10cm pätkä, joka lähtee suutintukilta. Minulla oli se hapristunut ja kylmänä lähti vähän huonosti käyntiin, hieman kaasua painamalla lähti paremmin käyntiin. Samaten kylmäkäynnistyssuuttimen anturi ja sen toiminta kannattaa tutkia.
                  Anteeksi OT mutta onko M10B18 ruiskumallissa tota?
                  Itselläni joutuu kaasua lisää kun kylmänä käynnistää ja pitääkin kaasulla pari sek kierroksia ennen kun pysyy käynnissä, muuten ei mitää ongelmaa.
                  Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                  EX:
                  -Bmw E28 518i
                  -Saab 9000
                  -Lada 2105
                  Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                  Comment

                  • AriAp
                    Newbiemmer
                    • Jan 2009
                    • 18
                    • Helsinki

                    #24
                    Mielestäni tuollainen letku löytyy kyllä ja näyttäis olevan kunnossa. Mutta voiko pelkkä kylmäkäynnistys anturi/suutin tehdä auton käynistymisen periaatteessa mahdottomaksi? Miten anturin ja suuttimen toiminnan voi testata?

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #25
                      ..........
                      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:05.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • AriAp
                        Newbiemmer
                        • Jan 2009
                        • 18
                        • Helsinki

                        #26
                        Kipinä tulee, se on testattu. Seuraavaksi pitää varmaan tyhjätä tankki ja vaihtaa kaikki bensa @ 98. Ajoitus pitää tarkistaa ja kai sitä täytyis selvittää kuinka rikkaalla käy. Tänään lähti käymään noin 10min sahauksella ja kun lähtee käymään niin käy muutaman sekunnin osalla pytyistä. Muutaman sekunnin käytyään käy normaalisti.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎