Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takuu ja huoltohistoria avaimesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2856
    • Tampere

    #46
    Europlus raukeaa siinä kohtaa kun auto käy yrityksen nimissä.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • B-Girl
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 171
      • Italy

      #47
      Originally posted by Esko View Post
      Jos se on tuo JaniLap nimimerkin linkkaama yksilö, niin omasta mielestä tuosta puuttuvat edelleen ne sporttijakkarat, jotka on tärkeämmät kuin HUD tai vaikka Soft Close. Muutamalla lähipiirissä on autoja joissa on Soft Close toiminto ja ovia tulee kuitenkin pökkäistyä sen verran voimalla, että menee suoriltaan kiinni. Toki hieno lisä kahvipöytäkeskusteluissa ja varustelistojen kanssa leuhkimiseen, mutta ei todellakaan mikään must have ominaisuus. HUD on ihan mukava lisä, jonka haluaisin omaankin autoon joskus, mutta osaa elää myös ilman. Samoin en ymmärrä CCC vs CIC erottelua. Omasta mielestä molemmat on ihan pätevät käytettävyydeltään, kun logiikan oppii. Toki CIC:n mukana tulee pikanäppäimet eri ominaisuuksille, mutta ei ainakaan itselle olisi deal breaker vaikka autossa olisi CCC, jos muuten kaikki täsmää. Mutta normijakkarat on esim. E60:ssä aika hirveät istua (istuinosa liian lyhyt, sivuttaistuki todella huono jne.) eikä malli muutu hirveämmin E63/64:ssa. Sporttijakkaroita ilman en lähtisi edes harkitsemaan varsinkaan tuon tasoista autoa.
      Ei niissä penkeissä ihan älyttömiä eroja ollut vs sportti / regular. Ainoa ero oli ristiseläntuen säätö ja penkin etuosassa se liikuteltava pala.

      Comment

      • kama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1264
        • Savonmua

        #48
        Originally posted by B-Girl View Post
        Ei niissä penkeissä ihan älyttömiä eroja ollut vs sportti / regular. Ainoa ero oli ristiseläntuen säätö ja penkin etuosassa se liikuteltava pala.
        Joo kyllä se suurin ero on ulkonäössä. Itsellä oli sama penkki-ongelma sekä e53 että e63:n kanssa. Rajasin ilman sport-penkkejä olevat vaihtoehdot suorilta pois, mutta sopivaa autoa ei löytynyt millään... laajensin sitten ajattelua ja alkoi löytyä vaihtoehtoa, joissa lopulta oli sitten kokonaisuutena parempia varusteita (e53 lopulta comfort penkit..).
        e63:een ajattelin vaihtaa sport-penkit, niitä kun ihan hyvin maailmalta saatavilla, mutta hyvin nopeasti asia ei tuntunut enää tärkeältä. Nuo e63 "lättänät" on ihan hyvät istua vs. esim e9x. Perstuntumalta isoin ero on että sport-penkki on vähän kovempi. Sivuttaistuissa ei ole säätöä, ovat oletuksena aika isolle hanurille mitoitettu, samoin reisituesta on eniten hyötyä persjalkaisille
        Ristiselän säätö on kyllä hyvä vanhoille luille ja nivelille...
        E24 - M88/3 N/A
        E85 - M54 Supercharged
        G26 - M50 Supercharged
        IG:kamamikko

        Comment

        • B-Girl
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 171
          • Italy

          #49
          Originally posted by kama View Post
          Joo kyllä se suurin ero on ulkonäössä. Itsellä oli sama penkki-ongelma sekä e53 että e63:n kanssa. Rajasin ilman sport-penkkejä olevat vaihtoehdot suorilta pois, mutta sopivaa autoa ei löytynyt millään... laajensin sitten ajattelua ja alkoi löytyä vaihtoehtoa, joissa lopulta oli sitten kokonaisuutena parempia varusteita (e53 lopulta comfort penkit..).
          e63:een ajattelin vaihtaa sport-penkit, niitä kun ihan hyvin maailmalta saatavilla, mutta hyvin nopeasti asia ei tuntunut enää tärkeältä. Nuo e63 "lättänät" on ihan hyvät istua vs. esim e9x. Perstuntumalta isoin ero on että sport-penkki on vähän kovempi. Sivuttaistuissa ei ole säätöä, ovat oletuksena aika isolle hanurille mitoitettu, samoin reisituesta on eniten hyötyä persjalkaisille
          Ristiselän säätö on kyllä hyvä vanhoille luille ja nivelille...
          Mulla on e46:ssa (2004) sporttipenkit ja ne ovat kyllä puuduttavan kovat. Pehmeämpi vaihtoehto on tervetullut. Ristiseläntuen puute on miinus, mutta täytyy sitten jumppaa enemmän.

          Comment

          • Puhemies
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 37
            • Kempele

            #50
            Siirsin yleiseseen keskusteluun omaksi Threadiksi.
            Last edited by Puhemies; 03-11-2016, 18:00.
            Spokesman

            4kpl. E30
            1kpl. E34 525iA
            2kpl. E38 728iA
            1kpl. E38 730d
            1kpl. E53 X5 3.0D
            1kpl. E53 X5 4.4i V8
            1kpl. X5 E70 35sd M-Sport
            Now driving X5 F15 xDrive 30d M-Sport

            Comment

            • Dabbler
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 102
              • Lpr

              #51
              Herätelläänpä tätäkin vanhaa keskustelua, eli kävin luetuttamassa avaimen huoltohistorian merkkiliikkeessä, kun korissa on hieman maali kuprua, myös huoltokirja oli luonnollisesti mukana huollot leimattuina (ei kaikki merkkiliikkeessä) niin tietysti sieltä välistä puuttuu yksi "vehicle check" vaikka huollot on tehty, onko mahdollista että toisessa avaimessani olisi eri huoltohistoria kuin tässä joka oli mukanani, eihän huoltoon viedessä asiakkaalla ole yleensä kuin se oma avain mukana, meilläkin toinen on emännän kassissa.

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4857
                • Paimio

                #52
                Ei ne huollot sinne avaimeen tallennu. Vaan avaimella vaan haetaan tiedot järjestelmästä. Samalla lailla kuin VINillä.

                Näin siis ainakin ymmärtääkseni asia on.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Dabbler
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 102
                  • Lpr

                  #53
                  Asia selvisi, kuulemma toinenkin avain päivittyy auton kautta, ai olikin vastaus jo, minulle sanoivat että jos yksikin km ajettu avaimella niin sitten löytyy, eivät kyllä maininneet tietokantaa, kysymys pääseekö siis ei merkkiliikkeetkin BMWn tietokantoja lisäilemään?
                  Last edited by Dabbler; 29-04-2019, 11:34.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4857
                    • Paimio

                    #54
                    Originally posted by Dabbler View Post
                    Asia selvisi, kuulemma toinenkin avain päivittyy auton kautta, ai olikin vastaus jo, minulle sanoivat että jos yksikin km ajettu avaimella niin sitten löytyy, eivät kyllä maininneet tietokantaa, kysymys pääseekö siis ei merkkiliikkeetkin BMWn tietokantoja lisäilemään?
                    Tottakai pääsee jos on siihen oikeudet. Monilla korjaamoilla nykyään on jo senkin takia että takuuasiat säilyy.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎