Announcement

Collapse
No announcement yet.

F13 korinen automaatista manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    F13 korinen automaatista manuaaliksi

    Tähän mennessä kaikki autoni ovat olleet manuaaleja, nyt ajossa oleva 640 DAX voisi olla messevä vietävä manuaalina, onko moinen muutostyö edes hypoteettisesti mahdollinen ? Mahtaako edes sopivaa laatikkoa olla edes olemassa kun kaikki valmistetut ovat olleet automaatteja.
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5327
    • S:t Karins

    #2
    Luojan kiitos ei ole mahdollista. Ei ainakaan ihan pienellä jumpalla.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17407
      • Turku

      #3
      En kyllä näe yhtään syytä laittaa ison dieselin jatkeeksi manuaalivaihteistoa .
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3446
        • Janakkala

        #4
        640 DAX Oisko nyt kuitenkin 640dX
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1298
          • pks

          #5
          Kyllä manuaalilaatikossakin on vielä hyvät puolensa :think Toki jos näihin saa vaihteistoon ohjelman mikä estää vaihteiden vaihtumisen itsestään manuaalimodessa niin sitten niitä hyviä puolia manuaalissa on enää aika vähän.


          Kaikki on kai mahdollista mutta tuskin tällaiseen mitenkään järkevästi jos näiden kanssa voi järjestä muutenkaan puhua. Hanki ameriikasta f10 m5 manuaalina, sellainen ois varmasti hyvä peli
          sigpic

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1355
            • Lempäälä

            #6
            Teknisestä näkökulmasta kaikki on varmaankin mahdollista. Onhan noita manuaali nelivetoja dieseleissä. Adapteripalaa jos pulttijako on väärä ja kattelee sopivat vetolaitteet väliin.

            Taloudellisesta näkökulmasta taas järki voi olla niin ja näin.

            Ja lainsäädännöllisesti Suomessa taas taitaa tulla stoppi, kun muutokselle pitäisi tietääkseni löytyä näinkin uudessa jo E-hyväksyntä ja muuttajan todistaa että käytönaikaiset päästömäärät eivät ole muutoksen takia nousseet. Tämäkin kai on oikeasti enemmän kiinni siitä tahtotilasta ja pinkan paksuudesta kiinni, että ei nyt 100% mahdotonta jos jotain haluaa.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              #7
              Originally posted by jj5 View Post
              Kyllä manuaalilaatikossakin on vielä hyvät puolensa :think Toki jos näihin saa vaihteistoon ohjelman mikä estää vaihteiden vaihtumisen itsestään manuaalimodessa niin sitten niitä hyviä puolia manuaalissa on enää aika vähän.
              Kas, joku osasi vastata askelta pidemmällä olevalla ajatuksella, tosiaan jos tämän laatikon saisi manuaali-modella toimimaan yhtä jämptisti ( eli kytkimet kiinni) kuin oikean manuskan ( eli esim. loivassa alamäessä liian isolla vaihteella rullaamisen ) niin olisin tyytyväinen.
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6702
                • PK-seutu

                #8
                Originally posted by TON-III View Post
                Kas, joku osasi vastata askelta pidemmällä olevalla ajatuksella, tosiaan jos tämän laatikon saisi manuaali-modella toimimaan yhtä jämptisti ( eli kytkimet kiinni) kuin oikean manuskan ( eli esim. loivassa alamäessä liian isolla vaihteella rullaamisen ) niin olisin tyytyväinen.
                Kohta alkaa xHP:lta tulla softaa näihin 8HP laatikoihin, jonka voi itse puhelimella ja kaapelilla flässätä autoon ja jopa muuttaa asetuksia haluamallaan tavalla. Itsekin entisenä manuaalin fanina en kyllä enää automaatista luovu kun on 8hp:lla ajanut. Korostuu vielä nimenomaan dieselissä.
                S65, S85, H1, N63TU, HA0

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5327
                  • S:t Karins

                  #9
                  Kevennystä välillä



                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • TON-III
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2018
                    • 480
                    • Turku

                    #10
                    Kyse ei ole siitä että en olisi tiedostanut automaatin olevan se absoluuttisesti nopeampi, jotenkin se vaihteesta itse päättäminen on se juttu, myös pienten kierrosten väännön 'häviäminen' automaatissa riepoo.
                    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                    Comment

                    • Manukki
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 57
                      • Turku

                      #11
                      Tökkäät se kepin S-asentoon niin ei kyllä pienillä kierroksilla 40d:ssä häviä yhtään mitään.

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Originally posted by TON-III View Post
                        Tähän mennessä kaikki autoni ovat olleet manuaaleja, nyt ajossa oleva 640 DAX voisi olla messevä vietävä manuaalina, onko moinen muutostyö edes hypoteettisesti mahdollinen ? Mahtaako edes sopivaa laatikkoa olla edes olemassa kun kaikki valmistetut ovat olleet automaatteja.

                        Kaikki on mahdollista, hieman työstää moottorisoftaa, ews4 emulaattoria laatikon tilalle yms. niin uskon että on mahdollista.


                        Siihen en sano mitään kuinka työlästä tai kallista on, mutta uskon olevan täysin mahdollista, vähän samalla tapaa kuin itselläkin tehty tuohon E36 335d projektiin, toki tuossa lisähommaa aiheuttaa nuo edc17 ecu sekä ews4 ajonesto laatikossa.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎