e32 730i takavaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joki
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 20
    • Riihimäki

    e32 730i takavaimennin

    Tervehdys!
    kertokaas newbielle, että mikä siinä takavaimentimessa maksaa, kun motonetissa hintaa on 280 euroa
    Saako siihen sovitettua mitään halvempaa, sillä tuo on melko tyyris, ainakin omasta mielestäni.. ja vielä niin, että pakokaasuarvot ja äänet pysyy katsurinkin mielestä rajoissa

    Auto on vuosimallia 88.
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8275
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Suomi-hinnat -> http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...spuff&_sacat=0
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Joki
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 20
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by peto2;3313365[IMG
      resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3313365[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3313365[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3313365]Suomi-hinnat -> http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...spuff&_sacat=0
      NO HUH johan on hintaeroa. Kiitokset vinkistä, pitääkin alkaa tuota ebayta selaamaan tarkemmin.


      Call
      Send SMS
      Add to Skype
      You'll need Skype CreditFree via Skype
      Last edited by Joki; 21-04-2014, 17:02.

      Comment

      • Jygä
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 15
        • Pori

        #4
        Itse ostin Saksan eBaysta edullisesti väliosan ja takavaimentimen vuosi sitten, molemmat tulivat samalta myyjältä. Myyjä kertoi että vaimentimet eivät ole samaa merkkiä ja sovitustyötä voi joutua tekemään. Ja sitä joutui. Väliosa oli just eikä melkein mutta takavaimentimen sisäänmenoputket olivat päin persiitä. Taivutukset olivat niin väärin kuin olla ja voi. Aikalailla joutui muokkaamaan että sopi paikalleen. Kuva ennen muokkausta, alkuperäinen putki mallina alimmaisena.
        Attached Files

        Comment

        • Sakkeri
          BTCF Member
          • May 2013
          • 307
          • Oulu

          #5
          Kattelin tuossa 750i takavaimenninta ja halvin jonka löysin oli jotain 800€, jos kymmenesosalla siitä saa takavaimentimen M30-koneiseen niin mitä sitten vaikka vähän sovittamaan joutuukin.


          Toivottavasti oma ei mene ihan heti vaihtoon...
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Joki
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 20
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by Sakkeri;3314410[IMG
            resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3314410]Kattelin tuossa 750i takavaimenninta ja halvin jonka löysin oli jotain 800€, jos kymmenesosalla siitä saa takavaimentimen M30-koneiseen niin mitä sitten vaikka vähän sovittamaan joutuukin.


            Toivottavasti oma ei mene ihan heti vaihtoon...
            Just näin tuolla erotuksella säätää ja rakentelee ihan jonkun aikaakin putkea paikoilleen.

            Entäs jos sen vetäisi suoralla putkella loppuun saakka:think saattaa melua tosin olla enemmän ja vähemmän
            Call
            Send SMS
            Add to Skype
            You'll need Skype CreditFree via Skype

            Comment

            • Joki
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 20
              • Riihimäki

              #7
              No ei mennyt tämäkään projekti niin kuin strömsössä
              eli vaimennin löytyi käytettynä ja saatiin soviteltua se paikoilleen melko hyvin. Työtähän siinä oli jonkun tunnin verran kaikkine tuumailuneen ja taukoineen. Mutta sittenpä se päätti alkaa vuotamaan seuraavan pöntön kohdalta...

              Nyt seuraava kikkailu onkin sitten melkein rakennella tuonne rakennussarjasta uusi putki. Haasteelliseksi tuon tekee se, että alkuperäinen putki tulee kahdella putkella ja tarkoitus olisi muuntaa se yhdeksi siitä keskivaimentajasta lähtien. Ja jotta ei olisi ihan bolt-on, niin nuo alkuperäiset putket on melkein ovaalit tai kuitenkin ei-pyöreät.:think

              Hyviä vinkkejä voitaisiin nyt kuulla, kuka on näitä muutoksia tehnyt. ja mikä olisi se paras putken halkaisija; 2", 2,5" vai 3"?
              Ja montako vaimentajaa? Tuleeko yhdellä liikaa melua?

              tarttee näin aloittelijana kysellä kaikkea joutavaa

              Comment

              • rphx
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 107
                • Puolanka

                #8
                ei vuoda enää, muutama pala peltiä ja pätkä liimalankaa, laipan pultit oli aika tiukassa
                Kaikki on vielä hyvin jos väliin mahtuu kymppi, mut ei kahta vitosta

                Comment

                • gubbe89
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 314
                  • Mouhijärvi

                  #9
                  Omasta seiskasta happani putki näpeille, kun takakelkan puslia vaihtelin. pätkäisin sitten välivaimentimen persiistä putket poikki, ja hitsasin siihen 2x2"-> 2,5" Y-haaran kiinni, josta sovittelin putken alkuperäistä reittiä mukaillen perään, jonne laitoin Biltemasta ostetun 420mm pitkän pyöreän pöntön. Tähän kaverin kanssa tinailtiin rosterista siisti ovaali putkenpää. Takapöntön kannakkeiksi löytyi sopivasti Wabcon levyjarruissa käytetyt jarrupalojen pidikeraudat. Viimeisiä tosin ei moneltakaan hyllystä varmaan löydy, mutta keppiraudasta tekemällä saa yhtälailla mainiot, kun tekee vielä tuet. Ääni ei juuri muuttunut kovemmaksi, hieman matalampi on sävyltään nyt. Sisälle ei kuulu normaaliajossa sen enempää, kuin ennenkään. Kiihdytyksessä kuuluu juuri sopiva ääni.
                  nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                  nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                  nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                  ex. E34 525 TDS Touring -93
                  ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                  ex. Yamaha YZF 1000R -02
                  ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                  ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                  ex. E34 535i -88
                  ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                  ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                  Comment

                  Working...
                  X