Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kansipahviko meni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by naukkis View Post
    No nesteitä sisään laittaessa/ilmatessa paisari tulee nimenomaan täyttää piripintaa, ei sinne moottoriin vielä mene nestettä ollenkaan jos sen täyttää vain cold-rajaan asti, jonka jälkeen jos moottorissa on niin paljon nestettä että termari aukeaa moottori voi imaista vähän nestettä sisään syyläristä termarin auetessa.
    Jep täyteen asti ja jos kiertovesipumppu toimii niin virrat päällä puhallin kuumalla ykkös asennossa.

    Menee ihan suosiolla täyteen asti tuolla metodilla.

    Termarikin on 95 asteinen joten lämpö saattaa olla sadan paremmalla puolella.
    Silloin vesi ei oikein pysy sisällä ilman korkkia ja painetta.

    Tuon jälkeen kun on ajellut lenkkinsä voi joutua pari desiä vielä lisäämään kun moottori jäähtynyt 20 asteiseksi.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #17
      Originally posted by vellu77 View Post
      Noniin vähän päivitystä tähänkin. Auto tosiaan kaapeleilla käyntiin ja auton taakse haistelemaan. Normi pakokaasua tuli ja hais jopa vähän öljylle.

      No sitten vähän kaasua ja vaalea pilvi pöllähti. Nopeasti pää putkien viereen, ei makean/glygolin tuoksua. Ehkä semmoinen vesihöyryn tuoksu enemmänkin.

      Siitä sitten akun lataus lenkille, auto lämpöiseksi ja taas parkkiin katselemaan. Kaasua kun paino niin savua hiukan mutta ilta-auringossa näytti enemmänkin sinertävältä. Tästä rohkaistuneena sitten motarille päästämään höyryjä oikein kunnolla mutta taustapeiliin kun katsoi, niin ei kickdownillakaan näkynyt enään usvaa???

      Auto pelitti muutenkin kuin unelma ja liikkui kuin pieni eläin. Kotipihaan tultua vielä vähän kaasuttelin ja kävin takana katsomassa, tulos: ei mitään savuja, vain normaalia pakokaasua. Konehuone kuiva kuin sahara, huomenna täytyy tarkistella kylmänä jäähdytinnesteen taso.

      Että tällaista. Täytyy vissiin vetää vähän käsijarrua vielä sen kansiremontin kanssa..
      Hyvä päätös. Luulen että sulla on todennäköisesti seuraavat ongelmat:
      - Koneella ajettu viimeaikoina harvoin ja sekin ajo kevyellä kaasujalalla => kone karstainen
      - Kone "hengittää" hieman öljyä palotilaan, ihan normaalia vanhemmiten => öljyä kertyy palotilaan

      Nämä yhdistää niin ajotauon jälkeen öljyä palaa kunnes antaa vähän reipasta ajoa jolloin kone saa vauhtia palotilaan

      Noiden lisäksi sulla on nestevuotoa jossain. Kyllä se löytyy ku aikasa ettii. Pitää vaan huolen ettei nestepinta pääse kovin alas missään välissä.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • vellu77
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 152
        • Hellsinki

        #18
        Originally posted by Havis View Post
        Hyvä päätös. Luulen että sulla on todennäköisesti seuraavat ongelmat:
        - Koneella ajettu viimeaikoina harvoin ja sekin ajo kevyellä kaasujalalla => kone karstainen
        - Kone "hengittää" hieman öljyä palotilaan, ihan normaalia vanhemmiten => öljyä kertyy palotilaan

        Nämä yhdistää niin ajotauon jälkeen öljyä palaa kunnes antaa vähän reipasta ajoa jolloin kone saa vauhtia palotilaan

        Noiden lisäksi sulla on nestevuotoa jossain. Kyllä se löytyy ku aikasa ettii. Pitää vaan huolen ettei nestepinta pääse kovin alas missään välissä.
        Mä todella toivon niin, ollut vähän bemmien koneiden kanssa huonoa tuuria ( jopa uudempien). Enkä mä sitä nestevuotoa ole vielä tosissani etsinytkään, ihan käytännön syistä. Täytyy tänään aurauskulmien säädössä kysyä jos viitsivät mitata vielä ne pakokaasuarvot sieltä jäähdytysjärjestelmästä. Saa ehkä mielenrauhan

        Päivittelen tilannetta tänne jos jollain vaikka saman tyyppistä ongelmaa joskus, ni
        voi sitten lueskella.

        Iso käsi taas jengille neuvoista!!
        Last edited by vellu77; 10-09-2014, 20:23.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #19
          Originally posted by vellu77 View Post
          Mä todella toivon niin, ollut vähän bemmien koneiden kanssa huonoa tuuria ( jopa uudempien). Enkä mä sitä nestevuotoa ole vielä tosissani etsinytkään, ihan käytännön syistä. Täytyy tänään aurauskulmien säädössä kysyä jos viitsivät mitata vielä ne pakokaasuarvot sieltä jäähdytysjärjestelmästä. Saa ehkä mielenrauhan

          Päivittelen tilannetta tänne jos jollain vaikka saman tyyppistä ongelmaa joskus, ni
          voi sitten lueskella.

          Iso käsi taas jengille neuvoista!!

          Ps. Tää auto vois olla taas myynnissä, voin laittaa lisäinfoa ja kuvia jos joku kiinnostuu...
          Tuli mieleen yks joidenkin kasikoneiden tyyppivika: Se putki joka siirtää nestettä lohkon edestä taakse, ja sijaitsee siinä imusarja alla, lohkojen haarassa on kuulemma yks murheen kryyni. Periaatteessa yksinkertainen vika, O-rengas kai alkaa vuotaa, mutta vaihtotyö otattaa koneen irti. Ja vuotoa hiukan hankala havaita.

          Sitä onko sama rakenne myös tässä konetyypissä ei oo varmaa, ihan niin tarkaan asiaa en tiedä.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #20
            Originally posted by Havis View Post
            Tuli mieleen yks joidenkin kasikoneiden tyyppivika: Se putki joka siirtää nestettä lohkon edestä taakse, ja sijaitsee siinä imusarja alla, lohkojen haarassa on kuulemma yks murheen kryyni. Periaatteessa yksinkertainen vika, O-rengas kai alkaa vuotaa, mutta vaihtotyö otattaa koneen irti. Ja vuotoa hiukan hankala havaita.

            Sitä onko sama rakenne myös tässä konetyypissä ei oo varmaa, ihan niin tarkaan asiaa en tiedä.
            ei se kyllä otata konetta irti :think:think:think vesipumpun tai korkeintaan imusarjan..
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #21
              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              ei se kyllä otata konetta irti :think:think:think vesipumpun tai korkeintaan imusarjan..
              Mulle on kerrottu ettei se putki josta ne O-renkaat pitää vaihtaa mahdu tulemaan pois paikoiltaan ellei konetta nosta tai saa kaikki keulan peltiosat irti. En tosin oo ihan varma koskeeko E32 mallia vaiko jotain muuta.

              Koitan kaivaa kuvan ni näkee puhutaanko samasta asiasta.

              Nyt selvis, se ongelma jota tarkoitin olikin N62 koneissa, ilmeisesti sama ei koske tätä M60:ia. Parempi niin.
              Last edited by Havis; 09-09-2014, 17:17.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by Havis View Post
                Mulle on kerrottu ettei se putki josta ne O-renkaat pitää vaihtaa mahdu tulemaan pois paikoiltaan ellei konetta nosta tai saa kaikki keulan peltiosat irti. En tosin oo ihan varma koskeeko E32 mallia vaiko jotain muuta.

                Koitan kaivaa kuvan ni näkee puhutaanko samasta asiasta.
                Eikös tuo ongelma ole vasta E6x malleissa, N62 koneissa :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • vellu77
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 152
                  • Hellsinki

                  #23
                  Tänään tuli vähän tarkemmin tihrustettua kone huoneeseen ja repsikan puolella syylärin alla oli kuin olikin kosteaa. Saattaapi olla että vuotokohta vois olla siellä päin. Pakoputkesta tuleva vaalea savu loisti niin ikään poissaolollaan, tosin kyllä sieltä jotain usvaa vielä puhaltaa mutta vaikuttaa enemmänkin seisseen moottorin yskältä. I hope!:think

                  Kävin myös tänään vaihdattamassa eteen uudet renkaat ja säätämässä kulmat. Tulipahan muuten kiva auto ajaa. Ratin ne jätti kuitenkin yllättäen hieman vinoon.. Omien kokemusten mukaan ratin saa suoraan keskimäärin kolmannen reklamaation jälkeen..

                  Comment

                  • crom
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 71
                    • Satakunta

                    #24
                    Omaan M60 (730i) tapahtui eilen jotain riemukasta.

                    Tuli ajeltua normisti kavereiden kanssa ja päätettiin pistää parkkiin savuille, tässä vaiheessa ei mitään oireita. Kunnes huomasin höyryn nousevan konepellin alta. Aukaisin konepellin ja ylävesiletku syylärille repsotti kunnolla ja vedet valutti mäkeen. Ei muuta kuin kiristämään letku takaisin kunnolla kiinni ja pyytämään jonkun tuomaan jäähdytinnestettä. Ei muuta kuin nesteet sisään ja auto käyntiin.. lämmintä ei puhalla sisälle ja kauhea paine letkussa taas... soittoa mekaanikolle joka luetteli sitä sun tätä, että tietää varmaan muutaman tonnin remppaa ja ettei kannata alkaa.

                    Onko jollain tarkempaa tietoa olisiko aiheuttanu pahoja vaurioita? Kansipahvi nyt ei vielä kauhean paha ole, mutta kansi halki yms?
                    E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                    ex. E38 740iA (95)
                    ex. E34 535i (91)
                    ex. E34 530i Touring (94)
                    ex. E46 320i (01)
                    ex. E30 325i (90)
                    ex. E32 730i (92)

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8264
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by crom View Post
                      Omaan M60 (730i) tapahtui eilen jotain riemukasta.

                      Tuli ajeltua normisti kavereiden kanssa ja päätettiin pistää parkkiin savuille, tässä vaiheessa ei mitään oireita. Kunnes huomasin höyryn nousevan konepellin alta. Aukaisin konepellin ja ylävesiletku syylärille repsotti kunnolla ja vedet valutti mäkeen. Ei muuta kuin kiristämään letku takaisin kunnolla kiinni ja pyytämään jonkun tuomaan jäähdytinnestettä. Ei muuta kuin nesteet sisään ja auto käyntiin.. lämmintä ei puhalla sisälle ja kauhea paine letkussa taas... soittoa mekaanikolle joka luetteli sitä sun tätä, että tietää varmaan muutaman tonnin remppaa ja ettei kannata alkaa.

                      Onko jollain tarkempaa tietoa olisiko aiheuttanu pahoja vaurioita? Kansipahvi nyt ei vielä kauhean paha ole, mutta kansi halki yms?
                      Sinne jäi ilmaa...
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • crom
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 71
                        • Satakunta

                        #26
                        Juu, sen tiesin ja aattelin sen ilmata kunnolla, mutta mietin tässä juuri, onko se täysin turhaa, mikä paineen alunperin aiheutti? Kannattaako alkaa ilmaamaan jos se kerää ylävesiletkuun tuollaisen paineen. Jos en tarpeeksi selkeästi sanonut, niin letku oli melkein siis irti paineen takia alunperin kun auton laitoin parkkiin ja aloin ihmettelemään höyryä konepellin alla.
                        E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                        ex. E38 740iA (95)
                        ex. E34 535i (91)
                        ex. E34 530i Touring (94)
                        ex. E46 320i (01)
                        ex. E30 325i (90)
                        ex. E32 730i (92)

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by crom View Post
                          Juu, sen tiesin ja aattelin sen ilmata kunnolla, mutta mietin tässä juuri, onko se täysin turhaa, mikä paineen alunperin aiheutti? Kannattaako alkaa ilmaamaan jos se kerää ylävesiletkuun tuollaisen paineen. Jos en tarpeeksi selkeästi sanonut, niin letku oli melkein siis irti paineen takia alunperin kun auton laitoin parkkiin ja aloin ihmettelemään höyryä konepellin alla.
                          Sen paineen aiheutti mahdollisesti ilma.
                          Jos siellä on ilmaa ei vesi kierrä ja kiehahtaa mukavasti paineeksi.

                          Lämpimän koneen ilmaus on hieman haastavampi temppu.

                          Comment

                          • crom
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 71
                            • Satakunta

                            #28
                            Juu, harmi kun muutamalta tutulta mekaanikolta jo kysynyt asiasta ja on sanottu vain, että kansipahvi mennyt tai kansi halki, että kallista tulee olemaan, ilman, että sitä olisi kukaan vielä kattonut. Pitäisi se saada johki päin hinattua ja jos ilmaisi sen ekana.

                            Yksi kaveri tossa mietti koneen vaihtoa, mutta kyseessä M62B44 , meneeköhän paikalleen mitenkään tohon? Kun kyseessä 730i ja siis tosiaan manuaali.

                            Kyllä se ilmattavaksi eka menee, ennenkuin isompia aletaan miettimään
                            Last edited by crom; 17-09-2014, 19:11.
                            E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                            ex. E38 740iA (95)
                            ex. E34 535i (91)
                            ex. E34 530i Touring (94)
                            ex. E46 320i (01)
                            ex. E30 325i (90)
                            ex. E32 730i (92)

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by crom View Post
                              Juu, harmi kun muutamalta tutulta mekaanikolta jo kysynyt asiasta ja on sanottu vain, että kansipahvi mennyt tai kansi halki, että kallista tulee olemaan, ilman, että sitä olisi kukaan vielä kattonut. Pitäisi se saada johki päin hinattua ja jos ilmaisi sen ekana.

                              Yksi kaveri tossa mietti koneen vaihtoa, mutta kyseessä M60B32, meneeköhän paikalleen mitenkään tohon? Kun kyseessä 730i ja siis tosiaan manuaali.

                              Kyllä se ilmattavaksi eka menee, ennenkuin isompia aletaan miettimään
                              M60B32? Mikäs se tämmönen on?
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • crom
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 71
                                • Satakunta

                                #30
                                M62B44. Anteeksi. Tuli kirjoitettua vähän hätäisesti.
                                E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                                ex. E38 740iA (95)
                                ex. E34 535i (91)
                                ex. E34 530i Touring (94)
                                ex. E46 320i (01)
                                ex. E30 325i (90)
                                ex. E32 730i (92)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎