Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kova ääni ohjaustehostimesta pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 165
    • Helsinki

    E32 kova ääni ohjaustehostimesta pakkasella

    Kertokaapas mistä johtuu seuraava. Kun ulkona menee pakkasen puolelle niin ohjaustehostin pitää kovaa ääntä. Sama ääni kuuluu jarruttaessa. Ääni vaimenee auton lämmettyä ajossa.

    Oma arvaus on että ohjaus- ja jarrutehostimilla on yhteinen järjestelmä, eli yhteiset nesteet. Neste on aikasta jähmeetä pakkasella kunnes lämpenee ajossa. Onko syytä huolestua sillä mielestäni ennen ääni ei ole ollut lähellekkään niin kova kuin nykyisin. Selviäisiköhän pelkällä nesteiden vaihdolla vai onkohan nyt hajonnut jotakin?
    E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic
  • J-Poika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 835
    • There's a place in the North, far far away

    #2
    oletko katsonut ohjaustehostimesta öljyt? jos ne on vähissä niin pitää aika kovaa kurnutusta kääntäessä. ja saattaa juuri olla että pakkasilla juotanut jostain ulos jolloin ääni vain voimistunut

    Comment

    • Masi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 165
      • Helsinki

      #3
      Eli vois pakkasella vuotaa jostain. Oliskohan jotain tiivisteiden vaihtoa samalla kun öljyä lisää. No mut pitää nyt eka tarkastaa paljonko sitä on siellä.
      E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        samaa teki isän dodgessa aikoinaan, ampui öljyt pihalle
        mutta villi arvaus: kondenssi-vettä?
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Vettä taitaa olla öljyn seassa, mulla jurahteli myös pakkasilla kun auton laittoi käyntiin mutta loppui kun vaihdoin ohjaustehostajaan öljyt.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Masi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 165
            • Helsinki

            #6
            Vaihdan öljyt viikonloppuna. Kirjoitan sitten auttoiko.
            E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

            Comment

            • Kump
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 83

              #7
              Väärä öljy

              Jos sulla on ATF(punainen) tai muuta vaihteisto-öljyä sisässä niin saattaa kylmällä alkaan huutaan.Pentosin(vihreä) on mulla sisässä ja hydraulinen perä ei ATF:llä toimisikaan(liian paksua).

              Tosta saat luettavaa jos rollaat alemmas, toisiks viimenen vastaus.



              Kump

              Comment

              • Hörö
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 223

                #8
                Originally posted by Kump
                Jos sulla on ATF(punainen) tai muuta vaihteisto-öljyä sisässä niin saattaa kylmällä alkaan huutaan.Pentosin(vihreä) on mulla sisässä ja hydraulinen perä ei ATF:llä toimisikaan(liian paksua).
                Kyllä se toimii, vähän aikaa. Sitten iskarit alkaa vuotamaan. Ja sitten alkaa itq winq vitunpaskapenari vuodatus. Naapurin Einokin (30v autoja ruuvannut) sanoi että laita atf:ää vaan...

                Eli kun Masilla on E32/2 eli johtoportaan malli jossa tasonsäätö on vakiona, niin toivoa sopii että ei ole ATF:ä järjestelmässä.
                "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                There's no one else to take the consequences
                See when the day is gone free & the night creeps up on me
                I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                D.A.D. True Believer

                Comment

                • Kump
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 83

                  #9
                  tarkkana pitää olla öljyjen kanssa juu..

                  Kävin tänään varaosamaailmasta kyselemässä josko pentosiiniä löytyis-ei, mutta kirjasta ukko katto että ATF sopii mun pirssiin eli aivan väärää infoo.Säiliön kyljessä yleensä lukee jos tarra vielä tallella,mulla -PENTOSIN CHF 7.1 Bemulta hain 2 tölkkiä 13,50€ litra!!! Ei jaksanu Saksasta tilata kun ois kestäny mutta alle puoleen hintaan ois lähteny.. Näitä öljyjä ei sitten kannata hirveesti sotkee keskenään, ei edes pentosin 7.1 ja 11s.
                  Just sain vaihdettua molemmat pommit,3 hydraulista letkua ja sen perän korkeuden säätö venttiilin ja ekalla kerralla kun pistin käyntiin niin toinen pommi vuosi ja toisella toinen.Kiristelin vielä ja taitaa olla perä kunnossa nyt. Vaivoja oli kovuus ja perä laski yön aikana senttejä.Nyt anto mukavasti joustoo ja korkeuden nään huomenna onko laskenu. ---Ei pidä tämäkään venttiili,kele.ens kerralla kelpuutan vaan uuden.

                  Kump
                  Last edited by Kump; 19-03-2005, 23:19.

                  Comment

                  • Masi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 165
                    • Helsinki

                    #10
                    Laakkoselta hain PENTOSIN CHF 7.1 kokonaiset 4 litraa. Tais tulla liikaa, mut onpahan varalle. Kukaan ei siellä äkkiseltään ennen sulkeutumis aikaa muistanut tai tiennyt paljonko järjestelmä tuota imee. Oli just sen 13.5€/litra. Nyt täytyy vielä etsiä tietoo kuinka noi öljyt käytännössä sitten vaihdetaan.
                    E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      En ole selannut vielä E32:n Bentleyn korjauskirjaa läpi josko siinä olisi tuo vaihto selitetty. Korjauskirja löytyy täältä.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Masi
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 165
                        • Helsinki

                        #12
                        Hei mihin asti tuota öljyä pitää olla tuossa säiliössä. Säiliön pohjalla jokin koho joka nousee vain noin 5 cm ja säiliön yläosassa kupera sihti. Ei mitään järkevää merkkiä missään.
                        E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Tuossa Bentleyn manuskassahan se on sanottu, nesteen pinta 25mm yläreunan alapuolelle.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Masi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 165
                            • Helsinki

                            #14
                            Ei tää mun kone osannut lukea moista manuaalia. Pitää vissii vähän päivitellä konetta.

                            Eli siis 25mm yläreunasta. Siinä siis ainakin osa syy ongelmaan ku mulla oli melkein pohja näkyvissä. Oli vanha öljy samaa kamaa mut todella paskaista.

                            Tein vaihdon siten et hain biltemasta nesteimurin, sellai putki hässäkkä. Sillä säiliö tyhjäksi ja uutta tilalle. Sitten ajoin kotvan rinkiä, mutkittelin P-halissa tolppia ympäri ja jarruttelin. Uudelleen niin kauan kuin neste alkoi olla kirkasta. Mutta täytyy siis hakea vielä puteli ja laittaa sitä öljyä et on 25mm siit yläreunasta.
                            E32/2 M70B50 12/88 Bronzitbeige-metallic

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Masi
                              Ei tää mun kone osannut lukea moista manuaalia. Pitää vissii vähän päivitellä konetta.
                              OpenOffice riittää tuohon, voi hakea täältä.

                              Originally posted by Masi
                              Eli siis 25mm yläreunasta. Siinä siis ainakin osa syy ongelmaan ku mulla oli melkein pohja näkyvissä. Oli vanha öljy samaa kamaa mut todella paskaista.
                              Laitanpa kuvalla:
                              Attached Files
                              Last edited by Leka; 20-03-2005, 20:07. Reason: Linkki muutettu
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎