Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32:n akku tyhjenee!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjjupiter
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 23

    E32:n akku tyhjenee!!!!

    Eli akku tyhjeni ajossa, alkoi lataus-käsijarru ja ABS-valot vilkkua ja auto alkoi hyytyä. Nyt on uusi akku ja laturi, silti mittari näyttää latausjännitteeksi 13,3V . Eli ei lataa tarpeeksi, mutta latausvalo ei pala. Onko vielä jotain mitä vois tehdä muuta kuin viedä sähköpajalle?
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Laturin herätejohto poikki? Lataako kierroksilla?
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • jjjupiter
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 23

      #3
      Ei lataa vaikka kuinka antaa jengaa.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Uusi laturi vaihdettu?Siis aivan uusi vai joku käytetty?Käytetyssä kyllä voi olla puhti vajaata valmiiksi.
        Tyhjennäppä akkua hiemaan esim. valoja polttamalla ja mittaa se latausjännite akun navoilta vielä uudestaan.Onhan käyttämäsi jännitemittari ok.?
        Last edited by Heguli 31; 17-03-2005, 21:43.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku yleismittari näyttää väärin. Kyllä valot päällä latausjännitteen pitää olla 14V kieppeillä.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Leka
            Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku yleismittari näyttää väärin. Kyllä valot päällä latausjännitteen pitää olla 14V kieppeillä.
            Sattuipa sopivasti tämä topic. Uusin tänään akun kun vanhalla ei jaksanut enää puörittää (joutu ottaa opelista apuja..). Mittailin latausjännitettä, joka on kulutuslaitteet päällä kierroksilla 13,8-13,9V, ei mene yli 14V millään. Tyhjäkäynnillä vermeet päällä jännite tippuu n. 13V.

            Meneeköhän ilmiö hiilien vai jännitteensäätäjän piikkiin?
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Lakeson
              Sattuipa sopivasti tämä topic. Uusin tänään akun kun vanhalla ei jaksanut enää puörittää (joutu ottaa opelista apuja..). Mittailin latausjännitettä, joka on kulutuslaitteet päällä kierroksilla 13,8-13,9V, ei mene yli 14V millään. Tyhjäkäynnillä vermeet päällä jännite tippuu n. 13V.

              Meneeköhän ilmiö hiilien vai jännitteensäätäjän piikkiin?
              Suht normaalia sanoisin.

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Tuli mieleen et jossain oli myynnissä jännitteensäätäjiä eri 'tehoisia' tuohon boschin laturiin, toisessa max. latausjännite matalampi. Kyllähän jännite sen yli 14V sais olla joka tilanteessa.

                Lisäsin akkulta lyhyen lisämaadoitusjohdon suoraan runkoon. Kun ilmeisesti alkuperäinen - menee takapenkin alta konehuoneeseen asti e34:ssa.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9990
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by Lakeson
                  Tuli mieleen et jossain oli myynnissä jännitteensäätäjiä eri 'tehoisia' tuohon boschin laturiin, toisessa max. latausjännite matalampi. Kyllähän jännite sen yli 14V sais olla joka tilanteessa.

                  Lisäsin akkulta lyhyen lisämaadoitusjohdon suoraan runkoon. Kun ilmeisesti alkuperäinen - menee takapenkin alta konehuoneeseen asti e34:ssa.
                  Tarkoitin tuolla "normaaalilla" jännitteen putoamista tyhjäkäynnillä virrankulutuksen ollessa suuri.

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31
                    Tarkoitin tuolla "normaaalilla" jännitteen putoamista tyhjäkäynnillä virrankulutuksen ollessa suuri.
                    Ok, niin siinä taitaa käydä.

                    Semmonen havainto lisämaadoituksen jälkeen, että vahvistimen pieni ininä kierrosten mukaan on nyt käytännössä poissa.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎