Eli akku tyhjeni ajossa, alkoi lataus-käsijarru ja ABS-valot vilkkua ja auto alkoi hyytyä. Nyt on uusi akku ja laturi, silti mittari näyttää latausjännitteeksi 13,3V . Eli ei lataa tarpeeksi, mutta latausvalo ei pala. Onko vielä jotain mitä vois tehdä muuta kuin viedä sähköpajalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32:n akku tyhjenee!!!!
Collapse
X
-
Uusi laturi vaihdettu?Siis aivan uusi vai joku käytetty?Käytetyssä kyllä voi olla puhti vajaata valmiiksi.
Tyhjennäppä akkua hiemaan esim. valoja polttamalla ja mittaa se latausjännite akun navoilta vielä uudestaan.Onhan käyttämäsi jännitemittari ok.?Last edited by Heguli 31; 17-03-2005, 21:43.
Comment
-
-
Originally posted by LekaEi olisi ensimmäinen kerta kun joku yleismittari näyttää väärin. Kyllä valot päällä latausjännitteen pitää olla 14V kieppeillä.
Meneeköhän ilmiö hiilien vai jännitteensäätäjän piikkiin?Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by LakesonSattuipa sopivasti tämä topic. Uusin tänään akun kun vanhalla ei jaksanut enää puörittää (joutu ottaa opelista apuja..). Mittailin latausjännitettä, joka on kulutuslaitteet päällä kierroksilla 13,8-13,9V, ei mene yli 14V millään. Tyhjäkäynnillä vermeet päällä jännite tippuu n. 13V.
Meneeköhän ilmiö hiilien vai jännitteensäätäjän piikkiin?
Comment
-
-
Tuli mieleen et jossain oli myynnissä jännitteensäätäjiä eri 'tehoisia' tuohon boschin laturiin, toisessa max. latausjännite matalampi. Kyllähän jännite sen yli 14V sais olla joka tilanteessa.
Lisäsin akkulta lyhyen lisämaadoitusjohdon suoraan runkoon. Kun ilmeisesti alkuperäinen - menee takapenkin alta konehuoneeseen asti e34:ssa.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by LakesonTuli mieleen et jossain oli myynnissä jännitteensäätäjiä eri 'tehoisia' tuohon boschin laturiin, toisessa max. latausjännite matalampi. Kyllähän jännite sen yli 14V sais olla joka tilanteessa.
Lisäsin akkulta lyhyen lisämaadoitusjohdon suoraan runkoon. Kun ilmeisesti alkuperäinen - menee takapenkin alta konehuoneeseen asti e34:ssa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Tarkoitin tuolla "normaaalilla" jännitteen putoamista tyhjäkäynnillä virrankulutuksen ollessa suuri.
Semmonen havainto lisämaadoituksen jälkeen, että vahvistimen pieni ininä kierrosten mukaan on nyt käytännössä poissa.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Comment