Announcement

Collapse
No announcement yet.

730i puhaltaa kuumaa tuulilasille AINA ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Visa Halme
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 86
    • Finland

    730i puhaltaa kuumaa tuulilasille AINA ?

    Terve!
    Elikkäs olis tommonen 730 i -87 , joka puhaltaa tuulilasille tosiaan AINA kuumaa kun avaimesta kääntää nii alkaa puhaltaa ja vain kuumaa ei vaikutusta onko ohjainpaneelissa virrat päällä vai ei ja muutenkaan ei puhalla ulko ilmaa ollenkaan ? Mistä lähteä vikaa hakemaan ? Ja automaatti-ilmastointi malli ilman ilmastoinin hilppeitä konehuoneessa
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Vesiventtiilit jumissa.

    Comment

    • Sakkeri
      BTCF Member
      • May 2013
      • 307
      • Oulu

      #3
      Toinen mahdollisuus on lämmönsäätöpaneelissa kuskipuolen lämmönsäädinpyörän kontaktit hapettuneet.

      Tämä selviää sillä, kun mittaa paljonko tulee jännitettä tulipellissä oleville vesiventtiileille kuorman kanssa.

      Kun paneelin purkaa niin että on pelkkä piirilevy käpälässä niin sen takapuolella on on/off-kontakti kuskinpuolen lämmönsäätöpyörän kohdilla joka muistaakseni naksahtaa auki (virta ei kulje) silloin, kun lämmönsäätö on max kuumalla. Näitä kontakteja pyyhkäisee pari kertaa hienolla hiekkapaperilla niin taas tulee kylmää.

      Itselleni vaihdoin uuden vesiventtiilin vain todetakseni ettei vika ollutkaan siinä.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        #4
        Tässä kun annetaan vaihtoehtoja niin lämmönsäätöläppien vai minkälie moottorit. Automaatti-ilmastoinnin kanssa taitaa yleinen vika olla että muovi haprastuu ajan saatossa ja nuo moottorit on ylimitoitetut, kiinnikkeet murtuu ja moottori(t) pyörii kojelaudan sisällä omiaan.

        Tuosta jotain infoa.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Visa Halme
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 86
          • Finland

          #5
          Kiitos vinkeistä paneelia irrottaessa ja kurkittua sisään niin ainakin apukuskin puolen moottori roikkui vain piuhojen varassa, onkohan vaikea homma tuon kojelaudan irroitus ?

          Comment

          • holmes
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 351
            • Porvoo Connection

            #6
            Sir! I have a plan.

            Comment

            • latsku
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 155
              • turku

              #7
              Originally posted by Visa Halme View Post
              Kiitos vinkeistä paneelia irrottaessa ja kurkittua sisään niin ainakin apukuskin puolen moottori roikkui vain piuhojen varassa, onkohan vaikea homma tuon kojelaudan irroitus ?
              selviskö mikä aiheutti tollast häikkää?

              Comment

              • Visa Halme
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 86
                • Finland

                #8
                Vielä työstetään mutta ainakin muutama säätömoottori on irti kojelaudan sisällä. Kiertovesi pumppuun tuli voltit nätisti 0-12,5v kun sääti sisältä kuskinpuolelta rullasta ja apparin puolella oli 0-9v, säätöpaneelin takana oleva pieni moottori jonka tarkoitus ilmaaliikuttaa anturille niin pyörii oman tahdon mukaan silloinkun sattuu haluamaan, tosin pyörii kun avittaa pyörimään itse se ei aina lähde liikkeelle. Kojelaudan purkua olisi tiedossa..

                1,5 vko seisoi auto lakkasi puhaltamasta kuumaa tuulilasille mutta kuumenee kyllä sieltä tuulilasin reunasta kojelauta kyllä ei edes kokeiltu huurteen poistolla että lähteekö vielä pyörimään

                Comment

                • latsku
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 155
                  • turku

                  #9
                  Originally posted by Visa Halme View Post
                  Vielä työstetään mutta ainakin muutama säätömoottori on irti kojelaudan sisällä. Kiertovesi pumppuun tuli voltit nätisti 0-12,5v kun sääti sisältä kuskinpuolelta rullasta ja apparin puolella oli 0-9v, säätöpaneelin takana oleva pieni moottori jonka tarkoitus ilmaaliikuttaa anturille niin pyörii oman tahdon mukaan silloinkun sattuu haluamaan, tosin pyörii kun avittaa pyörimään itse se ei aina lähde liikkeelle. Kojelaudan purkua olisi tiedossa..

                  1,5 vko seisoi auto lakkasi puhaltamasta kuumaa tuulilasille mutta kuumenee kyllä sieltä tuulilasin reunasta kojelauta kyllä ei edes kokeiltu huurteen poistolla että lähteekö vielä pyörimään
                  oolrait ilmottele ku ratkee !

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎