Announcement

Collapse
No announcement yet.

730 e32 jarrujen ilmaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Visa Halme
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 86
    • Finland

    730 e32 jarrujen ilmaus?

    Elikkä vaihdettii alustan kaikki puslat ja jouduttiin ottamaan takajarrut ja kelkan jarruputken irti muutamaksipäiväksi sekä edestä otettii hetkeksi irti laitettoii takaisin ja nyt kun auto on nipussa piti alkaa ilmaamaan jarruja mutta ohjaustehostimen säiliöstä tulee nesteet ulos kun painaa jarrua? ?? Että mitenkäs nyt ilmaus? Ainoa mikä teetti tuskaa niin kuskin puolen mäntään joutui käyttämään voimaa että painui kasaan jotta mahtui uudet levyt ja palat, muut painuikin nätisti sisään? Missä vika ?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Minkäslainen 730 sinulla on?

    Olin jotenkin käsityksessä että jarruissa ei ole mitään yhteyttä ohjaustehostimeen. Ainakin omassa oli ihan alipainetehostetut jarrut.

    Comment

    • Visa Halme
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 86
      • Finland

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Minkäslainen 730 sinulla on?

      Olin jotenkin käsityksessä että jarruissa ei ole mitään yhteyttä ohjaustehostimeen. Ainakin omassa oli ihan alipainetehostetut jarrut.
      Tässä käsityksessä minäkin olin? m30b30 Vuosimallia 1987 huhtikuuta, ilman tasonsäätöä, tosin tässä mallissa on jarruille paineakku jota ei aikasemmissa malleissa ollut mitä minulla on ollut, eihän näillä kai muuta yhteyttä ole kuin pumppu mikä ottaa voimansa moottorilta? Jos letkuja nyt oikein olen osannut seurata

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by Visa Halme View Post
        Ainoa mikä teetti tuskaa niin kuskin puolen mäntään joutui käyttämään voimaa että painui kasaan jotta mahtui uudet levyt ja palat, muut painuikin nätisti sisään? Missä vika ?
        Mäntä ruosteessa ja nyt omistat jumittavat jarrut. AINA jarruremppaa tehdessä satulat osiksi ja mäntä käteen, ruosteet ja syöpymät pois. Vasta sen jälkeen nippuun. Noin tehnyt vuodesta -98 ja olen tainnut yhdet ruosteettomat männät tavata.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • Visa Halme
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 86
          • Finland

          #5
          Originally posted by Rockford View Post
          Mäntä ruosteessa ja nyt omistat jumittavat jarrut. AINA jarruremppaa tehdessä satulat osiksi ja mäntä käteen, ruosteet ja syöpymät pois. Vasta sen jälkeen nippuun. Noin tehnyt vuodesta -98 ja olen tainnut yhdet ruosteettomat männät tavata.
          Nonii loistavaa... Aina vaan tuupannu kun on menny helposti, ideoita miten saa männän pois ? Osiksi tarvitsee kaikki laittaa siis, mutta onko ilmauksessa jtn huomioitavaa taskuja mihin jää helposti ilmaa tai muuta vastaavaa järjestys on tiedossa kyllä

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            #6
            Mäntähän tulee pois kun painat jarrupoljinta. Kannattaa tosin pistää vaikka rätti tai jotain ottamaan kiinni siitä jos lähtee voimalla
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              ...tai satulan ollessa jo työpöydällä -> paineilmalla mäntä pois. Tsekkaa samalla sylinterin kunto ja hio myös se tarvittaessa. Jos syöpymät on isoja, niin uudet kilkkeet.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Visa Halme
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 86
                • Finland

                #8
                Kyllä taitaa mennä satula pöydälle, kun jarrun painaminen työntää öljyt ulos säiliöstä:/, jees kiitoksia ! Huomenna alkaa irrotteleen

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Visa Halme View Post
                  Kyllä taitaa mennä satula pöydälle, kun jarrun painaminen työntää öljyt ulos säiliöstä:/, jees kiitoksia ! Huomenna alkaa irrotteleen
                  Kyllä tuossa on jotain muutakin jos ei tavarat säilössä pysy.
                  Muutenhan se tulisi aina ulos kovassa jarrutuksessa.

                  Comment

                  • Visa Halme
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 86
                    • Finland

                    #10
                    Jarrut ilmattu , nesteen pinnan nousu rauhoittui kun jarrut otettiin osiksi ja tiivisteet vaihdettii ja tämä jumittunut mäntä uusittii, rasvaprässillä lähti. Mutta polkimen saa pohjaan kun voimalla pitää pitemmän aikaa, Onko ilma taskuja mahdollisesti jossain?, tosin 200-0 pysähtyy helposti ilman että pohjaan kerkee menemään mutta olisi hyvä korjata tämäkin nyt vielä

                    Comment

                    • asvirkku
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 514
                      • Bern

                      #11
                      Originally posted by Visa Halme View Post
                      Jarrut ilmattu , nesteen pinnan nousu rauhoittui kun jarrut otettiin osiksi ja tiivisteet vaihdettii ja tämä jumittunut mäntä uusittii, rasvaprässillä lähti. Mutta polkimen saa pohjaan kun voimalla pitää pitemmän aikaa, Onko ilma taskuja mahdollisesti jossain?, tosin 200-0 pysähtyy helposti ilman että pohjaan kerkee menemään mutta olisi hyvä korjata tämäkin nyt vielä
                      Moi,

                      Jos siellä on ilmaa niin mun kokemukset on niin että se poljin on joustava, mutta pidettäessä stabiili. ABS vehkeissä saa ruilutella jonkin aikaa nestettä syysteemistä läpi, että kaikki kuplat häviää. Kun kerran noin kauan päässyt valumaan tyhjäksi.

                      Tuo sinun "pohjaan painuminen ajan kanssa" viittää mieelstäni siihen, että jarrusylinteri polkimen päässä on tullut tiensä päähän. Siitä tulee ohivuotoa takas jarrunestesäiliöön.

                      Se jarrunestesäiliön pinnan kohoaminen jarruttaessa ei ole missään tekemisissä jumiutuneiden satulan mäntien kanssa...

                      Korjatkaa joku jos logiikka on väärin, mutta ideoita ja apuja kai tässä pyydettiin.

                      T AV 730iA '92
                      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by asvirkku View Post
                        Moi,

                        Jos siellä on ilmaa niin mun kokemukset on niin että se poljin on joustava, mutta pidettäessä stabiili. ABS vehkeissä saa ruilutella jonkin aikaa nestettä syysteemistä läpi, että kaikki kuplat häviää. Kun kerran noin kauan päässyt valumaan tyhjäksi.

                        Tuo sinun "pohjaan painuminen ajan kanssa" viittää mieelstäni siihen, että jarrusylinteri polkimen päässä on tullut tiensä päähän. Siitä tulee ohivuotoa takas jarrunestesäiliöön.

                        Se jarrunestesäiliön pinnan kohoaminen jarruttaessa ei ole missään tekemisissä jumiutuneiden satulan mäntien kanssa...

                        Korjatkaa joku jos logiikka on väärin, mutta ideoita ja apuja kai tässä pyydettiin.

                        T AV 730iA '92
                        Tässä laitoksessa oli ilmeisesti ne pumpulla tehostetut hydraulijarrut?
                        Ja neste nousi tehostajassa?

                        Luulin tosin että näitä jarruja olisi vain 750:ssä.

                        Comment

                        • Visa Halme
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 86
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Tässä laitoksessa oli ilmeisesti ne pumpulla tehostetut hydraulijarrut?
                          Ja neste nousi tehostajassa?

                          Luulin tosin että näitä jarruja olisi vain 750:ssä.
                          -91 vuoden 750 oli moinen kyllä, mutta -89 vuoden 735 ei ollut vaan oli perinteisempi jarrutehostin mutta taas tässä nykyisessä -87 730 on sama perjaate kuin 750

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎