Jeps eli olisin ostamassa otsikon mukaista kikotinta. M30b35 koneella ja Automaatti laatikolla ja 92 vuodelta. Muutama kysymys kumminkin mielessä... kuinka tuo seiskan tomaatti loota kestää? Ja mitä olette tuosta m30 koneesta mieltä ja paljonko keskimäärin autoon ehtii kilometrejä kertymään ennenkuin on tiensä päässä? Onko osat hankalia saada ja onko kalliita? Kulutus varmasti yli 10l/100km mut "teho" maksaa😂 onko vakuutukset ja verot missä luokissa suurin piirtein. Kiitoksia taas etu käteen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 735I AL ostamassa
Collapse
X
-
Originally posted by Pleomax View PostJeps eli olisin ostamassa otsikon mukaista kikotinta. M30b35 koneella ja Automaatti laatikolla ja 92 vuodelta. Muutama kysymys kumminkin mielessä... kuinka tuo seiskan tomaatti loota kestää? Ja mitä olette tuosta m30 koneesta mieltä ja paljonko keskimäärin autoon ehtii kilometrejä kertymään ennenkuin on tiensä päässä? Onko osat hankalia saada ja onko kalliita? Kulutus varmasti yli 10l/100km mut "teho" maksaa😂 onko vakuutukset ja verot missä luokissa suurin piirtein. Kiitoksia taas etu käteenE36 <3
-
-
No ei ollut yllätys tuo kenkiminen. Sama homma 5 sarjan kanssa. Kulutus ei myöskään kauheana yllätyksenä tullut.. hyvä että osia saa koska kyllähän minä räpeltää tykkään ;D mites tuo Automaatti laatikko? Ja sen kesto mietityttää. Onko yli 400tkm liikaa bensa koneiselle Seiskalle jos sitä on huollettu?E61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
taidetaan puhua sen ikäluokan autoista että kaikki on jo yksilöitä, oli huollettu eli ei.
Mä luulen että eniten tulee ongelmia jos se on pysynyt nätillä käytöllä kasassa sen 400tkm, ja nyt aletaan levittämään penkkaa urakalla. Nätillä ajolla voi kestää. Tai olla kestämättä.
jos se aski mietityttää, niin käy se kaavio läpi käsin, kokeile tuntuuko pahoja nykäyksiä vaihdoissa ja kokeile lukittuuko turbiini.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Kunnossa ollessaan ei moittimista. Hyviä ajaa ja M30 turvallinen moottori. Kannattaa tosiaan selvitellä hiukan huoltohistoriaa noille kilometreille. Nokka-akselit noissa tuppaa kulumaan herkästikin voitelun puutteesta kun nokan voitelu putki tukkeutuu mutta uskoisin noille kilsoille että olisi jo nokkakin keretty vaihtamaan. Kuulee kyllä melko pitkälle jo käyntiäänestä. Muutenpa tuossa jo yllä mainittu perusjuttuja.
Jos se on tuo nettiauton halvin E32 mitä katsot niin sille voi toki olla syynsä että se on halvin. Eihän tuo kuvissakaan ihan terävimmälle laitteelle vaikuta. Mutta voi olla silti ihan ok kunnossa. Ehkä jos saisi alta tonniin niin voi kannattaakin jos toimii.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Juu kyllähän se tuo 412tkm ajettu on. Kuinka paljon tuo käynti muuttuu jos nokka tukossa tms? Olisko jollain tarkempaa tietoa kyseisestä autosta? Kyllähän näillä vinkeillä jo pitkälle mennään Omegaa yritän tuohon autoon vaihtaa ja en pidä pahana kauppana. Mites noissa nokka ketju kestää? Eihän se kaunis ole mutta jos sitä kevään mittaan vähän siistisE61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Originally posted by Pleomax View PostJuu kyllähän se tuo 412tkm ajettu on. Kuinka paljon tuo käynti muuttuu jos nokka tukossa tms? Olisko jollain tarkempaa tietoa kyseisestä autosta? Kyllähän näillä vinkeillä jo pitkälle mennään Omegaa yritän tuohon autoon vaihtaa ja en pidä pahana kauppana. Mites noissa nokka ketju kestää? Eihän se kaunis ole mutta jos sitä kevään mittaan vähän siistisLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Jos ostat m30, eka minkä teet on venttiilien säätö, sitten ostat uuden nokkien voiteluputken ja banjopultit joissa on kierrelukitetta. Jotkut on laittaneet vielä rautalankapatentin. Banjopultit löystyy aikanaan vaikka olisi kierrelukitetta. Ja hetken päästä nokka on entinen.
M30 on perushuolloilla loistava kone. Ei turhaa elektroniikkaa, todella kestävä maamoottori jossa vääntöä riittää jo alhaalta. Ei ne nyt hulluja kuluta, mutta isot vanteet 255 nakeilla tuovat helposti sen 3 litraa lisää kulutukseen.
Jos tomaatti lykkää öljyä ulos vika on yleensä tukkeutunut huohotin. Niitä tomaatteja ei saa kierrättää kun N tai P on päällä. Menee nopeesti rikki.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Jeps tänään ajelin autoa kattoon ja sinne jäi. Venttiilit raksuttaa ihan järkyttävästi ja perä huusi armoa. Laatikko vaihtoi vähän rajusti. Muuten ihan ok pelleiltään ja pohjasta mutta isoja remontteja olisi joutunut tekemään. Lämmöt ei myöskään halunnut nousta vaan oli koko ajan noi 70-75 asteinen kone. Voipi olla että riippuu säästä tai termarista. Mukavahan tuohon istua oli mutta ajo aivan hirveää. Jatketaan etsimistä täältä tulee onneks hyvät vinkit mitä katsella.E61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
Comment