Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 735I AL ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pleomax
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 121
    • Lempäälä

    E32 735I AL ostamassa

    Jeps eli olisin ostamassa otsikon mukaista kikotinta. M30b35 koneella ja Automaatti laatikolla ja 92 vuodelta. Muutama kysymys kumminkin mielessä... kuinka tuo seiskan tomaatti loota kestää? Ja mitä olette tuosta m30 koneesta mieltä ja paljonko keskimäärin autoon ehtii kilometrejä kertymään ennenkuin on tiensä päässä? Onko osat hankalia saada ja onko kalliita? Kulutus varmasti yli 10l/100km mut "teho" maksaa😂 onko vakuutukset ja verot missä luokissa suurin piirtein. Kiitoksia taas etu käteen
    E61 530D, xDrive 2007
    Octavia RS, 2.0tdi, 2018
  • JonneRacing.com
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 460
    • Vaasa

    #2
    Originally posted by Pleomax View Post
    Jeps eli olisin ostamassa otsikon mukaista kikotinta. M30b35 koneella ja Automaatti laatikolla ja 92 vuodelta. Muutama kysymys kumminkin mielessä... kuinka tuo seiskan tomaatti loota kestää? Ja mitä olette tuosta m30 koneesta mieltä ja paljonko keskimäärin autoon ehtii kilometrejä kertymään ennenkuin on tiensä päässä? Onko osat hankalia saada ja onko kalliita? Kulutus varmasti yli 10l/100km mut "teho" maksaa😂 onko vakuutukset ja verot missä luokissa suurin piirtein. Kiitoksia taas etu käteen
    No voin kertoa ettei kannata m30 koneista ja isoa vanhaa bemaria hankkia jos ei oo valmis tekemään pientä remonttia silloin tällöin. M30 konetta ei missään nimessä saa kenkiä ennen kuin se on lämmin, venttiilinnostajat tykkäävät huonoa ja viiden euron nostajan vaihtamisen takia pitää irrottaa koko kansi... kulutus on kesällä 15litran paikkeilla ja talvella yli 17 verot on 300euroa vuodessa. Osien saatavuus on vielä ihan hyvää ja purkuautoja löytyy. Alustan remonttia saa myös tehdä suht usein niinkuin muittenkin isojen bemareiden kanssa. Toivottavasti vinkeistä on apua
    E36 <3

    Comment

    • Pleomax
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 121
      • Lempäälä

      #3
      No ei ollut yllätys tuo kenkiminen. Sama homma 5 sarjan kanssa. Kulutus ei myöskään kauheana yllätyksenä tullut.. hyvä että osia saa koska kyllähän minä räpeltää tykkään ;D mites tuo Automaatti laatikko? Ja sen kesto mietityttää. Onko yli 400tkm liikaa bensa koneiselle Seiskalle jos sitä on huollettu?
      E61 530D, xDrive 2007
      Octavia RS, 2.0tdi, 2018

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        taidetaan puhua sen ikäluokan autoista että kaikki on jo yksilöitä, oli huollettu eli ei.
        Mä luulen että eniten tulee ongelmia jos se on pysynyt nätillä käytöllä kasassa sen 400tkm, ja nyt aletaan levittämään penkkaa urakalla. Nätillä ajolla voi kestää. Tai olla kestämättä.

        jos se aski mietityttää, niin käy se kaavio läpi käsin, kokeile tuntuuko pahoja nykäyksiä vaihdoissa ja kokeile lukittuuko turbiini.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16357
          • Leppävirta

          #5
          Kunnossa ollessaan ei moittimista. Hyviä ajaa ja M30 turvallinen moottori. Kannattaa tosiaan selvitellä hiukan huoltohistoriaa noille kilometreille. Nokka-akselit noissa tuppaa kulumaan herkästikin voitelun puutteesta kun nokan voitelu putki tukkeutuu mutta uskoisin noille kilsoille että olisi jo nokkakin keretty vaihtamaan. Kuulee kyllä melko pitkälle jo käyntiäänestä. Muutenpa tuossa jo yllä mainittu perusjuttuja.

          Jos se on tuo nettiauton halvin E32 mitä katsot niin sille voi toki olla syynsä että se on halvin. Eihän tuo kuvissakaan ihan terävimmälle laitteelle vaikuta. Mutta voi olla silti ihan ok kunnossa. Ehkä jos saisi alta tonniin niin voi kannattaakin jos toimii.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Pleomax
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 121
            • Lempäälä

            #6
            Juu kyllähän se tuo 412tkm ajettu on. Kuinka paljon tuo käynti muuttuu jos nokka tukossa tms? Olisko jollain tarkempaa tietoa kyseisestä autosta? Kyllähän näillä vinkeillä jo pitkälle mennään Omegaa yritän tuohon autoon vaihtaa ja en pidä pahana kauppana. Mites noissa nokka ketju kestää? Eihän se kaunis ole mutta jos sitä kevään mittaan vähän siistis
            E61 530D, xDrive 2007
            Octavia RS, 2.0tdi, 2018

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16357
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Pleomax View Post
              Juu kyllähän se tuo 412tkm ajettu on. Kuinka paljon tuo käynti muuttuu jos nokka tukossa tms? Olisko jollain tarkempaa tietoa kyseisestä autosta? Kyllähän näillä vinkeillä jo pitkälle mennään Omegaa yritän tuohon autoon vaihtaa ja en pidä pahana kauppana. Mites noissa nokka ketju kestää? Eihän se kaunis ole mutta jos sitä kevään mittaan vähän siistis
              Kone raksuttaa jo jonkun verran kun nokka kulunut.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • peeämwee
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1823
                • I sink hell

                #8
                Jos ostat m30, eka minkä teet on venttiilien säätö, sitten ostat uuden nokkien voiteluputken ja banjopultit joissa on kierrelukitetta. Jotkut on laittaneet vielä rautalankapatentin. Banjopultit löystyy aikanaan vaikka olisi kierrelukitetta. Ja hetken päästä nokka on entinen.

                M30 on perushuolloilla loistava kone. Ei turhaa elektroniikkaa, todella kestävä maamoottori jossa vääntöä riittää jo alhaalta. Ei ne nyt hulluja kuluta, mutta isot vanteet 255 nakeilla tuovat helposti sen 3 litraa lisää kulutukseen.


                Jos tomaatti lykkää öljyä ulos vika on yleensä tukkeutunut huohotin. Niitä tomaatteja ei saa kierrättää kun N tai P on päällä. Menee nopeesti rikki.
                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                http://velkakello.fi/

                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                Comment

                • Pleomax
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 121
                  • Lempäälä

                  #9
                  Jeps tänään ajelin autoa kattoon ja sinne jäi. Venttiilit raksuttaa ihan järkyttävästi ja perä huusi armoa. Laatikko vaihtoi vähän rajusti. Muuten ihan ok pelleiltään ja pohjasta mutta isoja remontteja olisi joutunut tekemään. Lämmöt ei myöskään halunnut nousta vaan oli koko ajan noi 70-75 asteinen kone. Voipi olla että riippuu säästä tai termarista. Mukavahan tuohon istua oli mutta ajo aivan hirveää. Jatketaan etsimistä täältä tulee onneks hyvät vinkit mitä katsella.
                  E61 530D, xDrive 2007
                  Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎