Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    e32 750

    Onko minkälaisia käyttökokemuksia? Ja mitä tulisi erityisesti katsoa ostaessa? Onko 270tkm liian paljon ajettu?
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    #2
    Ei ehkä vastaa ihan suoraan kysymykseen, mutta ainakin melkein

    Comment

    • Hammurab
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 146

      #3
      Parin viikon kokemuksella voim sanoa että upeaa kyytiä 270000 ei luulis tuolle koneelle vielä paljoa olevan. 270000 ajettu V12 ja hyvältähän tuo sisuskaluiltaan näyttää jos likaisuutta ei huomioida. Ja kuten kaikissa autoissa joissa KAIKKI toimii sähköllä kannattaa varmistaa että ne sähköt on kanssa kunnossa. Omassa yksilössä mittaristo alkoi viikonloppuna v*ttuilemaan...

      Edit: Hokasin vasta että Freed on Lahdesta, ei muuta ku lisää V12 kalustoa Lahteen!
      E32 750iA

      Comment

      • Freed
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 425
        • Helsinki

        #4
        Onko jokin tietty heikkous kaikissa noissa 750:sissä? Mistä kannattaa auto tutkia oikein todella tarkkaan, ettei tule ostettua ihan mitä tahansa..?

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Ainakin nuo vanhemman pään mallit taitaa olla sillä surullisen kuuluisalla 4HP24 automaagilla varustettuja, noissahan on tyyppivikana sen kytkinpakka A:n leipominen. Tietysti alustan puslat yms. on kulutustavaraa noilla auton painoilla mutta niinhän ne tuppaa aina olemaan. Ohjauksen klappi jos on simpukasta kotoisin niin on hieman ikävässä paikkaa säätää.

          http://bmwe32.student.utwente.nl/ <- tuolla on paljon asiaa e32 ja varsinkin 750 ropaamisesta, mm. runsaasti moottoripornoa sisältäen esim. kuvitetun stoorin kun tuo v12 pata lyöty osiksi. Kannataa lukea, juttua myös automaattisen tasonsäädön sielunelämästä jne.
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • Freed
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 425
            • Helsinki

            #6
            millos se laatikko sitten vaihtuu parempaan? netistä kun lukee juttuja tosta 750:sesta niin sitä kyllä jostain syystä lähes poikkeuksetta haukutaan epävarmaksi ym..mutta on niitä puolustajiakin sitten, mihin uskoa?

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Niin tässä autossa varsinkin on hyvä muistaa se periaate, että ne eivät olleet uutena persaukisten autoja ja eikä ne todellakaan ole sitä käytettynä. Eli osat ovat kalliimpia kuin normiautossa ja varmasti V12:n kohdalla vähän heikompi saatavuuskin. Hieno auto se on, mutta "halpaa" se ei ole, jos jotain kilahtaa.

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #8
                vanhemmissa 750:ssä on usein nuo huoltotoimenpiteet jätetty vähemmälle huollon hinnakkuuden vuoksi. kannattaa tarkkaan valita hyvä yksilö jossa on huoltokirja. jos osto vaiheessa rupeaa liikaa säästeleen ja tyytyy huonompaan yksilöön muka rahaa säästääkseen niin se kostautuu varmasti myöhemmin, ja kun tuo V12 laukeaa niin halvaks sen korjaaminen ei todellakaan tule
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Kannattaa samantien tuoda/tuottaa varaosaauto saksasta.... joku vähän peltiryppynen ei maksa juuri mitään.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • aa750il
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 31

                    #10
                    Syylarin voisi tarkastaa ostettaessa.
                    Jos sattuu olemaan halki muovipääty niin voi neuvotella hinnasta.
                    lisäkoekumuksia kannattaa lukea nettisivuiltani.
                    BMW750iL

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #11
                      Originally posted by Freed
                      millos se laatikko sitten vaihtuu parempaan?
                      Vuotta nyt en muista mutta tuo laukeamishaluisempi on 4-vaihteinen kun taas se uudempi 5-vaihteinen. Noissa myöhemmissä 4HP-sarjalaisissa taitaa myös olla jotain pientä parannusta tehty niitten stefojen vuodon suhteen.
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • ankkuli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 938
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by aa750il
                        lisäkoekumuksia kannattaa lukea nettisivuiltani.
                        http://kotisivu.mtv3.fi/e32/
                        ihan hyvää selostusta, tuosta tunnisti oman romun monesta kohtaa. kun tuon lukaisee, niin voi jokainen tykönään päätellä onko 750 aivan toivoton pommi, jota saa olla koko ajan korjaamassa, vai laadukas edustusauto, jossa on vain pieniä ja loppujen lopuksi helposti korjattavia vikoja. varaosien hinta ei vielä vie vararikkoon, mutta jos joka palikasta maksaa mitä Laakkonen pyytää ja pulittaa asennuksesta vielä ~40eskoo/tunti, niin voi olla varma että taksilla tulee halvempia kilometrejä
                        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                        Comment

                        • samu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2003
                          • 58

                          #13
                          E32 750

                          Olen nyt 2 vuotta ajanut ympärivuoden -88 750:llä ja ei voi muuta kuin kehua..öljyt olen vaihtanut huoltovalojen mukaan muuta ei ole tarvinnut tehdä. Nyt otin imusarjat irti kun toisen puolen imusarjan tiivisteet rupesi vuotaan ja samalla vaihdoin venttiilivarren kumit jotka oli aivan loppu.
                          Lopputulos oli erittäin tasainen tyhjäkäynti. Kiitos sivun http://bmwe32.student.utwente.nl/ tein suurimman osan työstä itse. Hinasin auton venttiilivarren kumien vaihtoon alan liikkeesee kun niillä oli siihen sopiva työkalu.Jos tälläisen auton ostaa kannattaa varautua tekemään huoltoja itse koska näistä autoista ei paljon tiedetä huoltoliikkeissä...joutuu maksaan opettelusta.
                          V12 rules

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎