Täältä oikea vika ja lisää infoa: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=392763
Huomenta, aloin eilen vaihtamaan rättiniveltä. Aikaisemmin omistamissani e30 ja e28:issa jotka olivat hiirikoneilla varustettuja ei rättinivelen ympärillä ollut metallista "kiinnityskehää".
Eilen aika loppui enkä saanut avattua kuin neljä rättinivelen pulttia. Nyt löytyy uusi rättinivel mutta tulisiko hankkia samalla uusi metallinen kinnityspanta jonka läpi tulee kolme pulttia ja jotka tulevat rättinivelen läpi ja kiristetään muttereilla? Kuva ohessa.
Toinen kysymys koskee sitä, että kun laittaa vaihteen päälle ja nostaa kytkimen kuinka varovasti tahansa, kuuluu klonks. Tämä tapahtuu vaikka auto seisoo pukeilla. Ajattelin ensin että pakoputkisto ottaisi kiinni johonkin mutta putken kaikki kiinnityskohdat on uusittu. Tosin putki on mätä, ja uuden rakentaminen on ajankohtaista kun aika sallii. Auto on 735i manuaali ja putkahtanut linjalta 2/1987.
Kittäen jo etukäteen.
Huomenta, aloin eilen vaihtamaan rättiniveltä. Aikaisemmin omistamissani e30 ja e28:issa jotka olivat hiirikoneilla varustettuja ei rättinivelen ympärillä ollut metallista "kiinnityskehää".
Eilen aika loppui enkä saanut avattua kuin neljä rättinivelen pulttia. Nyt löytyy uusi rättinivel mutta tulisiko hankkia samalla uusi metallinen kinnityspanta jonka läpi tulee kolme pulttia ja jotka tulevat rättinivelen läpi ja kiristetään muttereilla? Kuva ohessa.
Toinen kysymys koskee sitä, että kun laittaa vaihteen päälle ja nostaa kytkimen kuinka varovasti tahansa, kuuluu klonks. Tämä tapahtuu vaikka auto seisoo pukeilla. Ajattelin ensin että pakoputkisto ottaisi kiinni johonkin mutta putken kaikki kiinnityskohdat on uusittu. Tosin putki on mätä, ja uuden rakentaminen on ajankohtaista kun aika sallii. Auto on 735i manuaali ja putkahtanut linjalta 2/1987.
Kittäen jo etukäteen.
Comment