Announcement

Collapse
No announcement yet.

M70B50 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peivola
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 49
    • Masku

    M70B50 käyntiongelma

    Auto, e32 750, seissyt useamman vuoden lämpöisessä tallissa. Imusarjat käytetty irti ja tiivistetty sekä venttiilikopan tiivisteet vaihdettu. Kasauksen jälkeen alkoi ongelmat. Ennen tätä operaatiota kävi ilman kyseistä ongelmaa, vain päästöistä tuli sanomista konttorilla.
    Oikea puoli paukuttaa pakoputkessa ihan kunnolla ja hajotti jo yhden katin. Alla havaintoja mitä olen tehnyt.

    -Oikean puolen kaasuläppä kuuma, vasen lämpöinen, päittäin vaihdolla ei merkitystä käyntiin. Kaasuläpät pitää äänekästä surinaa heti kun laittaa virrat päälle, 850 ei tee näin:think

    - Oikean puolen Imm irti, paukutus loppuu mutta "putputtaa" putkessa. Päittäin vaihdolla ei merkitystä

    -Suuttimen johtojen irroituksella ei merkitystä käyntiin

    -Pakoputki tulee punaiseksi ennen kattia oikealla puolella

    Kokeiltu toisella puolalla, ei vaikutusta

    EML-valo syttyy kun laittaa virrat päälle ja sammuu muutamassa sekunnissa, ei syty auton käydessä. Satunnaisesti antaa vikakoodin lambdasta mutta yleensä koodeja ei ole.


    Uusittu

    -Sytytysjohdot
    -Pyörijät
    -Jakajan kannet
    -Tulpat
    -Venttilikopan "huohottimet"
    -Kaikki kolme lämpötila-anturia hanttarin imusarjan takaa

    Uutta bensaa tankissa

    -Jani
    E32 750iA -92 + -91
    E31 850i -91
    F31 330d -15
    MB Vito 122 -12
    Volvo 240 DL -88
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 528
    • Finland Rovaniemi

    #2
    Hmmm. suuttimen johtojen irrotuksella ei vaikutusta käyntiin?

    Jos imusarjan tiiviste tuli varmasti tiiviisti, niin tulihan sytytysjohdot varmasti oikeaan järjestykseen? Ja jakajan kannen sisäosat kunnossa ( joskus uusikin tarvikeosa on ollut resu). Oikea puolen bänkissä siis tämä vika. Sammuuko, jos irrottaa vasemman IMM: n.

    Punainen putki viittaisi laihaan seokseen tai sitten palamatonta menee putkeen todella reippaasti.

    Sitten se karskein vaihtoehto. Eihän vain rempassa tipahtanut jotain imuventtiilin väliin.
    Last edited by jaskap; 14-06-2020, 09:28.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • Peivola
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 49
      • Masku

      #3
      Originally posted by jaskap View Post
      Hmmm. suuttimen johtojen irrotuksella ei vaikutusta käyntiin?

      Jos imusarjan tiiviste tuli varmasti tiiviisti, niin tulihan sytytysjohdot varmasti oikeaan järjestykseen? Ja jakajan kannen sisäosat kunnossa ( joskus uusikin tarvikeosa on ollut resu). Oikea puolen bänkissä siis tämä vika. Sammuuko, jos irrottaa vasemman IMM: n.

      Punainen putki viittaisi laihaan seokseen tai sitten palamatonta menee putkeen todella reippaasti.

      Sitten se karskein vaihtoehto. Eihän vain rempassa tipahtanut jotain imuventtiilin väliin.

      Ei ollut vaikutusta käyntiin/ paukutukseen kun otin oikealta suuttimen johtoja irti yksi kerrallaan.

      Tiiveydestä en tietenkään 100% varma voi olla mutta aikaisemmin on ainakin onnistunut. Amerikan ilmaa olen suihkinut imusarjan ja kannen saumoihin koneen käydessä, ei vaikutusta.

      Otin ensin vanhat jakajan kannet pöydälle johtoineen ja niistä katsoin uudet oikeille paikoille, olen siis melko varma että ovat oikein. Jakajan kannet näyttivät hyviltä, muuta en osaa niistä sanoa.

      Sammuu jos irroittaa vasemman imm johdon.

      En usko tuohon karskeimpaan vaihtoehtoon mutta kaikki on tietysti mahdollista.

      Linkkien takaa diagnostiikan näkymää kun kone käynnissä sekä videopätkä





      E32 750iA -92 + -91
      E31 850i -91
      F31 330d -15
      MB Vito 122 -12
      Volvo 240 DL -88

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 528
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Edelleen tarkistaisin sen sytytysjohtojen järjestyksen ja erityisesti sen sensorijohdon myös ( meneekö oikeaan liittimeen ja onko ehyt). Jos sensorisignaali puuttuu, ruiskutus on sekaisin kuin seinäkello. Bentleyn opus on käytettävissä..oletan.

        Edellä mainitut siis oikeasta bankista.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • Peivola
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 49
          • Masku

          #5
          Originally posted by jaskap View Post
          Edelleen tarkistaisin sen sytytysjohtojen järjestyksen ja erityisesti sen sensorijohdon myös ( meneekö oikeaan liittimeen ja onko ehyt). Jos sensorisignaali puuttuu, ruiskutus on sekaisin kuin seinäkello. Bentleyn opus on käytettävissä..oletan.

          Edellä mainitut siis oikeasta bankista.

          Niinhän siinä kävi että sytytysjohdoista se vika löytyi. Olin ajatuksissani käyttänyt mallina pelkästään vasemman puolen johtosarjaa josta katsoin järjestyksen myös oikealle puolelle. Nehän ovat kuuluu olla "käännettynä peilikuvaksi" toisiinsa nähden

          Kiitos jaskap, ilman kyseenalaistamistasi en olisi alkanut epäilemään asennustani
          E32 750iA -92 + -91
          E31 850i -91
          F31 330d -15
          MB Vito 122 -12
          Volvo 240 DL -88

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 528
            • Finland Rovaniemi

            #6
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • Kharon
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 50
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Peivola View Post
              Niinhän siinä kävi että sytytysjohdoista se vika löytyi. Olin ajatuksissani käyttänyt mallina pelkästään vasemman puolen johtosarjaa josta katsoin järjestyksen myös oikealle puolelle. Nehän ovat kuuluu olla "käännettynä peilikuvaksi" toisiinsa nähden

              Kiitos jaskap, ilman kyseenalaistamistasi en olisi alkanut epäilemään asennustani
              Perinteinen. Ainakin näiden koneiden kanssa

              Nimim. ekalla kerralla kävi samoin ja sitten olikin aika kuutiointi että miten näiden johtojen oikeasti pitää olla. Bonuksena lähdettä vaihtamalla sai erilaisen johtojärjestyksen samaan bankkiin.

              Mutta hyvä kun selvisi eikä mitään mennyt isommin rikki.
              E32 750i, -87
              E32 750il, -89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎