Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF4HP24 syvä huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 482
    • Finland Rovaniemi

    ZF4HP24 syvä huolto

    Tere !

    Pöydällä on ZF4HP24. Öljypohjassa ja magneeteissa oli mujua ja öljykin lievästi tummaa.
    Mitä mieltä olette, riittääkö pakka A:n levyjen vaiihto vai pitääkö leväyttää koko loota.
    Yhdessä solenoidissa oli resistanssi hieman raja-arvon ulkopuolella (ylitys luokkaa 0,5 ohm). Onko vain normaalia kulumista vai ?
    Nopeusanturin arvo oli 1 kohm, vaikka ohjearvo n. 250ohm. Tosin lämpötila ei ollut ohjeen mukainen 22 astetta. Liekö syytä vaihtaa ?
    Mitäpä muuta kannattaisi huomioida (ohjainlaitteet yhteensopivuus on huomioitu)


    Ja mistä osat Suomesta ja/tai muualta.


    Kiitokset tietäjille.
    Last edited by jaskap; 01-10-2021, 10:31.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 482
    • Finland Rovaniemi

    #2
    No joo. Itse itselleni vastaten, kun ei tunnu foorumilla nykyään olevan kuin nettiauton/ huutoilmoitusten ihmettelijöitä.
    Tuolla aihetta käsitelty: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=12856
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3276
      • Finnland

      #3
      Ihan mielenkiintoinen juttu nämä museolootat. Heitä toki tarinaa tänne jos pajoitat enemmän, kuvien kera

      Itsellä ei moista ole, mutta ihan mielenkiintoinenhan noita aina kurkkia on. Ja alkaa olemaan siinä iässä, että et varmaan ole ainoa joka harrastajana joutuu aukomaan
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 482
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Jarger View Post
        Ihan mielenkiintoinen juttu nämä museolootat. Heitä toki tarinaa tänne jos pajoitat enemmän, kuvien kera

        Itsellä ei moista ole, mutta ihan mielenkiintoinenhan noita aina kurkkia on. Ja alkaa olemaan siinä iässä, että et varmaan ole ainoa joka harrastajana joutuu aukomaan
        Aika työlästä tuo dokumentointi. Olisi ehkä helpompi tehdä Juutuubi video, mutta...
        Toinen useaa kiinnostava on varmastikin LAD tandem pumpun huolto, joka sekään mitään amerikanhommaa ole.

        Mutta näistä linkeistä löytyy tietoa enemmän, kuin tarpeeksi. Vaihteistohuoltoon kannattaa lisäksi hankkia 4hp22 manuaali ( 24: lle ei taida löytyä) sekä ATSG manuaali venttiilikoneistoa ja solenoideja varten. Tää löytynee netistä kaivamalla.

        Shogun's Tips and Tricks is a site for BMW fans, mechanics, and enthusiasts, a valuable source of information and data for learning about, troubleshooting and repairing your BMW, researching BMW E32 7-series, 728, 735, 740, 745, 750.




        Ja mikä vi...u tätä foorumia vaivaa. Heittää ulos ja sen jälkeen kommentti on Vorlonien kieltä.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • toffa182
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 183
          • Helsinki / E32 750i -93

          #5
          Itse ostin aikoinaan JN Trading Oy:ltä osat 4HP24 laatikolle. Masterkitin hinta silloin noin 300 euroa.

          Omassa laatikossani oli A-paketti lopussa, auto ei mennyt kuin taaksepäin. Tein korin että sain laatikon moottoripukkiin kiinni.

          Tässä myös joitain kuvia remontista: https://photos.app.goo.gl/WG59R52M76taaQPA9
          Last edited by toffa182; 12-10-2021, 13:04.
          Myymäni kamat ovat siellä missä minä olen, ellei muuta ilmoituksessa lue! Kun kirjoitat yksityisviestin, muistathan tervehtiä ja jättää nimesi!

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 482
            • Finland Rovaniemi

            #6
            Osan osista ostin alkuperäisinä Atoy Power Oy: ltä. Oli kyllä ystävällinen ja nopea palvelu, suosittelen tätä firmaa.
            Kaikkia ei ollut originaaleina saatavissa, joten tilasin puuttuvat Maktransilta Puolasta. Myös täällä homma toimi, kuten piti.
            Yksi osa tuli vielä vaihteistokauppa.fi:stä, kun siellä se oli edullisin.
            Etu ja takapään stefat löytyivät paikallisesta laakeriliikkeestä, ovat standardikokoa.

            Mukava homma sinänsä tehdä. Tarkkuus ja puhtaus on avainasemassa.

            Laatikossa oli A- pakka ihan loppu ja jopa metallivälilevyt alkaneet kulumaan. Lisäksi uusin akselin tiivisterenkaat. Tähän on saatavissa Jenkeistä jokin teflonrengassarja, joka kai korjaisi tuon laatikon tyyppivian. Laitoin kuitenkin teräksiset. Oikea käyttö on parasta huoltoa, eli ei enää pitkää tyhjäkäyntiä tai kierrättämistä P ja N asennoissa ( tämä syytä kertoa myös katsureille).
            Huom! https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/...astuksesta.pdf

            This service bulletin warns owners with ZF automatic transmission not to raise the idle in neutral while undergoing smog tests, a/c recharging, injector...
            Last edited by jaskap; 17-10-2021, 09:22.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎