Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASC lukkoperälliseen e32:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cool10
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 239
    • Stadi

    ASC lukkoperälliseen e32:seen?

    Joo, eli toinen herkku pidon hallintaan eli lukkoperä löytyy, mutta millainen homma olisi asentaa tuohon ASC luistonesto? Eikös se käytä samoja antureita kuin ABS?
    EX: 730i -89
  • Hene
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 399
    • Joensuu

    #2
    Ainakin 750 mallissa sutimisen esto hoidetaan täysin elektronisesti, ilmeisesti jokin ohjelma liitetään kaasuläppien ohjaus boksin yhteyteen?
    X5 E53 3.0d

    Comment

    • cool10
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 239
      • Stadi

      #3
      Kattelin tuota ETK:ta, ja sain sellaisen käsityksen, että ABS-ohjausbokseja on kahdenlaisia, ASC:llä ja ilman. Lisäksi sieltä löytyi ASC-switch, joka tarkoittaa ilmeisesti ohjaamoon tulevaa ASC-kytkintä. Riittäisikö siis tuon ABS-yksikön vaihto ja asc-kytkimen asennus toimivan luistoeston saamiseen? Entä vaikeuttaako lukkoperä tilannetta jotenkin? Auto on m30 730i manuaalilla.
      EX: 730i -89

      Comment

      • Epäuskollinen autoilija
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 365
        • Espoo

        #4
        Originally posted by cool10
        Kattelin tuota ETK:ta, ja sain sellaisen käsityksen, että ABS-ohjausbokseja on kahdenlaisia, ASC:llä ja ilman. Lisäksi sieltä löytyi ASC-switch, joka tarkoittaa ilmeisesti ohjaamoon tulevaa ASC-kytkintä. Riittäisikö siis tuon ABS-yksikön vaihto ja asc-kytkimen asennus toimivan luistoeston saamiseen? Entä vaikeuttaako lukkoperä tilannetta jotenkin? Auto on m30 730i manuaalilla.
        Tarkalleen ottaen tuo ASC ei ole luistonesto vaan ajovakauden hallinta järjestelmä. Jos autossa on lukkoperä, niin tuo ASC pitää olla sellaista versiota missä ei oo tuota "traction controllia".

        Tuo luistonesto sekoaa, jos perässä on olemassa lukko. Eli tuota ASC:tä on kahta mallia. ASC ja ASC+T. Noita pelkkiä ASC:itä taitaa olla enemmän tarjolla, kuin noita ASC+T:itä.
        Maserati 4200 Coupe GT
        Ford focus 1.6i
        ex:
        BMW 320d E90 -05
        Porsche boxster 986 2.5 -98
        VW Golf 1.6 -90
        BMW 850i -91
        Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
        BMW 316i E36 -91
        Nissan Sunny 1.3 -87
        Ford Scorpio 2.0i

        Comment

        • cool10
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 239
          • Stadi

          #5
          Originally posted by Epäuskollinen autoilija
          Tuo luistonesto sekoaa, jos perässä on olemassa lukko. Eli tuota ASC:tä on kahta mallia. ASC ja ASC+T. Noita pelkkiä ASC:itä taitaa olla enemmän tarjolla, kuin noita ASC+T:itä.
          ETK:ssa noita ei ollut eritelty muuten, kuin että toisen boksin kohdalla valmistus loppui 09/1990 ja toisen alkoi silloin. Voiko tuosta päätellä kumpi on kumpi?
          EX: 730i -89

          Comment

          • Epäuskollinen autoilija
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 365
            • Espoo

            #6
            Originally posted by cool10
            ETK:ssa noita ei ollut eritelty muuten, kuin että toisen boksin kohdalla valmistus loppui 09/1990 ja toisen alkoi silloin. Voiko tuosta päätellä kumpi on kumpi?
            Tuolla roadfly foorumin 8-sarjalaisten palstalla oli juttua noista ASC:istä. Tuossa +T versiossa on himpun verran erilainen tuo jarru+ohjaustehostin pumppu systeemi.

            Sen verran taisivat siellä tietää, että tuo ASC+T on ollu vakiona vain 800:en bemarin manuaali vaihteisissa versioissa. Automaattivaihteisiin sen on saanu vain lisävarusteena. Uskoisin, että tuon pelkän ASC:n löytää varmimmin sellaisesta autosta, jossa on olemassa lukkoperä paikoillaan.

            Eli jos on romuttamolta noita ASC vermeitä hommaamassa, niin selvittää, että onko siinä purkuautossa lukkoperä. Jos autossa on ASC ja lukkoperä, niin silloin tuossa ASC:ssä ei ainakaan ole T:tä.

            Toivottavasti tuli selitettyä tarpeeksi sekavasti.
            Maserati 4200 Coupe GT
            Ford focus 1.6i
            ex:
            BMW 320d E90 -05
            Porsche boxster 986 2.5 -98
            VW Golf 1.6 -90
            BMW 850i -91
            Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
            BMW 316i E36 -91
            Nissan Sunny 1.3 -87
            Ford Scorpio 2.0i

            Comment

            • Epäuskollinen autoilija
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 365
              • Espoo

              #7
              Originally posted by cool10
              ETK:ssa noita ei ollut eritelty muuten, kuin että toisen boksin kohdalla valmistus loppui 09/1990 ja toisen alkoi silloin. Voiko tuosta päätellä kumpi on kumpi?
              Noita ASC:itä on ilmeisesti saanut aina +T:llä tai ilman. Toisin sanoen tuosta vuosimallista ei paljoa voi päätellä.
              Maserati 4200 Coupe GT
              Ford focus 1.6i
              ex:
              BMW 320d E90 -05
              Porsche boxster 986 2.5 -98
              VW Golf 1.6 -90
              BMW 850i -91
              Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
              BMW 316i E36 -91
              Nissan Sunny 1.3 -87
              Ford Scorpio 2.0i

              Comment

              • cool10
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 239
                • Stadi

                #8
                Originally posted by Epäuskollinen autoilija
                Noita ASC:itä on ilmeisesti saanut aina +T:llä tai ilman. Toisin sanoen tuosta vuosimallista ei paljoa voi päätellä.
                Katsoin, mitä etk sanoo tuosta E31:stä ja siellä oli kyllä selkeästi asc ja sitten asc+t ohjausboksi erikseen. E34:ssa ja e32:ssa siellä on vain asc-boksi, paitsi 750:ssä, jossa on molemmat boksit, samat kuin E31:ssä. Viittaisi siihen, että kuusisylinteriseen m30-koneeseen ei ole +T:tä saanut.

                Jos nyt siis haen jostain purkuautosta tollasen boksin ja kytkimen, niin tarvitsenko muuta?
                EX: 730i -89

                Comment

                • Happo
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 922
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Threadi kuin tilauksesta. Mistä löysit noita bokseja? Käytitkö tuota RealOEM.com-sivustoa. Ajatuksena itsellä ollut, että onko mahdollista ottaa vermeitä 540iA:sta 525tdsA:an samalla periaatteella, eli boksi ja kytkin. Tilanne sama, eli itellä lukkoperä jne.
                  Ford S-Max 2.0
                  Kilpuri VW Golf III VR6
                  ex:

                  F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                  Comment

                  • cool10
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 239
                    • Stadi

                    #10
                    Originally posted by Happo
                    Threadi kuin tilauksesta. Mistä löysit noita bokseja? Käytitkö tuota RealOEM.com-sivustoa.
                    Juurikin sieltä. Kattelin tuohon 540i:n asc-hakusanana niin sieltä tulee jokin asc-hydro unit tuon control unitin lisäksi, mikä on ihan järkevää sillä miten tuo järjestelmä muuten osaa itse säädellä jarrupainetta? Mutta m30-koneella varustettuihin ETK ei tarjoa asc-malleihin omaa hydro unitia.
                    EX: 730i -89

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎