Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMV 750i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sale78
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 10
    • Helsinki

    BMV 750i

    Tervehdys pitkästä aikaa! Viimeksi ollu bimmeri 2012, mutta nyt alkoi noi vanhat mallit näyttää silmissä niin pirun kauniilta ja tuollaista ajotuntumaa ei uusissa kärryissä oo, et pakko sellainen on käydä hakee.
    Olis kyseessä 750i V12 1989, 130000km. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ei käytännössä ajoa, harrastelijalla lämpimässä tallissa. Ainut "vika" on moottorin pieni ailahtelu tyhjäkäynnillä. Mites kaikki tiivisteet? Nehän seisottamisesta kuivuu. Riittääkö, et ajaa vaikka 40km ja sit odottaa esim päivän, jottais sais selville, et mistä vuotaa jos vuotaa? Tuleeko porukalle muita ajatuksia mieleen, et mitä kandeis ottaa huomioon? Elektroniikkaa taitaa usein joutua uusia ja olik nii, et bensatankit usein vuotavia? Löysinkin tuosta alempaa jonkun verran vinkkeja, mutta kaikki ajatukset tervetulleita. Autoon on vaidettu lähes kaikki moottorin sähköosat, imusarjojen tiivisteet ja siinä yhteydessä vissiin myös kansipahvi. Jarrujen "hallintayksikkö" mikäs se ny on nimeltään, myös vaihdettu ku jarrut oli jumittanu. Hyvin siittä on huolta pidetty.
    Last edited by sale78; 16-02-2023, 21:27.
    E34 Touring 1992
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1764
    • Karjaa

    #2
    M539 Restorations -kanavaan YouTubessa kannattaa tutustua jos ei ole jo tuttu, yksi E32 750iL (Project Karlsruhe) siellä on käyty jo aika perusteellisesti myös koneen osalta läpi, vaikka homma onkin vielä kesken.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 482
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Noh. Kysymyksessä on 80-luvun V12 moottorinen tuote täynnä aikansa hienoinpaa tekniikkaa, joten ihan mitä vain voi löytyä. Ja moottorinohaukseen ei pääse noin vain INPAlla kiinni, jos on alkupään tuote.

      Ensimmäisenä kannattaa katsoa, että käy oikeasti molemmilla puoliskoilla, eikä vain toisella.

      Jos on harrastajalla ollut, luulisi että asiat ovat kunnossa. Tosin moni laittaa näihin vääriä tulppiakin, ja se ei originaaleilla puolilla käy kunnolla kuin ainoastaan oikeilla tulpilla. 8 veljien puolella on hyvä koonnos tästä.

      Ailahtelu voi tosin johtua seisomisesta ja vanhoista bensoista. Moottorin ohjaus pitää synkronoida, ohjeet löytyy etsimällä tältä foorumilta. Ja imusarjoja ei kannata huvikseen käyttää irti, tiivisteet maksaa hunajata.

      Ja kaasutella ei kannata N tai P asennossa, jos ei halua laatikon A-pakan remppaa harrastaa. Tämä on tyyppivika.

      Tuon säikeen takaa löytyy kilokaupalla tietoa. Bentleyn opus on liki pakollinen lisäksi tai ainakin hyvä.


      Mutta onhan se hieno auto kerta kaikkiaan.
      Last edited by jaskap; 16-02-2023, 10:54.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • sale78
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 10
        • Helsinki

        #4
        Kiitoksia noista! Mitäköhän tällä tarkoitit: "8 veljien puolella hyvä koonnos"? Juu, ollu keräilijällä todella pitkään ja kaveri uusinut siihen vaikka mitä. Täytyy käydä kattoo, sillä se selviää. Pistin foorumin hakukenttään "Moottorin ohjauksen synkronointi", mutta ei yhtään osumaa?!

        Originally posted by jaskap View Post
        Noh. Kysymyksessä on 80-luvun V12 moottorinen tuote täynnä aikansa hienoinpaa tekniikkaa, joten ihan mitä vain voi löytyä. Ja moottorinohaukseen ei pääse noin vain INPAlla kiinni, jos on alkupään tuote.

        Ensimmäisenä kannattaa katsoa, että käy oikeasti molemmilla puoliskoilla, eikä vain toisella.

        Jos on harrastajalla ollut, luulisi että asiat ovat kunnossa. Tosin moni laittaa näihin vääriä tulppiakin, ja se ei originaaleilla puolilla käy kunnolla kuin ainoastaan oikeilla tulpilla. 8 veljien puolella on hyvä koonnos tästä.

        Ailahtelu voi tosin johtua seisomisesta ja vanhoista bensoista. Moottorin ohjaus pitää synkronoida, ohjeet löytyy etsimällä tältä foorumilta. Ja imusarjoja ei kannata huvikseen käyttää irti, tiivisteet maksaa hunajata.

        Ja kaasutella ei kannata N tai P asennossa, jos ei halua laatikon A-pakan remppaa harrastaa. Tämä on tyyppivika.

        Tuon säikeen takaa löytyy kilokaupalla tietoa. Bentleyn opus on liki pakollinen lisäksi tai ainakin hyvä.


        Mutta onhan se hieno auto kerta kaikkiaan.
        Last edited by sale78; 16-02-2023, 21:40.
        E34 Touring 1992

        Comment

        • sale78
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 10
          • Helsinki

          #5
          Kiitti linkeistä, noista saa paljon irti!

          Originally posted by Wespa View Post
          M539 Restorations -kanavaan YouTubessa kannattaa tutustua jos ei ole jo tuttu, yksi E32 750iL (Project Karlsruhe) siellä on käyty jo aika perusteellisesti myös koneen osalta läpi, vaikka homma onkin vielä kesken.
          E34 Touring 1992

          Comment

          • niiksu
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 951
            • KPO/HKI

            #6
            Originally posted by sale78 View Post
            Kiitoksia noista! Mitäköhän tällä tarkoitit: "8 veljien puolella hyvä koonnos"?
            Samoja koneita ollut 850-malleissa. Eli sieltä 8-sarja puolelta foorumia kannattaa katsella myös vinkkejä.
            BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
            BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
            Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 482
              • Finland Rovaniemi

              #7
              Originally posted by niiksu View Post
              Samoja koneita ollut 850-malleissa. Eli sieltä 8-sarja puolelta foorumia kannattaa katsella myös vinkkejä.
              Tuosta löytyy hyvät jorinat: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324593
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • jaskap
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 482
                • Finland Rovaniemi

                #8
                e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                e32 750 iA -88 DoubleSex.
                Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                e32 735 1/18
                e34 M5 1/18
                e24 635 Csi 1/18
                e9 3.0 CSi 1/18
                e31 850 Csi

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3351
                  • Raisio

                  #9
                  Vanha 750 ja 130tkm, tänne projekti tai showroomia ehdottomasti jos se siirtyy/siirtyi omistukseen
                  E39&E93

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 482
                    • Finland Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Vanha 750 ja 130tkm, tänne projekti tai showroomia ehdottomasti jos se siirtyy/siirtyi omistukseen
                    Samaa mieltä. Melkoinen säilymäihme.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    • sale78
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 10
                      • Helsinki

                      #11
                      Danke Schön!
                      Originally posted by jaskap View Post
                      E34 Touring 1992

                      Comment

                      • sale78
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 10
                        • Helsinki

                        #12
                        Tuosta voitte olla varmoja! Epäilen kykyäni enää perääntyä, joten 99% varmuudella kuvaa ym. tulossa..
                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Vanha 750 ja 130tkm, tänne projekti tai showroomia ehdottomasti jos se siirtyy/siirtyi omistukseen
                        .
                        Originally posted by jaskap View Post
                        Samaa mieltä. Melkoinen säilymäihme.
                        Last edited by sale78; 17-02-2023, 20:00.
                        E34 Touring 1992

                        Comment

                        • sale78
                          Newbiemmer
                          • Mar 2011
                          • 10
                          • Helsinki

                          #13
                          Kiitoksia, nyt alkaa matskua löytyä!
                          Originally posted by niiksu View Post
                          Samoja koneita ollut 850-malleissa. Eli sieltä 8-sarja puolelta foorumia kannattaa katsella myös vinkkejä.
                          E34 Touring 1992

                          Comment

                          • peeämwee
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1819
                            • I sink hell

                            #14
                            Originally posted by sale78 View Post
                            Tuosta voitte olla varmoja! Epäilen kykyäni enää perääntyä, joten 99% varmuudella kuvaa ym. tulossa..
                            .
                            No niin hienoa! Projektia/showroomia odotellessa. Aaaah, tuon aikakauden autot ovat niiiiin hienoja. Paljon mielummin käyttis olisi mint condition e34/32, mutta sitten saisi aina pelätä ilkivaltaa ja suolaa. Nykyään autoissa on ihan liikaa nappeja ja säädettävää….
                            2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                            Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                            Comment

                            • sale78
                              Newbiemmer
                              • Mar 2011
                              • 10
                              • Helsinki

                              #15
                              Täysin samaa mieltä. Noilla ton aikakauden vehkeillä on sellaista sielukkuutta ja estetiikkaa, mihin uudemmat ei ikinä yllä. Joo, ajatuskin siitä, että sen jättäis sinne tänne kaduille tuottaa hurjaa pelkoa ja eroahdistusta . Pakko ajaa kaasu-skodalla noita pakollisia ja tuosta sitten kevät/kesä peli pitkille ja hienoille reissuille tms.

                              Originally posted by peeämwee View Post
                              No niin hienoa! Projektia/showroomia odotellessa. Aaaah, tuon aikakauden autot ovat niiiiin hienoja. Paljon mielummin käyttis olisi mint condition e34/32, mutta sitten saisi aina pelätä ilkivaltaa ja suolaa. Nykyään autoissa on ihan liikaa nappeja ja säädettävää….
                              Last edited by sale78; 18-02-2023, 13:20.
                              E34 Touring 1992

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎