kyselisin, että mahtaakohan e32 bemariin mahtua pyörimään 9x20" vanteet ja 255/35-20 renkaat :roll: kiinnostaa sen takia, koska tuommoiset vanteet olisivat aika miehekkäät 8)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
9x20" vanteet ja e32
Collapse
X
-
on tuommosia näkyny saksanmaalla mutta vaatii sovittelua. koolle 255 leveälle takana oli ohjeet leikata pikku paloja sisälokarista. eteen ei ainakaan Borbetin vanneohje suositellut 235:ttä leveämpää lainkaan...
235/45-17 jättää silmämääräisesti vielä vähän kasvunvaraa sekä edessä että takana mutta ET:n saa kyllä varmasti miettiä tarkkaan. takana on ollu 255 pyörät ja kaaren kulmaa on taivuteltu hieman ja sisälokari näyttää siltä että sitäkin olisi vähän muuteltu.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
-
-
Originally posted by ankkulion tuommosia näkyny saksanmaalla mutta vaatii sovittelua. koolle 255 leveälle takana oli ohjeet leikata pikku paloja sisälokarista. eteen ei ainakaan Borbetin vanneohje suositellut 235:ttä leveämpää lainkaan...
235/45-17 jättää silmämääräisesti vielä vähän kasvunvaraa sekä edessä että takana mutta ET:n saa kyllä varmasti miettiä tarkkaan. takana on ollu 255 pyörät ja kaaren kulmaa on taivuteltu hieman ja sisälokari näyttää siltä että sitäkin olisi vähän muuteltu.
Meinaan saisin halvalla M5 replicat kokoa 18"x8.5" ET20, ni meneekö noi jos laitan taakse 255/35 kumit ja 225/40 eteen?
Siis toi on Eibachin madallusjousien kanssa (-35mm edestä ja -25mm takaa)?"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
-
Originally posted by taspakyselisin, että mahtaakohan e32 bemariin mahtua pyörimään 9x20" vanteet ja 255/35-20 renkaat :roll: kiinnostaa sen takia, koska tuommoiset vanteet olisivat aika miehekkäät 8)
Comment
-
-
Originally posted by HammurabNoin nopeaan laskettuna tuolla vannekoolla ja profiililla muuttuu renkaan kokonaishalkaisijakin melkosta paljon... Mahtumisen lisäksi mittarivirhettä alkaa ilmetä jo reilusti... Nopeasti laskettuna sopiva profiili 20" vanteen kanssa olis sellasta 25-30... Ja johan renkaan hinta pompsahti ja saatavuus romahti
Ton minkä ajattelin 255/35 18" taakse tiputtaa sen johki alle 640 kun nopeesti laskin. Ni luulis et sinne menee madalluksenki kanssa?
Mutta taidan tehä sillai että ostan sen madallussatsin eli Eibachin jouset (-35/-25) ja uusin joka tolppaan orkkisiskarit, niin kattelee myöhemmin mitä sinne sit mahtuu. Vaikka enskesänä, kattoo nyt noihin vanteisiin talvigummit"Software is like sex, it's better when it's free." ~Torvalds
Comment
-
-
g: tolla varmaan kattelit: http://www.autosound.fi/rl/ ? ton mukaan olis 255/35 18 halkaisija 635mm. ja madallushan ei edelleenkään vaikuta siihen minkä kokoinen rengas mahtuu. vaikka jouset ottais pois ja makuuttas autoa pohjaanlyöntikumien varassa, ei pyörä saa ottaa kiinni mihinkään.
noi sun harkitsemat 18-koot pitäs mennä ihan sujuvasti alle. 255- leveyden jälkeen joutuu melko varmasti levittämään kaarta ulospäin. leveyssuunnassa loppuu tila tolpan ja lokarin välistä.
20-tuumasessa sopivalla profiililla alkaa hinta olemaan aika kova, ~350-500ekii/pyörä, ja sit pitäs olla vanteetki. jos alkaa satsaamaan >3000 euroo rengas/vannesarjaan niin ehkä pikku kaarenlevittely ja uudelleenmaalaus vaikka teetettynäkin on pikku juttu. ite en ryhtyis vaikka rahaa olisikin ylimääräsenä moisia summia.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Eipä siinä, itelläki poltellu takaraivossa ajatus 255:en kumien sovittamisesta taakse, tosin vain 17" vanteille... Tilaa näyttäs olevan vielä ruhtinaallisesti... Näkee sitte kunhan saa talouden siihen kuntoon että renkaita on varaa uusia
edit: Hartge muuten kauppaa e32:een taakse 9.5 x 19'' offset 22 with 275 / 30 ZR 19 tuollasta settiä... Kai sinne sitte pitäs sen 255:sen mennäLast edited by Hammurab; 26-07-2005, 13:53.
Comment
-
-
Originally posted by Hammurabedit: Hartge muuten kauppaa e32:een taakse 9.5 x 19'' offset 22 with 275 / 30 ZR 19 tuollasta settiä... Kai sinne sitte pitäs sen 255:sen mennäDie offizielle Website von ALPINA - Hersteller exclusiver Automobile. Entdecken Sie die wohl renommiertesten individuellen Automobile auf BMW-Basis.
tossa katalookissa mainitaan kokoja 235/45-17 - 265/40-17 8,5-9,5 tuuman vanteella. jo 235 vaatii ton mukaan muutoksia. et:tä ei tosin mainita. saahan sitä vaikka kuinka leveet nakit mahtumaan, kun tarpeeks laittaa levikettäPihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by HammurabÖöö... Ei kyllä 235 vielä mitään sen kummempia muutoksia pitäs tarvita kun auton käsikirjassakin mainitaan 240:set kumit
enpä löytäny enää yhtään kuvaa e32:ta 20 tuuman vanteilla, vaikka oon melkeen varma että oon semmosen nähny. tossa kuitenki jotain:
ja
näkys olevan vehje, jossa on ainakin kuvauksen mukaan 285 takana, eikä ainakaan noissa kuvissa kovin paljoo näy levitystä. jos noin nätisti istuu, niin varmaan joutuu pyörtämään puheita että joutuu tekemään BDA-levikkeet. tossa lehtijutussakaan ei kerrota sen kummempaa kuin että muutettu on pyöräkoteloita. melko läpikotaisin tuunattu laite muutenki
http://www.7-forum.com/pfeifer/index2.php - tossa on 265/35-18, mutta muutoksista ei puhuta mitään...
http://www.7-forum.com/rink/ tossa taas 235 edessä ja 255+2,5cm levityspalat takana eikä muutoksesta mainintaa. madallus näky muuten olevan 70/35 ja ainakin mun mielestä lintan näkönen keulasta (=liian matala).
e: hammurab: asiallisen näkönen auto sulla! miten olis mustaoptiikkalamputLast edited by ankkuli; 26-07-2005, 23:08.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
Comment