Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750iA Käy kovemmissa nopeuksissa viileänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    E32 750iA Käy kovemmissa nopeuksissa viileänä

    Noniin, elikkäs tällaista tälläkertaa. Eli tuo otsikon auto laskee esim. moottoritiellä lämpömittarin siniselle alueelle. Kaupunkipyörityksessä normaalissa puolivälissä lämmöt mutta kovemmilla nopeuksilla lähtee laskuun. Sisällekään ei enään tahdo sitten riittää lämmintä ilmaa. Ei tekis mieli rikkoa autoa siispä olisko tähän mitään muuta korjausvaihtoehto kun joku Karhun pahvi etumaskiin mallia Manne-Volvo?


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
  • tommak83
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 168
    • rauma

    #2
    itselläni oli samalainen ongelma 740:ses! uus termostaatti ja jo pysyy lämmöt kurissa! se oli kokoajan hiukan auki niin jaksoi lämmetä kaupungissa mut ei enää suuremmassa nopeudessa! eli termari kaupoille!
    Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #3
      Bestin ja koirat siittää! Kiitoksia tästä, eli siis termaria ostamaan.


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • CeSsI
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 263
        • Mäntsälä

        #4
        Originally posted by Aukes!
        Bestin ja koirat siittää! Kiitoksia tästä, eli siis termaria ostamaan.
        Kannattaapi katsella tuuletinta ohjaavaa viskokytkintä myös. Eli kylmänä pitäisi tuuletinropelin liikkua käsin kokeltaessa "tahmeasti" vain muutaman kierroksen, lämpimänä sitten taas huomattavasti vapaammin. Visko saattaa olla likainen vain tai sitten jos se on tahmean öljyinen niin on laskenut silikonit ulos -> uutta sisään. Visko löytyy siis ropellin sisältä sellasesta kupista jäähdyttäjän puolelta.
        F11 530 xd ’14
        E23 735i ’85
        E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
        Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
        Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
        Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

        -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
        -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Kyllä se visko toimii toisinpäin, mikäs järki sitä mottia olis kylmänä jäähdyttää . Eipä sillä, sen toimimattomuus ei kyllä mitenkään vaikuta liialliseen jäähtymiseen, kyllä se on termarissa se vika.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • CeSsI
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 263
            • Mäntsälä

            #6
            Originally posted by Cell
            Kyllä se visko toimii toisinpäin, mikäs järki sitä mottia olis kylmänä jäähdyttää . Eipä sillä, sen toimimattomuus ei kyllä mitenkään vaikuta liialliseen jäähtymiseen, kyllä se on termarissa se vika.
            Totta, kiitokset korjauksesta. Yhdestä M30-koneesta kyllä hävis kylmyysongelmat kun visko vaihettiin uuteen, mietin itsekin että miten on mahollista. Kaveri sitä duunas niin en tiiä tekikö se jotain muutakin sit Toki termari kannattaa ensin kokeilla kun on halpa.
            Last edited by CeSsI; 03-01-2006, 15:14.
            F11 530 xd ’14
            E23 735i ’85
            E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
            Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
            Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
            Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

            -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
            -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

            Comment

            • tommak83
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 168
              • rauma

              #7
              Originally posted by CeSsI
              Toki termari kannattaa ensin kokeilla kun on halpa.
              39,50€ et yllättävän halpa "motonet"! E38:siin tuplaten!
              Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

              Comment

              • CeSsI
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 263
                • Mäntsälä

                #8
                Originally posted by tommak83
                39,50€ et yllättävän halpa "motonet"! E38:siin tuplaten!
                Ohos, on sillä kyllä hintaa. Ei sen puoleen näkynyt V12 viskoa hinnastossa, varmaan parin satkun luokkaa laakkosella. Sinne motonettiinhan menee helposti sen 200e vaikkei mee kun "kattelemaan"
                F11 530 xd ’14
                E23 735i ’85
                E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
                Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
                Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
                Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

                -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
                -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎