Announcement

Collapse
No announcement yet.

Caster ja camper? (e32)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arthur
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 74
    • Sipoo

    Caster ja camper? (e32)

    ...mites olikaan? Auto e32 -90 ja siihen vaihdettu etuiskarit ja alatukivarret. Kyselin jo aiemmin, mitkä kulmat saattavat muuttua iskarien vaihdon jälkeen ja olivat kuulemma caster ja camper. Iskarien vaihdon jälkeen ei ollut kovin paha, mutta nyt alatukivarsien vaihdon jälkeen on tosi huono ajaa. Ja huomaan jo renkaista, että syö renkaan ulkosyrjää. Eli kummasta kulmasta on kyse jos rengas on ikään kuin alapuolelta liian sisällä? Ja voiko sitä kulmaa säätää? Ja edelleen, onko se ihan perussäätöjä vai joutuuko kikkailemaan?

    arthur
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    .....
    Last edited by T3; 08-01-2007, 18:36.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Arthur
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 74
      • Sipoo

      #3
      siis camper pielessä

      ....camper pielessä, koska sen lähes näkee. Samoin tuntee ajossa jos pieni kaarre ajossa ja tulee pieni epätasaisuus tiessä niin tuntee kuinka rengas "muljahtaa". Eli voiko camperia kyseisessä mallissa säätää ilman kikkailua? (e32)

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

        #4
        Eipä noita cambereita ja castereita varmaan paljon tarvi säädellä, ja niiden säätö vaatii yleensä jonkinlaisia spesiaaliosia.
        Säädätä nyt se auraus ensin kohdalleen, jollet ole sitä jo tehnyt.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Lähes näkee??? Käyppä hakemassa E32 FAQ:sta talteen yksi aapinen jossa on ne pyöränkulmat ilmoitettu.

          Veikkaan samaa kuin T3, eli auraukset pielessä. Camberia saa säädettyä +- 30min. erikoisilla yläpään laakereilla, mutta kotikonstein pienet virheet vingulla.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Arthur
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 74
            • Sipoo

            #6
            ...auraus säätöön.

            ...Lähes näkyy, tarkoittaa sitä, että kun auto tasaisella ja renkaat suorassa, niin näyttäisi, että renkaat alaosasta sisempänä, kuin ylhäältä. Täytyy säädäättää tosiaan ne auraukset nyt kuntoon ja katsoa miten käyttäytyy sen jälkeen. Autosta tuli muuten näiden vaihtojen jälkeen (etuiskarit ja alatukivarsi) super yliohjautuva ja ratti meinaa oikein palautua helposti keskellä käännöksen jälkeen.

            En muuten sieltä faq:sta löytänyt mitään....vain mittaristoon liittyvää??

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Arthur
              En muuten sieltä faq:sta löytänyt mitään....vain mittaristoon liittyvää??
              Muutappa hieman asetuksia niin näkyy kaikki threadit: User CP -> Edit Options -> Thread Display Options -> Default Thread Age Cut Off -> Show All Threads
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                #8
                FaQ vaatii myös,että on sisään kirjautuneena. Onkohan jouset lipsahtanu tunkkauksen jäljiltä pois paikoiltaan?? Kannattaa vilkasta myös "ride level height". Mitta vanteen alareunasta lokasuojan kaareen:
                e32:
                Last edited by basso72; 30-09-2006, 11:03.
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • Arthur
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 74
                  • Sipoo

                  #9
                  ok...nyt näkyy kaikki faq:it. Tuota jousi juttuakin olen miettinyt, koska aika paljonhan koko palikkaa joutui kääntelemään, että sai alatukivarren irti. Noin silmämääräisesti korkeus renkaasta kaareen on sama kuin ennen....tarkistan vielä.

                  Comment

                  • Arthur
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 74
                    • Sipoo

                    #10
                    ...taas lisää testikilometrejä takana ja ongelma tuntuukin menevän perään. Eli ajelin sopivan mutkaista ja loivia pitkiä kuoppia hyvällä asfaltilla. Kun auto menee loivaan montuun, tuntuu että koko auto jää heijaamaan. Ohaus ei edelleenkään meinaa oikein palautua, mutta suurempi ongelma nyt tämä auton ikään kuin "taipuminen" isoissa pitkissä montuissa ja varsinkin jos kuoppa on kurvissa.

                    Onko nyt kyse siitä, että etupää alkaa olla jäykkä, niin takapään löysyys korostuu? Mikä takapäässä voisi olla sellainen, mikä aiheuttaa tämän heijauksen/taipumisen??

                    Comment

                    • Arthur
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 74
                      • Sipoo

                      #11
                      ..aloitin tästä uuden:

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎