Olin perjantaina pienessä kolarissa. Perääni ajettiin ja puskuri painui sisään ja putket kääntyivät. Noin pinta puolisesti ei tullut suuria vikoja mutta matkaa jatkettaessa rupesivat lämmöt nousemaan huomattavasti. Normaali maantie ajossakin puoleen väliin ja yli. Moottoritieltä poistuessani lämmöt nousivat aivan kattoon asti ja välittömästi pysähdyttyäni auto heitti vettä paisuntasäiliöstä ulos kun avasin korkin.Vedet on nyt laitettu takaisin mutta silti lämpömittari on kuin jojo. Aina kaasua painettaessa lämpö nousee ja kaasun painamista vähentämällä lämmöt laskee. Tämä ilmiö tapahtuu myös n 80km/h nopeudessa. Mikä avuksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e23 728i Lämpö-ongelmat
Collapse
X
-
Re: e23 728i Lämpö-ongelmat
Originally posted by FreedOlin perjantaina pienessä kolarissa. Perääni ajettiin ja puskuri painui sisään ja putket kääntyivät. Noin pinta puolisesti ei tullut suuria vikoja mutta matkaa jatkettaessa rupesivat lämmöt nousemaan huomattavasti. Normaali maantie ajossakin puoleen väliin ja yli. Moottoritieltä poistuessani lämmöt nousivat aivan kattoon asti ja välittömästi pysähdyttyäni auto heitti vettä paisuntasäiliöstä ulos kun avasin korkin.Vedet on nyt laitettu takaisin mutta silti lämpömittari on kuin jojo. Aina kaasua painettaessa lämpö nousee ja kaasun painamista vähentämällä lämmöt laskee. Tämä ilmiö tapahtuu myös n 80km/h nopeudessa. Mikä avuksi?
Tuliko vaurioita ihan koko putkistoon, eli olisiko mahdollista että pakosarjat ovat vaurioittaneet kantta...? Onko öljyä jäähdytysnesteessä tai toisinpäin?
-
-
Ei ole öljyä jäähdytysnesteessä mutta veikkaan että kansi on mennyt koska pakosarjakaan ei oikein näytä istuvan koneen kylkeen. Tottakai vastapuolen tiedot on ylhäällä ja poliisitkin kävi paikalla. Parin päivän sisään pitäisi mennä autoa näyttämään vakuutusyhtiön tarkastajalle joten saa nähdä mitä sanoo. Mutta eikös kyseiset lämpö-ongelmat vaikutakin kansi vialta? Pakkohan vastapuolen vakuutuksen on korvata tapahtunut koska aikaisemmin ei lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia ja autossa on juuri vaihdettu uusi syyläri ja kaikki letkut.
Comment
-
-
Originally posted by FreedEi ole öljyä jäähdytysnesteessä mutta veikkaan että kansi on mennyt koska pakosarjakaan ei oikein näytä istuvan koneen kylkeen. Tottakai vastapuolen tiedot on ylhäällä ja poliisitkin kävi paikalla. Parin päivän sisään pitäisi mennä autoa näyttämään vakuutusyhtiön tarkastajalle joten saa nähdä mitä sanoo. Mutta eikös kyseiset lämpö-ongelmat vaikutakin kansi vialta? Pakkohan vastapuolen vakuutuksen on korvata tapahtunut koska aikaisemmin ei lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia ja autossa on juuri vaihdettu uusi syyläri ja kaikki letkut.
Comment
-
-
Re: e23 728i Lämpö-ongelmat
Originally posted by FreedOlin perjantaina pienessä kolarissa. Perääni ajettiin ja puskuri painui sisään ja putket kääntyivät. Noin pinta puolisesti ei tullut suuria vikoja mutta matkaa jatkettaessa rupesivat lämmöt nousemaan huomattavasti. Normaali maantie ajossakin puoleen väliin ja yli. Moottoritieltä poistuessani lämmöt nousivat aivan kattoon asti ja välittömästi pysähdyttyäni auto heitti vettä paisuntasäiliöstä ulos kun avasin korkin.Vedet on nyt laitettu takaisin mutta silti lämpömittari on kuin jojo. Aina kaasua painettaessa lämpö nousee ja kaasun painamista vähentämällä lämmöt laskee. Tämä ilmiö tapahtuu myös n 80km/h nopeudessa. Mikä avuksi?Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Ajattelin että on paras vaihtaa letkut ja syyläri ennen kuin jokin niistä hajoaa..Ei vanhoissakaan mitään vikana ollut ja kun sain vielä myytyä vanhat pois nurkista.Lämpömittari nousee (riippuen maastosta) pidemmän mäen lopussa tai kovempaa ajettaessa, esim. jos lähden kiihdyttämään moottoritielle niin kuluu n.5min ja lämmöt ovat jo reilusti yli puolen välin. Kävin tiistaina vakuutusyhtiössä ja siellä nainen sanoi että tietenkin auto laitetaan siihen kuntoon kun se oli ennen kolaria, mutta mies korjaamolla sanoi moneen kertaan että kaikki mikä ei ole kolarista johtuvaa joutuu asiakas itse maksamaan.Vakuutustarkastaja käy katsomassa autoa korjaamolla. Luulen että se auttaisi suunnattomasti jos saisin Osasilta lapun jossa lukisi että auto oli kunnossa viikko ennen kolaria jolloin se oli huollossa siellä, mutta saa nähdä saako sellaista lappua..Pidän teidät ajan tasalla..Huoltopäivä on vasta 26.
Comment
-
-
Nyt meni auto maanantaina huoltoon ja vakuutustarkastaja soittelee kun menee katsomaan sitä.Menen itse paikan päälle vittuilemaan. Kaikki vesi menee autosta läpi kuutos sylinterin kautta, sen tiedän, mutta mikä on vikana...sitä ei vielä tiedetä ja että meneekö vakuutukseen vaiko eikö...hieno laji..
Comment
-
-
Osuiko tälli pakoputken pään seuduille?
E23:n originaali pakoputki on hitsattu kasaan, eli periaatteessa yhtä "jöötiä" takapöntöstä pakoarjaan asti. Jos tälli osui pakoputken päähän sopivasti, ei ole kovin kaukaa haettu että lämpöongelmat juontavat juurensa siitä tällistä. Silmämääräisesti vaurioita ei välttämättä näe, kannen irroituksen jälkeen varmasti. Pakosarjan pultit saattavat olla vääntyneet, kansi saattoi samalla mennä halki yms. yms.
Sori että vastine ei ensihätiin kerennyt, lomilla ei ehtinyt nettiä paljoa seuraamaan.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinNo voi saatanan saatana. Tuohan on ilmi selvästi perusteltavissa että homma johtui peräänajosta. Et pyytänyt lausuntoa pajalta, mistä homma heidän mielestään johtui?
Voiko vakuutusyhtiö/peräänajaja tosiaankin luikerrella vastuustaan noin helposti.
t: Timo
Comment
-
Comment