Announcement

Collapse
No announcement yet.

e23 728i Lämpö-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    e23 728i Lämpö-ongelmat

    Olin perjantaina pienessä kolarissa. Perääni ajettiin ja puskuri painui sisään ja putket kääntyivät. Noin pinta puolisesti ei tullut suuria vikoja mutta matkaa jatkettaessa rupesivat lämmöt nousemaan huomattavasti. Normaali maantie ajossakin puoleen väliin ja yli. Moottoritieltä poistuessani lämmöt nousivat aivan kattoon asti ja välittömästi pysähdyttyäni auto heitti vettä paisuntasäiliöstä ulos kun avasin korkin.Vedet on nyt laitettu takaisin mutta silti lämpömittari on kuin jojo. Aina kaasua painettaessa lämpö nousee ja kaasun painamista vähentämällä lämmöt laskee. Tämä ilmiö tapahtuu myös n 80km/h nopeudessa. Mikä avuksi?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: e23 728i Lämpö-ongelmat

    Originally posted by Freed
    Olin perjantaina pienessä kolarissa. Perääni ajettiin ja puskuri painui sisään ja putket kääntyivät. Noin pinta puolisesti ei tullut suuria vikoja mutta matkaa jatkettaessa rupesivat lämmöt nousemaan huomattavasti. Normaali maantie ajossakin puoleen väliin ja yli. Moottoritieltä poistuessani lämmöt nousivat aivan kattoon asti ja välittömästi pysähdyttyäni auto heitti vettä paisuntasäiliöstä ulos kun avasin korkin.Vedet on nyt laitettu takaisin mutta silti lämpömittari on kuin jojo. Aina kaasua painettaessa lämpö nousee ja kaasun painamista vähentämällä lämmöt laskee. Tämä ilmiö tapahtuu myös n 80km/h nopeudessa. Mikä avuksi?
    Toivottavasti otit vastapuolen tiedot ylös yms... Voi olla aika taistelu silti edess vakuutusyhtiön kanssa muista kuin takaosan osista.

    Tuliko vaurioita ihan koko putkistoon, eli olisiko mahdollista että pakosarjat ovat vaurioittaneet kantta...? Onko öljyä jäähdytysnesteessä tai toisinpäin?

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #3
      Ei ole öljyä jäähdytysnesteessä mutta veikkaan että kansi on mennyt koska pakosarjakaan ei oikein näytä istuvan koneen kylkeen. Tottakai vastapuolen tiedot on ylhäällä ja poliisitkin kävi paikalla. Parin päivän sisään pitäisi mennä autoa näyttämään vakuutusyhtiön tarkastajalle joten saa nähdä mitä sanoo. Mutta eikös kyseiset lämpö-ongelmat vaikutakin kansi vialta? Pakkohan vastapuolen vakuutuksen on korvata tapahtunut koska aikaisemmin ei lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia ja autossa on juuri vaihdettu uusi syyläri ja kaikki letkut.

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Freed
        Ei ole öljyä jäähdytysnesteessä mutta veikkaan että kansi on mennyt koska pakosarjakaan ei oikein näytä istuvan koneen kylkeen. Tottakai vastapuolen tiedot on ylhäällä ja poliisitkin kävi paikalla. Parin päivän sisään pitäisi mennä autoa näyttämään vakuutusyhtiön tarkastajalle joten saa nähdä mitä sanoo. Mutta eikös kyseiset lämpö-ongelmat vaikutakin kansi vialta? Pakkohan vastapuolen vakuutuksen on korvata tapahtunut koska aikaisemmin ei lämpöjen kanssa ole ollut ongelmia ja autossa on juuri vaihdettu uusi syyläri ja kaikki letkut.
        Viittaan vaan tohon Dualin kolariin, eli vaikeaa voi olla.. Tosin jos vauriot selvästi johtuu siitä että putki on liikuttanut pakosarjaa ja siten tuhonnut kantta niin asiahan lienee (toivottavasti) aika selvä. Ainakin maalaisjärjellä.. Ajelehan varovasti sillä, ettei mene mitään uutta rikki.

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Re: e23 728i Lämpö-ongelmat

          Originally posted by Freed
          Olin perjantaina pienessä kolarissa. Perääni ajettiin ja puskuri painui sisään ja putket kääntyivät. Noin pinta puolisesti ei tullut suuria vikoja mutta matkaa jatkettaessa rupesivat lämmöt nousemaan huomattavasti. Normaali maantie ajossakin puoleen väliin ja yli. Moottoritieltä poistuessani lämmöt nousivat aivan kattoon asti ja välittömästi pysähdyttyäni auto heitti vettä paisuntasäiliöstä ulos kun avasin korkin.Vedet on nyt laitettu takaisin mutta silti lämpömittari on kuin jojo. Aina kaasua painettaessa lämpö nousee ja kaasun painamista vähentämällä lämmöt laskee. Tämä ilmiö tapahtuu myös n 80km/h nopeudessa. Mikä avuksi?
          Vettä tulee ulos jonkunverran jos avaa paisuntasäiliön normaalilämpöisestäkin koneesta.... Siis kuinka nopeasti se viisari heiluu siellä? Ei se kone kuitenkaan mitään älyttömän nopeasti jäähdy ja taas kuumene...
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Miksi muuten autoosi on JUURI vaihdettu syyläri ja letkut? Lämpöongelmien vuoksi?

            Comment

            • Freed
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 425
              • Helsinki

              #7
              Ajattelin että on paras vaihtaa letkut ja syyläri ennen kuin jokin niistä hajoaa..Ei vanhoissakaan mitään vikana ollut ja kun sain vielä myytyä vanhat pois nurkista.Lämpömittari nousee (riippuen maastosta) pidemmän mäen lopussa tai kovempaa ajettaessa, esim. jos lähden kiihdyttämään moottoritielle niin kuluu n.5min ja lämmöt ovat jo reilusti yli puolen välin. Kävin tiistaina vakuutusyhtiössä ja siellä nainen sanoi että tietenkin auto laitetaan siihen kuntoon kun se oli ennen kolaria, mutta mies korjaamolla sanoi moneen kertaan että kaikki mikä ei ole kolarista johtuvaa joutuu asiakas itse maksamaan.Vakuutustarkastaja käy katsomassa autoa korjaamolla. Luulen että se auttaisi suunnattomasti jos saisin Osasilta lapun jossa lukisi että auto oli kunnossa viikko ennen kolaria jolloin se oli huollossa siellä, mutta saa nähdä saako sellaista lappua..Pidän teidät ajan tasalla..Huoltopäivä on vasta 26.

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Voisin kuvitella että sinne Osasille kannattaa mennä kysymään sitä lappua kossupullo kainalossa. Ja tehdä selväksi että oikeilla vastauksilla se pullo jää sinne... Muuten ne on vaan ettö "mikä ¤¤##"¤ bemari?". PIdetään peukkuja!

                Comment

                • Freed
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 425
                  • Helsinki

                  #9
                  Nyt meni auto maanantaina huoltoon ja vakuutustarkastaja soittelee kun menee katsomaan sitä.Menen itse paikan päälle vittuilemaan. Kaikki vesi menee autosta läpi kuutos sylinterin kautta, sen tiedän, mutta mikä on vikana...sitä ei vielä tiedetä ja että meneekö vakuutukseen vaiko eikö...hieno laji..

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Osuiko tälli pakoputken pään seuduille?

                    E23:n originaali pakoputki on hitsattu kasaan, eli periaatteessa yhtä "jöötiä" takapöntöstä pakoarjaan asti. Jos tälli osui pakoputken päähän sopivasti, ei ole kovin kaukaa haettu että lämpöongelmat juontavat juurensa siitä tällistä. Silmämääräisesti vaurioita ei välttämättä näe, kannen irroituksen jälkeen varmasti. Pakosarjan pultit saattavat olla vääntyneet, kansi saattoi samalla mennä halki yms. yms.

                    Sori että vastine ei ensihätiin kerennyt, lomilla ei ehtinyt nettiä paljoa seuraamaan.

                    t: Timo

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #11
                      No putken päähän se oli osunut ja painanut niin paljon että heikommasta kohdasta oli sitten putket ruvennut menemään jo sisäkkäin. EIpä tuo auttanut:ei mene vakuutuksiin..No samalla laitatin nokka-akselin,keinut ja venat + kaikki ruiskun letkut.Vähän vituttaa..

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #12
                        No voi saatanan saatana. Tuohan on ilmi selvästi perusteltavissa että homma johtui peräänajosta. Et pyytänyt lausuntoa pajalta, mistä homma heidän mielestään johtui?

                        Voiko vakuutusyhtiö/peräänajaja tosiaankin luikerrella vastuustaan noin helposti.

                        t: Timo

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #13
                          Originally posted by tihuovin
                          No voi saatanan saatana. Tuohan on ilmi selvästi perusteltavissa että homma johtui peräänajosta. Et pyytänyt lausuntoa pajalta, mistä homma heidän mielestään johtui?

                          Voiko vakuutusyhtiö/peräänajaja tosiaankin luikerrella vastuustaan noin helposti.

                          t: Timo
                          Niinpä! Kyllä toi pitäs saada vakuutukseen tai sitten on MOV = maailmassa on virhe! Tosin samoin kävi Dualfunillekin, itse joutui maksamaan kun peräänajossa halkes kansi..

                          Comment

                          • tihuovin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1422
                            • Oulu

                            #14
                            Kyllä minä jatkaisin tappelua, pyytäisin lausunnon korjauspajalta missä se on laitettavana, mutta myös parilta muultakin. Kun on lapyskät kourassa, voi vääntää kättä helpommin.

                            Myös valitustien kävisin läpi, eikö kuluttaja-asiamies ota kantaa myös vakuutusasioihin?

                            t: Timo

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎