Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 (735iA -91) sammuilee hitaassa ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekassu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 52
    • Riihimäki

    e32 (735iA -91) sammuilee hitaassa ajossa

    Nyt on autossa ilmennyt huolestuttava vika, eli hitaasti ajaessa auto on sammunut aivan itsestään. Onneksi vielä ei ole sattunut mitään kolaria tms. mutta jos tuo auton sammuminen tapahtuu kaupunkiliikenteessä niin silloin voi käydä huonosti. Nyt muutamana kertana kun olen ollut autoa ajamassa parkkiin niin yht'äkkiä auto onkin sammunut ja heti uudelleen käynnistyksen jälkeen taas toiminut aivan normaalisti:think

    Mistähän lähden tuota ongelmaa ratkomaan, bensaakin tankissa pitäisi mittarin mukaan vielä olla 20 litraa???
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Joillakin kuvaamasi kaltainen ongelma on ratkennut kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla.

    Comment

    • ekassu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 52
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by Lanttu View Post
      Joillakin kuvaamasi kaltainen ongelma on ratkennut kampiakselin asentotunnistimen vaihdolla.


      Mahtaako tuo em. asentotunnistimen toimimattomuus tehdä merkintää vikadiagnostiikkaan??

      Vai pitääkö mennä sokkona kauppaan ja toivoa että vika oli kyseisessä anturissa?

      Comment

      • snelle
        BTCF Member
        • Aug 2005
        • 611
        • Tampere

        #4
        Originally posted by ekassu View Post
        Mahtaako tuo em. asentotunnistimen toimimattomuus tehdä merkintää vikadiagnostiikkaan??

        Vai pitääkö mennä sokkona kauppaan ja toivoa että vika oli kyseisessä anturissa?
        Ei tehnyt merkintää vikamuistiin ainakaan E36 328 -97:ssa.
        F11 520dA M-sport

        ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

        Comment

        • Make540M60
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 94
          • Kouvola

          #5
          Mittaapas vastusarvot tuosta kampiakselin asentotunnistimesta yleismittarilla ennen tilaamista, se on nopeesti tehty ja kertoo kyllä, onko vika tunnistimessa.

          Seurailet anturilta tulevaa johtoa ja otat sitten vaan ko. liittimen irti. Sieltä pinnien välinen vastus pitäisi olla siinä 1000 ohmin tietämillä, ei oo niin tarkkaa, voi vähän halvemmallakin yleismittarilla mittailla. Jos vastusarvo on huomattavasti tätä suurempi, on anturi tod. näk. menossa särki. Ihan rikkihän se ei voi vielä olla, koska autosi lähtee käyntiin. Bentleyn korjausoppaassa, jonka latauslinkki löytyy jostain näiltäkin sivuilta, on tarkat ohjeet manööverille.

          Onhan bensansuodatin (vai kaksiko niitä oli tuossa) ja bensapumpun virransaanti OK? Saattaa tuo tukkeutunut suodatin aiheuttaa saman oireen. Näin ainakin minulla teki.
          *E34 540 -94 ia.*
          *E34 525 -91*
          *E60 530d -03*
          *F10 525d -10*

          Comment

          • ekassu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 52
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by Make540M60 View Post
            Mittaapas vastusarvot tuosta kampiakselin asentotunnistimesta yleismittarilla ennen tilaamista, se on nopeesti tehty ja kertoo kyllä, onko vika tunnistimessa.

            Seurailet anturilta tulevaa johtoa ja otat sitten vaan ko. liittimen irti. Sieltä pinnien välinen vastus pitäisi olla siinä 1000 ohmin tietämillä, ei oo niin tarkkaa, voi vähän halvemmallakin yleismittarilla mittailla. Jos vastusarvo on huomattavasti tätä suurempi, on anturi tod. näk. menossa särki. Ihan rikkihän se ei voi vielä olla, koska autosi lähtee käyntiin. Bentleyn korjausoppaassa, jonka latauslinkki löytyy jostain näiltäkin sivuilta, on tarkat ohjeet manööverille.

            Onhan bensansuodatin (vai kaksiko niitä oli tuossa) ja bensapumpun virransaanti OK? Saattaa tuo tukkeutunut suodatin aiheuttaa saman oireen. Näin ainakin minulla teki.
            Bensansuodatin on OK, koska vaihdoin sen pari viikkoa sitten, mutta bensapumpun virransaannista ei ole tietoa. Täytyypä viikonlopun aikana mittailla noita juttuja. Ai niin mistähän mahtaa löytyä tuo kampiakselinasentotunnistin sekä tuo bensapumppu?

            En ole vielä hankkinut mitään korjausmanuskaa tuosta autosta, joten on hieman hakusessa missä mikin nippeli on. Konehuoneessa näyttää olevan hieman enemmän kaikenmaailman kapistuksia, kun vertaa edelliseen autooni Volvo 940 -94

            Comment

            • djanni
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 883
              • 03

              #7
              Kampiakselin asentotunnistin on tässä kuvassa nr. 13. Löytyy kun alat katselemaan virranjakajasta alaspäin. Tunnistimen liitin löytyy siitä kutos-pytyn tulpanjohdosta tulevan anturin liittimen vierestä moottorin päällä olevasta kotelosta.

              Lataa täältä korjausopas. Sieltä löytyy myös tieto siitä mikä on oikea välys tuolle asentotunnistimelle.

              Comment

              • ekassu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 52
                • Riihimäki

                #8
                Originally posted by djanni View Post
                Kampiakselin asentotunnistin on tässä kuvassa nr. 13. Löytyy kun alat katselemaan virranjakajasta alaspäin. Tunnistimen liitin löytyy siitä kutos-pytyn tulpanjohdosta tulevan anturin liittimen vierestä moottorin päällä olevasta kotelosta.

                Lataa täältä korjausopas. Sieltä löytyy myös tieto siitä mikä on oikea välys tuolle asentotunnistimelle.

                Minä kiitän ja kumarran.

                Nyt pitäisi hommat alkaa sujumaan, ainakin toivotaan niin

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎