Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 tärinäongelma...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #16
    Kandee kattoo se renkaitten keskitys. Ittellä oli ainakin ATP:n vanteitten keskireikä liika iso -> täristi 90-110 vauhdissa ihan sikana, muuten jonkun verran. Vanteita irroittelemalla ja kiinnittämällä parani, jahka otan ajoon, niin hoidan kyllä semmoset soviterenkaat. Renkaat tuli tasapainotettua nollaks ja katottua pyöreys vielä samalla diagnosointivaiheessa.

    Comment

    • 730ia
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1457
      • pohjois-pohjanmaa, oulu

      #17
      e32:sessa oli itellä samoja onkelmia kovasti ja ekana kannattaa kyllä vilkasta niitä renkaita ja vanteita, onko niitä keskitysrenkaita. Myös edellämainitut reaktiotankojen puslat vaihtoon jne edessä. Kardaaniin ei tullu perhedyttyä mitenkään kun tärinä lähestulkoon hävisi osien vaihdon jälkeen. Taisipa omassa vielä takapäässä jumittaa jarrutkin jossain vaiheessa vähäsen..
      F20 118d Aut.
      ________
      Volvo S40
      MB W204
      e90 320d
      e46 coupe
      e32 730ia

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        #18
        Hankkikaa ne soviterenkaat vanteisiin. Epäilen, että kyse on vaan aluvanteista, joissa on liian iso keskireikä e32 ja e34:een. Kyseisten autojen keskireikä on 72,5 ja jos on esim. e39 vanteet alla, ni se vanteen keskireikä on sillon 74,1, joka merkitsee ongelmia ilman soviterenkaita. Tärinät tuntuu sillon just ratissa eniten ja juuri tuossa n.90 km/h vauhdissa.

        Comment

        • R2D
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 9

          #19
          Originally posted by Raputurkki View Post
          Hankkikaa ne soviterenkaat vanteisiin. Epäilen, että kyse on vaan aluvanteista, joissa on liian iso keskireikä e32 ja e34:een. Kyseisten autojen keskireikä on 72,5 ja jos on esim. e39 vanteet alla, ni se vanteen keskireikä on sillon 74,1, joka merkitsee ongelmia ilman soviterenkaita. Tärinät tuntuu sillon just ratissa eniten ja juuri tuossa n.90 km/h vauhdissa.
          Alla orkkis peltivanteet... Ja itsellä tuo tärinä on viimeisen parin kuukauden aikana lisääntunyt/laajentanut nopeusskaalaa joten vahvasti uskon jonkin paikan kulahtaneen auton alta.. ensi viikolla lienen viisaampi kun nostetaan kiesi ylös..? Eikä tärinä tunnu ratissa juuri ollenkaan, enemmän perseen alla...

          Comment

          • jpaitala
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 65
            • Itä-Suomi

            #20
            Originally posted by Morkai View Post
            Mahtaakohan noi 735iA:n ja 750iA:n kardaanit olla vaihtokelposia. Mulla on tossa yksi täysin toimiva ja värinätön jemmassa.
            Vähän epäilen että ei ole vaihtokelpoisia, mutta joku joka tietää voisi kommentoida tuota... :think
            Jos on vaihtokelpoinen niin kiinnostaa kyllä, laitatko jotain infoa pötkylästä privalla. Kiitos.
            '96 BMW 750 iA

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #21
              Originally posted by Morkai View Post
              Mahtaakohan noi 735iA:n ja 750iA:n kardaanit olla vaihtokelposia. Mulla on tossa yksi täysin toimiva ja värinätön jemmassa.
              Eri numerot ainaki etk:ssa lisäks 735 kahta mittaa. nämä siis 9/89 vanhemmissa.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • jpaitala
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 65
                • Itä-Suomi

                #22
                Mutta onko niissä jotain muuta eroa kuin varaosanumerot? :think
                '96 BMW 750 iA

                Comment

                • jpaitala
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 65
                  • Itä-Suomi

                  #23
                  Kävin juuri testaamassa tuota omaani, ajoin pihalla perä ilmaan nostettuna ja sieltähän se tärinä tulee... Eli syypää on enemmänkin kardaanissa tai peräpäässä kuin auton etupäässä, tai näin ainakin voisi tuosta päätellä?!
                  '96 BMW 750 iA

                  Comment

                  • R2D
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 9

                    #24
                    Testipäivää näköjään pukkaa... oma oli tänään nosturilla ja sieltä tuo takanivel, nro 8 oli väljä...



                    väljää oli myös pystysuunnassa joten syyllinen lienee löytynyt(?) täytyy soittaa Megaan ja kysyä mitä maksaa...

                    Pajalla kaveri kyllä sanoi että nivel on kuiva, huolellinen pesu ja rasvaus pelastaisi vielä paljon?

                    Comment

                    • jpaitala
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 65
                      • Itä-Suomi

                      #25
                      Päivitystä omaan tilanteeseen...
                      Vaihdoin tuossa juuri äskettäin kardaanin purkaamolta saatuun takuukardaaniin ja kas kas 95% kaikista tärinöistä hävisi samantien. Loput varmaan häviäis kun sais alle kunnon kumit(tällä hetkellä pinnatut nastarenkaat) ja suorat vanteet.
                      '96 BMW 750 iA

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎