Announcement

Collapse
No announcement yet.

E23 728i 1983 kesäautoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16483
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by JuhKu View Post
    Varmasti makia peli, koitahan nyt ensiksi saada kuvia tuonne showroomiin ihmeteltäväksi, ennenkuin lyöt auton atomeiksi!

    Uskon että löytyy muitakin kiinnostuneita kuin minä !

    Mulla on pidemmän aikaa kiinnostus kasvanut näihin vanhempiin bemareihin ja mielestäni tää E23 on tosi tyylikkään näköinen ja yksi tyylikkäimmistä wanhoista isoista "laivoista"

    Tämä on tosiaan varmasti ihan asiallinen auto kulutukseltaan manuaali vaihteisena, tuliko sitä kulutus mittaria katteltua minkälaisessa lukemassa pysyi maantiellä?
    Minkä keula avattaressa?

    Comment

    • Wikke
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 80
      • Fsdfg

      #17
      Joo pitääpä räpsiä muutama kuva sitten kun ehtii. Kori tuntuu olevan yllättävän hyvässä hapessa, takalokasuojien etualareunassa vain oli pientä hapertumaa näin äkkiseltään tutkittuna. Siinä ainoa paikka jota näillä näkymin joutuu hitsaamaan hieman. Sittepä näkee tulipellin kulmien kunnon kun etulokarit ottaa pois. Toivottavasti sieltä ei paljastu mitään epämiellyttävää. Lokasuojankaaret, ovien aluset ym pitäisi mennä ihan normi hionnalla. Lokasuojankaaret (tai yksi kaarista) ovat pahimmat paikat, ovien alareunoissakaan ei ollut kuin hieman väriksi ruostetta. Lattian kunnon näkee sitten kun matot ottaa pois. Peräkontin pohja ainakin oli täysin terve.

      Ja noihin käyntiongelmiin: siinä ilmamäärämittarin kumiletkussa oli kuin olikin hapertumia. :think Eiköhän käyntipuolikin saada kuntoon kun vaihdetaan tuo letku sekä tulpat ja johdot ym sytkäjutut uusiin. Moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä pikku naputus, toivottavasti korjaantuu venttiilien säädöllä.

      Tuossa on muuten alkuperäinen koukku. Onko se miten kiinni ja onko helppo ottaa pois? On muuten seiska ruman näköinen koukun kanssa.

      Sitten hieman suunnitelmista mitä olin ajatellut tuon auton varalle. Ainakin on varmaa että se pysyy originaalina. Ainoa tuning mitä olen suunnitellut on BBS RS 16" tai vastaavat vanteet. (Ehkäpä TRX-vanteetkin?) Nyt siinä on paikoillaan Alpinan vanteita muistuttavat 14" kiekot. Ne on ainakin rumat. Äänentoistopuolelle tulee varmaan normi Beckerin CD-mankka normi kajareilla. (Tai sitten kuitenkin BMW Bavaria kasettigrammari... :think ) Vahvareita en ala asentelemaan.

      Voisihan tuohon asentaa hieman lisävarusteitakin. Kun projekti saadaan jollekin mallille, voisi alkaa metsästämään ainakin takaniskatukia, tempomaattia ja OBC:tä. :think Onkos muuten kattoluukku kuinka helppo muuttaa sähköiseksi versioksi? Tuossa on nyt manuaaliluukku ja siinä on mekanismi hieman epäkunnossa (ei sulje luukkua kunnolla). Ne sähkövarusteet joita tuossa nyt on (keskuslukko ja peilit) toimivat molemmat täysin moitteettomasti. Jopa huoltovälinilmaisin toimii. jr66, pidänpäs listan mielessä jos tulee jotain eteen kun autoa puran (pakoputkistossa ainakin takapönttö on uusi, sen pidemmälle en ole alustaa vielä tonkinut).

      Löytyykös netistä mitään sivua mistä saa VIN-numerolla auton varustelistan esille? Mersulla sellainen on, löytyykö Bemulta?

      JuhKu, 110 km/h kulutusmittari oli noin 9 litran kohdilla. 80:a ajaessa about 7 litraa. Eli maantiellä ei mene paljoakaan, kaupunkipyörityksessä neula laskee silmissä.

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #18
        Showroomiin kuveja vaan, kuulostaa yllättävänkin pätevältä yksilöltä vrt moni muu e23 mitä liikenteessä joskus sattuu näkemään.. Ja valkoinen värihän on aina tyylikäs.

        TRX-fillareita en kyllä suosittelisi kenellekään, rengastekniikka on ajanut näiden ohi jo 10v sitten ja uusia edes puoliksi asiallisia renkaita ei saa mistään ilman että ns. perse repeää kun kuulee hinnan. Vanteita toki saa edullisesti (joskus ilmaiseksi) mutta se ei paljoa lämmitä.

        Bemulla ei valitettavasti ole sellaista hienoa palvelua mistä näkisi VIN-numerolla varusteet, mutta jos jostain syystä autossa on jotain mikä kaipaa merkkiliikkeen varaosatiskillä asiointia ei muuta kuin kysäiset samalla sieltä. Heidän pitäisi pystyä moinen lista alustanumerolla tulostamaan.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • Wikke
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 80
          • Fsdfg

          #19
          No niin, nytpä olisi kuvia showroomissa.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16483
            • Asikkala

            #20
            Kohtuu hyvänähän tuo on säilyny, etupuskuri ja takahelma korin väriseksi, tulee aivan toisenlaisen oloinen peli.

            Heti ollaan neuvomassa...

            Comment

            • JuhKu
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 227
              • Etelä-pohjanmaa

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Minkä keula avattaressa?
              Sehän on lähes tuikitavallisen 518i:n ´86 työjuhdan hain-noukka

              Originally posted by Wikke View Post

              Tuossa on muuten alkuperäinen koukku. Onko se miten kiinni ja onko helppo ottaa pois? On muuten seiska ruman näköinen koukun kanssa.

              Sitten hieman suunnitelmista mitä olin ajatellut tuon auton varalle. Ainakin on varmaa että se pysyy originaalina. Ainoa tuning mitä olen suunnitellut on BBS RS 16" tai vastaavat vanteet. (Ehkäpä TRX-vanteetkin?) Nyt siinä on paikoillaan Alpinan vanteita muistuttavat 14" kiekot. Ne on ainakin rumat. Äänentoistopuolelle tulee varmaan normi Beckerin CD-mankka normi kajareilla. (Tai sitten kuitenkin BMW Bavaria kasettigrammari... :think ) Vahvareita en ala asentelemaan.

              JuhKu, 110 km/h kulutusmittari oli noin 9 litran kohdilla. 80:a ajaessa about 7 litraa. Eli maantiellä ei mene paljoakaan, kaupunkipyörityksessä neula laskee silmissä.

              Sehän tosiaan riippuu miten se on kiinni.
              Mutta uskoisin että peräluukun mattoa nostelemalla selviää miten se koukku sielä on kiinni.
              E28:nkin taitaa olla ainakin kolmea eri koukkumallia. Puskurin alle kiinnitettävä, sitten semmonen tynkä joka tulee puskurin alle ja varapyöräkoteloon ja sitten sellainen millä juuri omani raiskasin, eli tulee peräluukun sisäpuolelle pohjaan tukirauta ja varapyöräkotelon etupuolelle tanko.
              Läpipulteilla kiinnitetään koko koukkuhässäkkä auton alle, oli loppujen lopuksi erittäin simppeli asennettava. Se on n. metrin pituinen kikkare kokonaisuudessaan. (Oliko tarpeeksi epäselvästi kerrottu)

              Eiköhän se koukku noista tavoista jollakin ole kiinni, ja uskoisin että pulttaamalla sekin.. Mutta irrotus ei varmaan ole vaikea, ellei sitten pultit umpiruosteessa
              Rälläkällä pultit poikki jos ei muuta keinoa, peräluukun sisäpuolelta koska olettaisin että alapuolelta ruuvit t o s i hankalissa paikoissa.

              Joo tosiaan älä vaan mee tuunaamaan autoa pilalle. Hyvältä kuulostaa suunnitelmat!
              Tuo JoniB:n autohan on tosi tyylikäs, tuo etulippakin istuu tosi hyvin, eikös tuo suuntaus olisi toteuttamiskelpoinen tuohon sunkin omaan. Eli lippa, lievä tiputus, ja tyylikkäät vanteet
              Toisaalta taas nuo kromipuskurit sopii tämän ikäluokan autoon parhaiten!

              Vai miten on, joutuukos tuolla JoniB:n tyyppisellä lipalla kromipuskurit tipauttamaan pois?

              Tuo kulutushan on tosi maltillinen jos se pysyy noissa arvoissa vielä tankkaamalla mitattunu, ei paha ollenkaan!

              Voivoi, mulla olis just passelit vanteet tuohon (BBS RS 005 7 x 16" ET 11) ei kylläkään myynnissä, ainakaan vielä..

              T:Juha
              - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

              Comment

              • Wikke
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 80
                • Fsdfg

                #22
                Joo ei tarvitse pelätä että minä tuunaisin auton pilalle. Olen enemmänkin mobilismiin päin taipuvaa tyyppiä. Tuo jr66:n mainitsema puskurin ja takahelman maalaus on käynyt mielessä, täytyy nyt rauhassa mietiskellä olisiko se liian radikaali muutos. :think Se kieltämättä tekisi auton hieman kevyemmän ja nuoremman näköisemmäksi. JoniB:n autossa oleva lippa on hienon näköinen, mutta taidan kuitenkin säilyttää originaalit puskurit. Keulan tiputusta voisi harkita siinä tapauksessa jos blingblingit jostakin sattuisi löytymään. Juurikin RS 005:t olisivat kerrassaan überit.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎