Announcement

Collapse
No announcement yet.

E23 lämppärin moottori... (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeliMies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 391
    • JSÄ

    E23 lämppärin moottori... (ratkaistu)

    sanoi sopimuksen irti ja nyt olisi hirveä kiire hommata uusi, joten kysymys kuuluu käykö E28sin moottori e23seen? e23sen lämmittimen moottoria kun ei saa oikein mistään

    Edit: ja missähän mahtaa sijaita e23sen lämmityslaitteen moottori?
    Last edited by PeliMies; 23-12-2006, 16:19.
    ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    moottori on tuulilasin edessä olevassa kaukalossa, pyyhkijän varret, muoviritilät ja musta pelti pois niin jo löytyy.

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #3
      Ja ellen ihan väärin muista niin juurikin sieltä pyyhkijöiden alta se löytyy mutta jos sen koko paketin vaihtoa suunnittelee niin se tarvii purkaa kojelaudan kautta. Sanokaa olenko väärässä? Jotenkin jäänyt sellainen muistikuva..

      Comment

      • PeliMies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 391
        • JSÄ

        #4
        Originally posted by Freed View Post
        Ja ellen ihan väärin muista niin juurikin sieltä pyyhkijöiden alta se löytyy mutta jos sen koko paketin vaihtoa suunnittelee niin se tarvii purkaa kojelaudan kautta. Sanokaa olenko väärässä? Jotenkin jäänyt sellainen muistikuva..
        täytyisi se pelkkä moottori saada pois, joten toivotaan ettei tarvi kokonaan purkaa. Toivotaan että se e28sin puhallin sinne käy, pitää lähtee hakee sitä jo nyt että saa huomenna asennettua
        ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          #5
          Pelkän moottorin vaihtoa varten EI tarvi purkaa osia kun ulkopuolelta eli kojelautaan ei tarvitse koskea, kokemusta on.

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Lämppärin moottorin pystyy vaihtaan ihan nätisti juuri kuten mainittu, eli sieltä vinkkareiden "alta" kun ottaa sen pellin pois, niin pääsee irrottamaan moottorin.

            Huonompi homma on se, että e28:n rupeli ei suurella todennäköisyydellä käy. On aikaisen paljon pienempi kuin e23:n. Varmaan nihkeä löytää e23:n tommonen, kun autoja on niin harvassa. itselläkin vaan on tollanen ääntä pitävä olemassa...

            Comment

            • PeliMies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 391
              • JSÄ

              #7
              Originally posted by pmv View Post
              Lämppärin moottorin pystyy vaihtaan ihan nätisti juuri kuten mainittu, eli sieltä vinkkareiden "alta" kun ottaa sen pellin pois, niin pääsee irrottamaan moottorin.

              Huonompi homma on se, että e28:n rupeli ei suurella todennäköisyydellä käy. On aikaisen paljon pienempi kuin e23:n. Varmaan nihkeä löytää e23:n tommonen, kun autoja on niin harvassa. itselläkin vaan on tollanen ääntä pitävä olemassa...
              No voi... tuli jo tuo e28sin moottori hommattua, eikä tosiaan tunnu löytyvän ihan e23seen tarkoitettua...
              ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                #8
                Löytyiskö kaupasta ? Maksaa joo mutta elämä on.

                Comment

                • PeliMies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 391
                  • JSÄ

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Löytyiskö kaupasta ? Maksaa joo mutta elämä on.
                  Siis nimen omaan kaupasta ei löydy, romareita en jaksa rueta soittelemaan läpi, niistä sitä tuskin ainakaan kohdalle osuu.
                  ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                  Comment

                  • pmv
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2032
                    • tornio

                    #10
                    Tuli vain mieleen että voiskohan tommosen rupelin "tuunata" itse. E28:n ja E23:n rupelit ovat mitoiltaan erillaiset, mutta rakenteeltaan samankaltaiset. Noistahan menee aina rikki se moottorin laakerointi, jonka tuntee siitä että akselissa on klappia. Periaatteessahan ei tarvisi kuin vaihtaa ne rupelit ja sitten koittaa saada se moottori pysymään paikoillaan pannassa. E23:n moottori on halkaisijaltaan isompi kuin e28:n, mutta voisiko tuohon e23:een jotenkin vaihtaa e28:n pannat tai sitten laittaa siihen jonkinsortin sovitinkappale väliin, että moottori ja sitä kautta puhaltimien siivet asettuvat paikalleen.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16460
                      • Asikkala

                      #11
                      Tuli mieleen/on fakta? että liian pieni ropelli ei puhalla kunnolla kun ilmaa fuskaa sen kopan väliin ja ties minne ja tietysti kaikkein vähiten kennolle kun tuo systeemi on ns. epäkeskopuhallin. ??
                      Edittiä heti perään: mulla e30 puhaltaa kartturin puolelle vähemmän/tai kylmempää kun kuskin puolelle, huomaa huurteisesta (tuuli)lasista esim. aamulla kun laseja putsaa, kone m20b23. Syy ?
                      Last edited by jr66; 23-12-2006, 12:47.

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #12
                        Juu, tieten pitäisi olla tiivis se rupeli-kotelo yhdistelmä. Elikkä siksi pitää olla ne alkuperäiset siivekkeet jotka voisi jotenkin kihnuttaa uuden moottorin akseleille. Ongelmia on lukuisia, eka on se, kuinka saada muvoiset siivekkeet ehjänä irti akselilta.

                        Comment

                        • PeliMies
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 391
                          • JSÄ

                          #13
                          Ratkaisu...

                          oli semmoinen että vein puhaltimen takasin liikkeeseen ja otin vanhan mukaan, paikallinen kyläseppä katteli aikansa varastojaan ja tuli takasin ja toi pelkän moottorin, joka oli jostain ooppelista. Vanhat ropellit uuteen koneeseen ja avot, näin syntyi uuden karhea puhallin, joka tosin puhaltaa pelkästään tuulilasille ja jaloille, mikä sitä sitten vaivaakin.

                          Samalla tuli vaihdettua termostaatti kun ei lämmöt noussu, eikä ihme ettei noussutkaan kun ei ollut termostaattia paikallaan koko autossa.
                          ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎