Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 (735iA -91) kierrokset häviää välillä (HOMMA OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekassu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 52
    • Riihimäki

    e32 (735iA -91) kierrokset häviää välillä (HOMMA OK)

    e32 (735iA -91) moottorin kierrokset putoaa välillä tyhjäkäynnille eikä kaasun painaminenkaan silloin auta ja taas kohta kaasun painallus toimii aivan normaalisti. Tätä on nyt tapahtunut parina päivänä, ei siis kauempaa. Kelit ovat olleet nollan molemmin puolin, mahtaako sillä olla asian kanssa tekemistä. Niin ja autolla on ajettu 300tkm ja automaatti.

    Ja vaimo juuri ilmoitti että myöskin tehnyt viime aikoina sellaista että kierrokset nousseet normaalisti, mutta auto ei liikkunut vaikka valitsin D-asennossa. Samainen vika ilmeni 3kk sitten autoa hakiessa ja hävisi auton sammutuksen myötä, sekin D+E-vaihteella, D+S- ja M-vaihteella toimi aivan normaalisti:think

    Niin ja lisäyksenä että muutoin vaihteisto toimii aivan moitteetta, suodatin ja öljyt vaihdettu juuri ja "nollauskin" suoritettu vähän aikaa sitten.
    Last edited by ekassu; 02-01-2007, 09:18.
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #2
    Oletko tarkistanut että kaasuvaijeri ja kaasunläppä liikkuu ilman takkuamista poljinta paineltaessa?

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      #3
      Isä-ukolla 316iA:ssa teki silleen, että joskus moottori otti kierroksia itekseen tuonne 2000 rpm paikkeille ja sitten laski hitaasti alas. Joskus kierrokset laskivat aivan minimiin ja auto sammui, mutta starttasi sitten normaalisti. Kärry vietiin Oulussa Auto-Tonterille ja eivät osanneet syytä kertoa, joten tämä jäi mysteeriksi. Auto teki tätä kikkailua noin 2-3 kk:n ajan, sen jälkeen toiminut OK. Tässäkin oli automaattilaatikko huollettu vasta ja autolla muutenki ajettu vain 120tkm.
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • ekassu
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 52
        • Riihimäki

        #4
        Originally posted by ihu412 View Post
        Oletko tarkistanut että kaasuvaijeri ja kaasunläppä liikkuu ilman takkuamista poljinta paineltaessa?

        Tarkistettu on ja hyvin toimii, eli vika ei ainakaan siinä ole:think

        Comment

        • ape79
          Newbiemmer
          • Mar 2004
          • 18

          #5
          oiskohan..

          Originally posted by Behemoth View Post
          Isä-ukolla 316iA:ssa teki silleen, että joskus moottori otti kierroksia itekseen tuonne 2000 rpm paikkeille ja sitten laski hitaasti alas. Joskus kierrokset laskivat aivan minimiin ja auto sammui, mutta starttasi sitten normaalisti. Kärry vietiin Oulussa Auto-Tonterille ja eivät osanneet syytä kertoa, joten tämä jäi mysteeriksi. Auto teki tätä kikkailua noin 2-3 kk:n ajan, sen jälkeen toiminut OK. Tässäkin oli automaattilaatikko huollettu vasta ja autolla muutenki ajettu vain 120tkm.
          virranjakajankansi??? kosteuttapäässyt!
          320coupe

          Comment

          • ihu412
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 263
            • Tampere/Rovaniemi

            #6
            Kaasuläpän asento-anturia alkaisin itse seuraavana miettimään.Musta kökkö siinä kaasuläpän kotelon kyljessä.Akusta miinus irti(suositus) ja käytä liitintä kiinni ja pois muutamia kertoja>onko mitään vaikutusta? Vaihtoehtoja on toki monia muitakin.Tyhjäkäynti moottorin putsaus jne.. koita nyt noita aluksi.

            Comment

            • ekassu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 52
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by ihu412 View Post
              Kaasuläpän asento-anturia alkaisin itse seuraavana miettimään.Musta kökkö siinä kaasuläpän kotelon kyljessä.Akusta miinus irti(suositus) ja käytä liitintä kiinni ja pois muutamia kertoja>onko mitään vaikutusta? Vaihtoehtoja on toki monia muitakin.Tyhjäkäynti moottorin putsaus jne.. koita nyt noita aluksi.
              Käytin tuota liitintä useamman kerran irti, ja testasin iltakävelyllä olijoiden ihmetykseksi kiidyttelemällä ja vieläkin pari kertaa ei kaasu totellut heti vaan vähän piti höllentää kaasua ja sitten painaa tallaa niin johan taas toimi. Eli kyllä tuo näyttäisi jollakin tapaa tuonne kaasuläpän toimintaan liittyvän mutta miten ei hajuakaan. Eli mitäs olis seuraava neuvo, missä tollanen tyhjäkäyntimoottori on en oo ennen moisesta kuullutkaan:think

              Comment

              • Benzino
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1402
                • EFHK

                #8
                Originally posted by ekassu View Post
                Käytin tuota liitintä useamman kerran irti, ja testasin iltakävelyllä olijoiden ihmetykseksi kiidyttelemällä ja vieläkin pari kertaa ei kaasu totellut heti vaan vähän piti höllentää kaasua ja sitten painaa tallaa niin johan taas toimi. Eli kyllä tuo näyttäisi jollakin tapaa tuonne kaasuläpän toimintaan liittyvän mutta miten ei hajuakaan. Eli mitäs olis seuraava neuvo, missä tollanen tyhjäkäyntimoottori on en oo ennen moisesta kuullutkaan:think
                ICV eli lisäilmaluisti:

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by ihu412 View Post
                  Oletko tarkistanut että kaasuvaijeri ja kaasunläppä liikkuu ilman takkuamista poljinta paineltaessa?
                  ??? Eikös ysiykkösessä ole jo sähköinen kaasupoljin?

                  Comment

                  • ekassu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 52
                    • Riihimäki

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    ??? Eikös ysiykkösessä ole jo sähköinen kaasupoljin?
                    En tiedä mikä tollanen sähköinen kaasupoljin on, mutta kyllä konehuoneeseen vaijeri tulee ja se liikkuu pedallinta painettaessa

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      ??? Eikös ysiykkösessä ole jo sähköinen kaasupoljin?
                      Eikai niissä vakiona sitä ollut? Eikös EML tullut ASC:n kylkiäisenä.

                      Comment

                      • ekassu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 52
                        • Riihimäki

                        #12
                        Originally posted by Benzino View Post
                        Mikäs se tollanen värkki on ja epäiletkö tuota kapistusta syypääksi siihen että kaasupolkimen liike ei aina tee konehuoneen puolella toivottavaa liikettä? Niin ja missäspäin konehuonetta tuo luisti mahtaa olla ja onko vaikea vaihtaa? Tietysti hintaa unohtamatta eli onko tietoa mitä tollanen kustantaa että kehtaako vaihtaa vain oletuksen perusteella?

                        Mahtaako tuo olla kuvan no 17??


                        Toisaalta jostakin niiden osien vaihto on aloitettava, on sen verran ärsyttävä ja vaarallinenkin vika varsinkin jos kierrokset häviää ohituksen aikana
                        Last edited by ekassu; 31-12-2006, 00:37.

                        Comment

                        • alonap-1
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 824
                          • Hollola

                          #13
                          mulla teki 325i samanmoisia oireita kun 6:sen tulpanjohdossa oleva anturi pimeni, ei tullut mitattua mitä se keksi, mutta vaihtamalla vika korjautui. 316i teki myös samaa hassua mutta siinä oli hapettuneet tulpanhatut, myöhemmin vika uusiutui jatkuvana ja lisäilmaluistin letkusta löytyi reikä. Itse lähtisin uusimalla sytyksen huoltoosat. jossei vika löytyisi niistä niin saat vastinetta rahoille "käyttövarmuutena"
                          42 1:1,6 70/30

                          Comment

                          • ekassu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 52
                            • Riihimäki

                            #14
                            Originally posted by alonap-1 View Post
                            mulla teki 325i samanmoisia oireita kun 6:sen tulpanjohdossa oleva anturi pimeni, ei tullut mitattua mitä se keksi, mutta vaihtamalla vika korjautui. 316i teki myös samaa hassua mutta siinä oli hapettuneet tulpanhatut, myöhemmin vika uusiutui jatkuvana ja lisäilmaluistin letkusta löytyi reikä. Itse lähtisin uusimalla sytyksen huoltoosat. jossei vika löytyisi niistä niin saat vastinetta rahoille "käyttövarmuutena"
                            Eikös huonot tulpanjohdot vaikuta käynnin pätkimiseen yms. eikä selvään kaasupolkimen toimimattomuuteen, näin ainakin oli 850 Volvossa.

                            Comment

                            • alonap-1
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 824
                              • Hollola

                              #15
                              Originally posted by ekassu View Post
                              Eikös huonot tulpanjohdot vaikuta käynnin pätkimiseen yms. eikä selvään kaasupolkimen toimimattomuuteen, näin ainakin oli 850 Volvossa.
                              joo näin munkin mielestä pitäisi olla mutta totuus oli tarua ihmeellisempi. taistelin vian kanssa pitkään kun en suostunut uskoon että johtuisi sytyksestä.
                              42 1:1,6 70/30

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎