Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750 kardaanista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaiwe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 328
    • virrat

    e32 750 kardaanista

    auto täristää vähän kiihdytyksessä 0-50km/h. otin kardaanin tukilaakerin näkyviin kun epäilin kumin olevan rikki. kumi on ehjä, mutta laakeri ei ole aivan keskellä kumia, eli onko se kumi jotenkin venynyt ja vaihdettava. tossa on kuva siitä kumista. laakerissa ei ollut minkäänlaista esijännitystä mihinkään suuntaan, paljonko pitäisi olla ja mihin suuntaan. kardaani on ollut aika lähiaikoina auki kun kaikki pultit oli kohtalaisen löysässä. ja kardaani oli ottanut vähän kiinni siihen suojapeltiin mikä on putken ja kardaanin välissä.
    Last edited by jaiwe; 08-11-2007, 13:06.
    750 Oxfordgrun

    __
  • aosbmw
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 214
    • Metsässä

    #2
    Esijännitys on 4-6mm keulaa kohti
    E39 530D TOURING
    E30 316 (2.5i)
    E32 735 (Hartge)
    E21 323i (M30Bxx)

    Comment

    • jaiwe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 328
      • virrat

      #3
      Originally posted by aosbmw View Post
      Esijännitys on 4-6mm keulaa kohti
      selvä. nyt on kaedaani irti ja maanantaina tulee osat. vielä kun sais poikki sen kartaanin jollakin. se pultti lähti kyllä auki, mutta ei oikein luista booreista pois
      750 Oxfordgrun

      __

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Varmasti täristää ilman esijännitystä
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • jaiwe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 328
          • virrat

          #5
          onko mitään ideaa kellään millä sen kardaanin saa poikki, kun ei lähde booreilta millään irti. ei oikein pysty lyömään mihinkään kohtaan
          750 Oxfordgrun

          __

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6


            Ja se tukilaakerin esijännitys on 2-4mm.

            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • jaiwe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 328
              • virrat

              #7
              ok. laitan siis 3mm esijännitystä jos saan sen ikinä poikki sen kartaanin p..leen.
              750 Oxfordgrun

              __

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by jaiwe View Post
                ok. laitan siis 3mm esijännitystä jos saan sen ikinä poikki sen kartaanin p..leen.
                Rälläkällä :think Eivaan, tekniikkaa ja voimaa sopivassa suhteessa

                Eikä se esijännitys niin 0,1mm:n päälle ole, pääasia että sitä on enemmän kuin se 1,5mm.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by jaiwe View Post
                  auto täristää vähän kiihdytyksessä 0-50km/h. otin kardaanin tukilaakerin näkyviin kun epäilin kumin olevan rikki. kumi on ehjä, mutta laakeri ei ole aivan keskellä kumia, eli onko se kumi jotenkin venynyt ja vaihdettava. tossa on kuva siitä kumista. laakerissa ei ollut minkäänlaista esijännitystä mihinkään suuntaan, paljonko pitäisi olla ja mihin suuntaan. kardaani on ollut aika lähiaikoina auki kun kaikki pultit oli kohtalaisen löysässä. ja kardaani oli ottanut vähän kiinni siihen suojapeltiin mikä on putken ja kardaanin välissä.
                  Kuulostaa siltä että kardaani on pyörinyt reilumminkin jos on ottanut suojapeltiin kiinni. Varmaan siinä haarukan reunoilla on jotain pieniä jälkiä ??

                  Kannattaa samalla tarkistaa sen ristinivelen kunto. Eli onko se väljä tai tuntuuko se jumittavan jossain kohtaa kun sitä niveltä liikuttaa edestakaisin. Itsellä oli omassa pari pykälää mikä sitten loppupeleissä aiheutti tietyllä vedolla / vauhdilla tutinaa. Ei välttämättä oli sama ongelma sulla, mutta ajattelin mainita.

                  Comment

                  • jaiwe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 328
                    • virrat

                    #10
                    nyt sain taas auton nippuun ja lähti tärinät kiihdytyksessä. aiemmin vähän tärisi n.90km/h vauhdissakin minkä pistin renkaiden piikkiin, mutta sekin tärinä hävisi joten kyllä se tukilaakeri oli vaihtokunnossa.
                    on muuten astetta v-mäisempi laittaa pakoputki paikalleen pihassa yhden tunkin kanssa, ja kun sen sinne sain suunnilleen paikalleen, niin oli toinen lambdan piuha jäänyt väärään väliin, ja eikun uudestaan alas...
                    750 Oxfordgrun

                    __

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎