Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32:n läppämoottorien ohjain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bember
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 479
    • Kirkkonummi

    E32:n läppämoottorien ohjain

    Onko puhalluskanavien läppämoottoreille relettä kuskin ja pelkääjän puolelle erikseen? Missä? Kuskin puolella läpät kiinni ja toimiviksi testattujen moottorien vaihtaminen vanhojen tilalle ei muuta asiaa. Auto E32 1992, aut.ilmastoinnilla.
    Last edited by Leka; 30-08-2007, 19:40. Reason: Otsikko.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Lämmityksen/ilmastoinnin ohjausyksikkö hoitaa myös läppien servomoottoreiden ohjauksen, joten vika taitaa olla siinä. Kytkikset löytyvät E32 FAQ:sta.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • jaiwe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 328
      • virrat

      #3
      lainataas vähän tätä..
      mikäpäs on e32 vikana kun on puhallin siinä auto asennossa ja laittaa lämmöt täysille, niin ei puhalla kuin tuulilasille ja jaloille ilmaa. kun säätää kylmemmälle niin tulee kyllä kaikista suuttimista. eikä oikein auta asiaa vaikka painaa sitä oikea puoleista nappia, mistä pitäis (luultavasti) tulla kaikista suuttimista ilmaa.
      750 Oxfordgrun

      __

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        #4
        Originally posted by jaiwe View Post
        lainataas vähän tätä..
        mikäpäs on e32 vikana kun on puhallin siinä auto asennossa ja laittaa lämmöt täysille, niin ei puhalla kuin tuulilasille ja jaloille ilmaa. kun säätää kylmemmälle niin tulee kyllä kaikista suuttimista. eikä oikein auta asiaa vaikka painaa sitä oikea puoleista nappia, mistä pitäis (luultavasti) tulla kaikista suuttimista ilmaa.
        Veikkaan, että ei ole mitään vikaa. Toi ilmastointi ja puhallin tuntuu vaan välillä toimivan aivan hämmentävällä tavalla. Mullakin toi puhallin pukkaa lämmintä ilmaa niistä keskisuuttimista aika kitsaasti, mutta kyllä sitä sieltä silti tulee. En itsekään tajua, miksi sitä kylmää tulee selkeästi sujuvammin??? Olen tyytynyt siihen, että tän täytyy vaan olla joku omituinen ominaisuus, koska kuumaakin ilmaa tulee keskisuuttimista, mutta vaan hiljasemmalla paineella.

        Comment

        • jaiwe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 328
          • virrat

          #5
          Originally posted by Raputurkki View Post
          Veikkaan, että ei ole mitään vikaa. Toi ilmastointi ja puhallin tuntuu vaan välillä toimivan aivan hämmentävällä tavalla. Mullakin toi puhallin pukkaa lämmintä ilmaa niistä keskisuuttimista aika kitsaasti, mutta kyllä sitä sieltä silti tulee. En itsekään tajua, miksi sitä kylmää tulee selkeästi sujuvammin??? Olen tyytynyt siihen, että tän täytyy vaan olla joku omituinen ominaisuus, koska kuumaakin ilmaa tulee keskisuuttimista, mutta vaan hiljasemmalla paineella.

          joo kai se sitten on normaalia. no eipä tässä enää kauan mene kun jää auto talviteloille
          750 Oxfordgrun

          __

          Comment

          • bember
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 479
            • Kirkkonummi

            #6
            läpät jumissa

            Originally posted by Leka View Post
            Lämmityksen/ilmastoinnin ohjausyksikkö hoitaa myös läppien servomoottoreiden ohjauksen, joten vika taitaa olla siinä. Kytkikset löytyvät E32 FAQ:sta.
            Onko tuo se suoraakaiteen muotoinen mötikkä radfion ja tuhkakupin välissä jossa kaikki säätimet ovat? En ymmärrä kaavioista joten yritän löytää käytetyn tilalle. Ellei täällä saa vihjettä jostain komponentistä siinä, jonka voisi silmämääräisesti chekata.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by bember View Post
              Onko tuo se suoraakaiteen muotoinen mötikkä radfion ja tuhkakupin välissä jossa kaikki säätimet ovat? En ymmärrä kaavioista joten yritän löytää käytetyn tilalle. Ellei täällä saa vihjettä jostain komponentistä siinä, jonka voisi silmämääräisesti chekata.
              Ei, se on säätöpaneeli. Lämmityksen/ilmastoinnin ohjausyksikkö sijaitsee lämppärinkennon etupuolella niinkuin kuvassa on. Tosin voi myös olla mahdollista että säätöpaneelin ja ohjausyksikön välillä on piuhoja poikki tms. Tuossa hyvä tarina E32:n automaatti-ilmastoinnin komponenteista.

              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • bember
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 479
                • Kirkkonummi

                #8
                IHKA ohjainyksikkö

                Sain hankittua tuon ohjainyksikön samasta E32 750:stä kuin hankin "miekan". Miekka oli identtinen vaikkei ollutkaan sama numerosarja muoviin painettuna ja rupes taas puhaltimen vomakkuussäätö toimimaan. Ohjainyksikössäkin oli eri numerosarja vanhassa ja "uudessa" ja kun vanhassa luki vain Bosch niin "uudessa" lukee Bosch ja BEHR. Kotelot ovat identtiset ja sisukalut näyttävät myös identtisiltä PAITSI liittimiltään. Sininen, keltainen, vihreä ja valkoinen liitin pitää sisällään samanmäärän samanlaisia pinnejä niin vanhassa kuin "uudessa" mutta liittimien "profiilit" ovat erilaiset. "Uuden" liittimet eivät sovi autossa oleviin vastakappaleisiin.
                Kysynkin miten käy jos "modifioin" ne sovittimet väkisin yhteen viilaamalla/leikkaamalla muovisia ulokkeitta/uria niin että pinnit ja kolot yhtyvät (heh). Kaitpa niissä piirilevyn komponenteissa on eri arvot/määreet
                vaikka näyttävät fyysisesti samanlaisilta, vai miksi tehty yhteensopimattomiksi?
                Tuollaista Boschia olen nyt vailla ja tuo Bosch-BEHR on ylimääräinen (numerosarjat!). Jos jollakulla hankittuna toisinpäin vääräohjainyksikkö niin mikäs sen parempi kuin tehdä vaihtokaupat.
                Last edited by bember; 17-08-2015, 08:53.

                Comment

                • bember
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 479
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  modifiointi tehty

                  ja liittimet yhdistetty ja nyt lähti kuskin jalkatilan läpät toimimaan, ne kun ei aikaisemmin toimineet. Sen sijaan kuskin puolen sivuikkunan sekä suoraan kasvoihin kohdistuva puhallus ei toimi eli läpät ei putkissa avaudu.
                  Ihmetyttää kun autossa olleen ohjainyksikön numerokoodi oli 6411 8390 088
                  ja realoem antaa koodiksi 6411 836 7839 ja tän "uuden" koodi viittaa jenkki sivuston mukaan 735 ja 750 malleihin vuosille 86-90.

                  Comment

                  • bember
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 479
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    webasto ongelmako johtuu IHKA ohjaimesta?

                    mulla ei ole toiminut webasto tuon ohjausyksikön vaihdon jälkeen, eli oletan ettei sen takia enää vesiventtiilit avaudu webastoa avain nollassa kätettäessä ja webaston poltto sammuu noin minuutin kuluttua. myöskin webaston pikasulake laukeaa. moottorin käydessä näyttäis toimivan. voiko olla syy/seuraus yhteyttä?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎