Aamulla kun piti pyrähtää junalle juuri hankitulla 730:llä se starttaa vaan ei meinannutkaan käynnistyä. Edellisenä päivänä oli akku päässyt tyhjenemään, sen jälkeen apuvirralla käyntiin ja pelasi hyvin koko päivän, vaikka sammuttelinkin välillä. Nyt uusi akku, mutta sama homma starttaa vaan ei meinaakkaan käynnistyä. Miten ihmeessä ajoneston saa pois päältä (jos se nyt on se vika)? Ajotietokonetta ei ole. Kokeilin tältä palstalta löytämiäni ohjeita, akun piuhat irti 5min odotusta, piuhat takaisin ja avain pesään 1-asentoon, 15 min odotusta ja starttaus -- vaan ei lähde! Manuaaleja ei ole minkäänlaisia. Kertokaa joku 7-sarjan hyvästä kyydistä jo pitempään nauttinut mikä neuvoksi?
E32 -91 730ia ajonestoko päällä? Taas kuutonen laulaa!
Collapse
X
-
E32 -91 730ia ajonestoko päällä? Taas kuutonen laulaa!
Tags: None
-
Jos ajonesto on päällä, niin startti ei pyöri. Sen voit siis jättää laskuista.
Lähtisin hakemaan ratkaisua ongelmaan bensapumpusta tai bensapumpun releestä.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
Kiitti vinkistä, viitsitkö vielä kertoa mistä releen löytää (ja tunnistaa!). Bensapumpun mielestäni löysin tavaratilan pohjasta apukuskin puolelta. En irrottanut, mutta koputtelin sitä mutta ei auttanut. Virrat päälle laitettaessa kuului lyhytkestoinen sihinä, voisko päätellä että pumppu pelaa?? Eilen illalla sain koneen käynnistymään puoleksi sekunniksi pari kertaa pitkän starttailun jälkeen ja kaasupoljinta kovasti pumppaamalla, voisko ajatella että tämäkin viittaisi siihen releen toimimattomuuteen? Maalaisjärkeen ei muuten hevillä uppoa että toisena omistuspäivän aamuna auto ei lähde liikkeelle, kun jotain on yön aikana seisoessa hajonnut, eli voisko olla vielä olemassa jokin temppu mitä en hoksannut. Esim mikä on se nippeli keskivälin tavaralokerikossa jne? Kiva jos joku jaksaa vastailla, tyhmistä kysymyksistä ehkä huomaa miten huoleton peli on ollut pitempään hallussa ollut 728 (E38), on saanut vaan pitää ja päästää.Originally posted by Morkai View PostJos ajonesto on päällä, niin startti ei pyöri. Sen voit siis jättää laskuista.
Lähtisin hakemaan ratkaisua ongelmaan bensapumpusta tai bensapumpun releestä.
Comment
-
Bensapumpun pihaus ainakin on positiivinen merkki. Seuraavaksi pitäisi tietää onko autosi kasi- vai kutoskoneella. Vikojahan on tarjolla kampiakselin asennontunnistimesta vaihteenvalitsinvikaan.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Kyseessä on kuutoskone, se 138kw:nen...mainittakoon vielä lisätietona, että silloin ekapäivänä kun kone pelasi vielä hienosti, silloinkin tyhjäkäynti vähän liikennevaloissa "jyrisi", en tiedä onko mitään tekoa varsinaisen vian kanssa...Originally posted by Morkai View PostBensapumpun pihaus ainakin on positiivinen merkki. Seuraavaksi pitäisi tietää onko autosi kasi- vai kutoskoneella. Vikojahan on tarjolla kampiakselin asennontunnistimesta vaihteenvalitsinvikaan.Last edited by BMW 730 ja 728; 01-10-2007, 21:13.
Comment
-
Seuraavaks varmaan kannattas mitata yleismittarilla noi yleisimmät vikakohteet: kampiakselin asennontunnistin, ilmamäärämittari, kaasuläpän potikka. Puhdistaa tyhjäkäyntimoottori ja kokeilla lähteekö auto kaasu pohjassa käyntiin.
Lisätietoa antureista saa vaikkapa
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
ongelma jatkuu
Motronicin rele vaihdettu (kun tuli ostettua), bensapumpun rele toimiva, bensapumppu irroitettu ja toimivaksi havaittu. Vika jatkuu. Seuraavaksi aion vaihtaa kampiakselin asennon tunnistimen, jos vaikka auttais...Vikakoodit pystyy tähän lukemaan vain bmw:llä ja hinaamaan ei viitti alkaa.
Comment
-
Onko ongelma jo ratkennut?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Eipä ole ongelma ratkennut ja nyt alkaa oikeasti ihmetyttää. Kampiakselin asento tunnistin mitattiin ja saatiin arvoksi karvan verran alle 500 ohmia (reunimmaisista pinneistä), eli käsittääkseni juuri se mitä toimivan tunnistimen pitää antaakin. Polttoaineen saanti varmistettiin konehuoneen puoleltakin. Ehdotelkaa mahdollisia vikakohteita todennäköisimmästä alkaen. Oikeaan osuneen palkitsen ylistyksellä tällä palstalla...
Comment
-
Kytkemällä LED ja sarjavastus (normi valokynää ei saa käyttää!!! vie liikaa virtaa) akun plussan ja ECM:n pinni kasin väliin tuosta saa kyllä vikakoodit ulos. Jos hommaan on kiinnostusta niin kysy tarkempia ohjeita.Originally posted by BMW 730 ja 728 View PostVikakoodit pystyy tähän lukemaan vain bmw:llä ja hinaamaan ei viitti alkaa.
Comment
-
Originally posted by BMW 730 ja 728 View PostVikakoodit pystyy tähän lukemaan vain bmw:llä ja hinaamaan ei viitti alkaa.Carsoft toimii myös M1.3:ssa. "pedal test" vikakoodeja löytyy vaikkpa tästä jos haluaa tutkiskella.Originally posted by WSE1 View PostKytkemällä LED ja sarjavastus (normi valokynää ei saa käyttää!!! vie liikaa virtaa) akun plussan ja ECM:n pinni kasin väliin tuosta saa kyllä vikakoodit ulos. Jos hommaan on kiinnostusta niin kysy tarkempia ohjeita.
Comment
-
No niin nyt on tutkittu puolan ohmilukemat ja ihan olivat kohdallaan, samaten virtaa tulee puolalle saman verran kun akusta lähtee. Kipinän koitin irrottamalla irrottamalla tulpan piuhan ja siihen testitulppa kiinni ja runkoon, komea kipinä tuli (ja mieskin sai sätkyn).Originally posted by WSE1 View PostTuota tuota... tuleekos kipinää ollenkaan? Puola taikka pyörijä - mulla oli jälkimmäisestä palanut kontakti kokonaan poikki tosin auto toimi silti jotenkin...
Tuo vikakoodien lukeminen varmaan tulee eteen jos ei mitään muuta enää keksi testattavaksi.
Morkai puhuit tuolla aiemmin "kaasuläpän potikasta" eli selkokielellä??
Mitä oletta mieltä voisiko olla merkitystä sillä että tuona ainoana ajopäivänä ajoin tankin lähes kuivaksi ja kuivaksi se jäi yön ajaksi. Jos kuvitellaan että tankissa olisi ollut vettynyttä bensaa olisiko se jo sekoittunut kun kaadoin kanisterista kaikenkaikkiaan 15 litraa tuoretta bensaa tankkiin? Vai olisiko vettynyttä vielä putkistossa ja parempi ei pääse tilalle kun ei lähde käyntiin. Eli olisko järkeä yrittää tyhjätä jost
ain päin ja jos niin miten ja mistä onnistuu parhaiten??
No joo alkaa jo itsestänikin kuulostamaan vähän epätoivoiselta...Mutta vielä se pannaan käymään.
Comment
Comment