Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 -91 730ia ajonestoko päällä? Taas kuutonen laulaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #16
    tarkistappa nyt ihan ensinksi että se saa kipinän joka pyttyyn, ja että bensaa on varmasti tankissa, sekä että akussa on tarpeeksi jännitettä yli 12V. ja että bensa pumpulle tulee se 12v heti kun virta käännetään päälle. ei se auta jos se vaan surahtaa bensaa pitää koko ajan kulkea linjassa
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • BMW 730 ja 728
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 12

      #17
      Originally posted by ihu412 View Post
      Onko autosi mahdollisesti seissyt pitkän aikaa tyhjällä tankilla? Ettei olis tankkiin päässyt kondenssi vettä tiivistymään:think
      On seissyt.

      Comment

      • BMW 730 ja 728
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 12

        #18
        Originally posted by ongelmalapsi View Post
        tarkistappa nyt ihan ensinksi että se saa kipinän joka pyttyyn, ja että bensaa on varmasti tankissa, sekä että akussa on tarpeeksi jännitettä yli 12V. ja että bensa pumpulle tulee se 12v heti kun virta käännetään päälle. ei se auta jos se vaan surahtaa bensaa pitää koko ajan kulkea linjassa
        Nämä kaikki katsottu.

        Comment

        • _koukku_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 44

          #19
          tuli mieleen...

          jos läppä mallin ilmamassamittari niin joskus on läppä päässyt kääntymään, ns nurinpäin jolloin auto ei lähde käyntiin, sen näkee kun ottaa imuletkun irti mittarista.. toinen juttu että virranjakaja saanu kosteutta, antaa kyllä kipinää mutta vääriin tulppiin tai useampaan yhtä aikaa.. ja testaas myös bensa suuttimien signaali, suutin irti ja yleismittari kiinni ja starttaamaan.. jos aluksi antaa volttia mutta katkeaa niin se vois vaikuttaa, että ajonesto on päällä.

          Comment

          • BMW 730 ja 728
            Newbiemmer
            • Sep 2007
            • 12

            #20
            Originally posted by _koukku_ View Post
            jos läppä mallin ilmamassamittari niin joskus on läppä päässyt kääntymään, ns nurinpäin jolloin auto ei lähde käyntiin, sen näkee kun ottaa imuletkun irti mittarista.. toinen juttu että virranjakaja saanu kosteutta, antaa kyllä kipinää mutta vääriin tulppiin tai useampaan yhtä aikaa.. ja testaas myös bensa suuttimien signaali, suutin irti ja yleismittari kiinni ja starttaamaan.. jos aluksi antaa volttia mutta katkeaa niin se vois vaikuttaa, että ajonesto on päällä.
            Hyvä. Kokeilen näitä kun taas pääsen jotain tekemään. Heittäkää vielä kommenttia kannattaisko "vanhat" bensat yrittää saada pois esim konehuoneen puolelta vai onko realistinen juttu ollenkaan...?

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #21


              Tosta vois olla apua?
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by BMW 730 ja 728 View Post
                Hyvä. Kokeilen näitä kun taas pääsen jotain tekemään. Heittäkää vielä kommenttia kannattaisko "vanhat" bensat yrittää saada pois esim konehuoneen puolelta vai onko realistinen juttu ollenkaan...?
                voihan se olla. Vesi on bensaa raskaampaa ja siten aina tankin pohjalla. Imuputki taas tulee hieman ylös pohjasta jotta vedelle jää tilaa... mikäli sitä vettä jostain syystä on kertynyt niin paljon että bensapumppu on muuttunut vesipumpuksi ja putket + suuttimet on täynnä vettä niin eihän se käynnisty vaikka kaikki olisi kunnossa. Jos tämmöiseen on todellinen mahdollisuus olemassa niin kannattaa käyttää polttoaineen tuloputkea irti (huomioi paine eli rauhallisesti irti ettei ainetta lennä ympäriinsä) ja katsoa mitä tavaraa sieltä on tulossa.

                Comment

                • ihu412
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 263
                  • Tampere/Rovaniemi

                  #23
                  Vastaavia ongelmia oli mulla m60b30 myllyn kanssa oli seissyt yli vuoden lähes tyhjällä tankilla,startatessa ei millään käyntiin..röpelsi ja yritti mut ei.Aika monta paikkaa tuli mitattua ennen kun hoksasin et tankkiin tiivistyneestä vedestä oli kysymys loppujen lopuksi.Jään estoa lurautin tankkiin ja taas lähtee laakista tulille.Tosin aika pitkän starttauksen vaati jääneston lisäämisen jälkeen et vesi bensan sai pois pa-linjasta.

                  Comment

                  • BMW 730 ja 728
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 12

                    #24
                    Viimeisin tilanne 3.11.07 klo 15.30

                    Ongelma paikallistettu, mutta ei ratkaistu. Kun ottaa irti koneeseen menevän bensaletkun kone käynnistyy ja käy muutaman sekunnin (ilmeisesti niin kauan kun koneessa riittää bensaa). Bensan menoletku kiinni ei kone käynnisty (hirveällä polkemisella ehkä muutaman sekunnin kymmenyksen käy). Bensan poistoputken irrottamisella ei vastaavaa vaikutusta. Huomasin vian kun tyhjensin letkut irti starttaamalla noin sangollisen vanhinta/kenties vetisintä bensaa pois. Eli mikä aiheuttaa tämän. Kokeilin vielä starttailla bensaletkut kiinni ja bensakorkki pois, mutta eipä lähtenyt. Lisäksi olen kokeillut tällä palstalla jonkun esittämää ihmeparannusta tai ilmakuplan poistoa starttaamalla tulppa pois paikoiltaan -- eipä auttanut sekään. Eli nyt viisaita ideoita kehiin, mistä kiikastaa kun kuutonen ei suostu laulamaan.

                    Comment

                    • BMW 730 ja 728
                      Newbiemmer
                      • Sep 2007
                      • 12

                      #25
                      Se käy sittenkin !

                      Hieno ja sivistynyt auto, oli ollut vaan liian huonolla ravinnolla. Tulipahan tekniikka tutuksi. Vielä kun uskaltais sammuttaa...

                      Jokaisella pitäisi olla oma seiskansa.
                      Last edited by BMW 730 ja 728; 03-11-2007, 23:41.

                      Comment

                      • _koukku_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 44

                        #26
                        moikka

                        hyvä homma, että sait pelaan! tais olla melekosta möhnää se vanha bensa! suodatin kandee varmaan ny vaihtaa ennen ku rupeat kunnolla ajeleen, mahdollisesti saanyt siipeensä viallisesta polttoaineesta.

                        T:A-M S

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎