memebuy23buy

E32 M30 kylmäkäynnistys: suuttimetko ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 274

    #16
    Edelleen vaihdettavia osia ongelman lopullisen ratkaisun saavuttamiseksi:

    - Kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välinen kumitötterö, koska venttiilikopan huohotuksen sisääntulo on murtunut hieman reunoistaan. Typerää, koska on itsestään selvää, että tämä osa olisi pitänyt vaihtaa ensimmäisten joukossa. Mielestäni aikaisemmin tutkein, että kumitorvi oli ehjä.
    E39 540iA M62TUB44

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      #17
      DOUBLE FAIL

      Tuorein havainto: 02.03.2008 09:00
      lämpötila -0.5 °C
      paine 977.1 hPa
      kosteus 99%
      koillistuulta 3 m/s
      tunnin sadekertymä 0 mm

      Tyhjäkäynti edelleen huopaa. Moottori tuntuu ensin laskevan kierrokset 700rpm ja sen jälkeen 500rpm jolloin kone meinaa sammua ja kierrokset nousevat taas reippaasti yli 1000rpm. Pieni kaasun painaminen ja kierrosten nostaminen noin 1300rpm, niin huomaa miten kone käy epätasaisesti täristäen koko autoa.

      Seuravaksi kumilurttu ja suuttimet. Harmittaa, että luulin tuota toista kumilurttua ehjäksi
      Last edited by Patriot; 02-03-2008, 09:56.
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • northwolf
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 136
        • LPR

        #18
        Jos ketjun aloittajalle sopii niin lainataan vähän, missähän mahtaa samassa koneessa/korissa sijaita ulkolämpötilan anturi? Kun tuo värkki väittää jatkuvasti pakkaslukemia satunnaisotannalla välillä -2 ja -39C (ulkona +2C).

        IMM vika ainakin omassa M40 koneessa (lienee samalla periaatteella toimiva osa) aiheutti lähinnä tyhjäkäynnin pysymistä korkealla ja hyytymistä yleisimmin käytetyillä kierroksilla. Kyseisillä alueilla oli hiilirata kulunut puhki.

        Comment

        • Lapa735ia
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 303
          • Martinniemi

          #19
          Jos ketjun aloittajalle sopii niin lainataan vähän, missähän mahtaa samassa koneessa/korissa sijaita ulkolämpötilan anturi? Kun tuo värkki väittää jatkuvasti pakkaslukemia satunnaisotannalla välillä -2 ja -39C (ulkona +2C).

          Omassa seiskassa ainakin anturi löytyy vänkärin puolelta sumuvalon vierestä.
          E39 525 TDSA touring
          Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

          Comment

          • Patriot
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 274

            #20
            Lievää köntystelyä ilmassa. En huomannut suorittaa niin sanottua akkuresettiä autolle. Hiilisillan siirto vaatii mitä ilmeisemmin tämän.

            Uusi kumilurttu ei ole vielä saapunut. Testasin silti starttispraylla lämpimän moottorin käydessä, mutta en saanut massiivisella suihkinnalla mitään muuta aikaan kuin pahan hajun kabiiniin.
            E39 540iA M62TUB44

            Comment

            • Patriot
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 274

              #21
              Uusi kumilurttu asennettu ilmamäärämittarin ja kaasuläpän väliin. Venttiilikopan huohotuksen liitin oli samoin kuin lisäilmaluisti selkeästi tiukemmat asentaa kurkkuun. Nollasin samalla moottorinohjauksen tai suoritin niin sanotun akkuresetin.

              Auton käytös muuttui entistäkin tasaisemmaksi, tyhjäkäynti on hyvin sivistynyt, moottori eri ravistele tyhjäkäynnillä ym. Pelkäänpä silti, ettei tämäkään ratkaissut kylmän koneen tyhjäkäyntiongelmaa. Tästä saa huomenna varmuuden kun moottori on ehtinyt jäähtyä tarpeeksi. No yhtäkaikki tuli parempi fiilis tuon moottorin suhteen. Tuntuu, että se käy nyt vasta kaikkien sytkäosien ym. päivityksen jälkeen sivistyneesti.

              Aiheesta on varmaan ummet ja lammet kirjoitettu aikojen saatossa, mutta todettakoon että tuon ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välinen kumi kannattaa välittömästi vaihtaa jos ei ole varmaa tietoa sen iästä tai kunnosta tai jos autossa on käyntihäiriöitä. Tämä olikin varmaan monelle enemmän näiden kanssa pelanneelle tuttu asia. Itse en ole vielä kovin sinut näiden maamoottoreiden kanssa

              Seuraavana vuorossa kaasuläpän puhdistus.
              Last edited by Patriot; 08-03-2008, 07:06. Reason: Oikolukua
              E39 540iA M62TUB44

              Comment

              • Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

                #22
                Liittyen tähän, tilasin Ameriikan Yhdysvalloista "Autoparts Warehouse -nimisestä firmasta uuden tyhjäkäyntisäätimen:


                Katsotaan miten muuttuu, sikäli kun nyt viileämmillä ilmoilla kylmän moottorin tyhjäkäynti heiluu. Auton oma tyhjäkäynti tuli purettua ihan täysin osiin, puhdistettua, mutta ongelma ei poistunut eikä pahentunut. Pieni toivo on, että tuolla saisi starttii vähän nopeutta.
                Last edited by Patriot; 17-08-2008, 08:00.
                E39 540iA M62TUB44

                Comment

                • Eki90
                  BTCF Member
                  • May 2008
                  • 102
                  • Kuopio

                  #23
                  mikä vois omassa 535:ssa olla vikana kun kylmäkäynnillä kone humppaa ja kiihyttäessä nykii lievästi
                  Ex:t
                  E61 535d tuuring
                  E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                  E34 535i M-TECH
                  E34 M5 S38B36
                  E39 528i
                  E34 535i

                  Comment

                  Working...
                  X