Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lapa735ia
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 303
    • Martinniemi

    E32 madallus

    Elikkäs olisi suunnitelmissa madaltaa tuota omaa seiskaa.
    Korimallihan on E32 735.

    Tuohon malliin ei oikein hirveästi tunnu löytyvän vaihtoehtoja ja kyselin nettivaraosan puolella mainostavalta varaosavarastolta tarjousta pelkille madallusjousille sekä alustasarjoille ja tällaisia tarjottiin:

    Vaihtoehto 1.
    GTS Performance Kit 40/30mm madalluksella, hintaan 629 €
    TAI 55/35mm madalluksella, hintaan 685 €
    K.A.W. tai Lejöforss -madallusjouset, GTS Sport-madallusiskarit, TÜV, takuu 24 kk

    Vaihtoehto 2.
    H&R -jousisarja, hintaan 299 €
    madallus 30 mm, TÜV, takuu 24 kk
    GTS Sport -iskunvaimentimet, hintaan 395 €
    Tai molemmat pakettina:
    H&R -jousisarjan ja Gts Sport iskunvaimentimet, yhteishintaan 659 €

    Vaihtoehto 3.
    GTS Performance jousisarja 40/30mm madalluksella, hintaan 225 €
    TAI 55/35mm madalluksella, hintaan 275€


    Noista ehkä eniten itseä kiinnostaisi tuo vaihtoehto 1:n 55/35 madalluksella oleva, jolla hinta 685€.

    Onko jollain kokemusta, millaisia nuo GTS alustasarjat ovat laadultaan?

    Kumpiko setti olisi mahdollisesti parempi tuo 55/35 GTS performance kit, vai tuo 30/30 oleva H&R jouset gts iskareilla?

    Entä mitä mieltä väki noista hinnoista, onko riistohintoja?
    E39 525 TDSA touring
    Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    K.A.W. jouset & Bilsteinin iskarit on ainakin toimiva yhdistelmä e32:seen.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Mulla on tuossa avossa GTS alusta. Jouset on K.A.W. ja iskarit GTS:n muokkaamat kybit. Tuolta varaosavarastosta tilasin, palvelu ainakin pelasi mitä parhaiten. Ajanut en noilla vielä ole kuin joitakin kilometrejä, että en osaa laadusta ja paljon muustakaan sanoa.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        #4
        Eli ilmeisesti parempi olisi tuo 1. vaihtoehto. Kyllähän tuo houkuttaisi tilaamaan, näkyy vielä hintaan sisältyvän alv ja rahti kulut ovelle saakka.

        Tällaisen lisän laittoivat vielä tarjouksen mukana:

        ISKAREIDEN SUOJAUS
        Suomen tiestön kunto huomioiden suosittelen lämpimästi, että madalletun alustan iskunvaimentimet suojataan vahvistetuilla pohjaalyöntikumeilla. Madalletussa alustassa vahvistetut kumit estävät iskunvaimentimen pohjaamisen yllättävässä röykyssä, joka voi rikkoa iskuvaimentimen. Iskarin tehdastakuu ei vastaa pohjaanlyöntivaurioista.

        Mallikohtaiset vahvistetut pohjaanlyöntikumit pari eteen, hintaan 15,90 € tilatessa yhdessä alustasarjan kanssa.

        Nuo pohjaanlyötikumet laitan kanssa varmaan samaan pakettiin, mutta kysymys kuuluukin, että tuleeko tarvetta vaihtaa samalla jotain muita osia? Kuten "koiranluut" tms. Vai riittääkö nuo pohjaanlyötikumit, olettaen että alusta on muuten kunnossa?
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Omassa Touringissa GTS:n 60/20 K.A.W./Kyb-sarja. Olen ajanut tuolla sarjalla kohta 30 000 km ja ei ole ollut vielä mitään valittamista. Signaturen linkistä selviää, miltä näyttää.
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Originally posted by Lapa735ia View Post
            Eli ilmeisesti parempi olisi tuo 1. vaihtoehto. Kyllähän tuo houkuttaisi tilaamaan, näkyy vielä hintaan sisältyvän alv ja rahti kulut ovelle saakka.

            Tällaisen lisän laittoivat vielä tarjouksen mukana:

            ISKAREIDEN SUOJAUS
            Suomen tiestön kunto huomioiden suosittelen lämpimästi, että madalletun alustan iskunvaimentimet suojataan vahvistetuilla pohjaalyöntikumeilla. Madalletussa alustassa vahvistetut kumit estävät iskunvaimentimen pohjaamisen yllättävässä röykyssä, joka voi rikkoa iskuvaimentimen. Iskarin tehdastakuu ei vastaa pohjaanlyöntivaurioista.

            Mallikohtaiset vahvistetut pohjaanlyöntikumit pari eteen, hintaan 15,90 € tilatessa yhdessä alustasarjan kanssa.

            Nuo pohjaanlyötikumet laitan kanssa varmaan samaan pakettiin, mutta kysymys kuuluukin, että tuleeko tarvetta vaihtaa samalla jotain muita osia? Kuten "koiranluut" tms. Vai riittääkö nuo pohjaanlyötikumit, olettaen että alusta on muuten kunnossa?
            Tilasin tuon sarjan mukana "HD" vahvistetut pohjaanlyöntikumit eteen. Kumit on samanlaiset kuin alkuperäiset ja näitäkin joutui lyhentämään 2/3 osaa, ettei jäänyt makaamaan niiden päällä.

            Jos alusta on muuten kunnossa, ei muita osia tarvitse vaihtaa. Toki se on samassa rytäkässä helpompaa.

            Tukivarsien korinpuoleiset päät täytyy muistaa löysyttää, ja kiristää pultit vasta kun auto on takaisin maassa omalla painollaan. Näin puslat ei jää väännöksiin.
            Last edited by Alpina E34; 06-03-2008, 13:00.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Lapa735ia
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 303
              • Martinniemi

              #7
              Kiitoksia vain vastauksista.

              Eli nuo heidän mainostamansa pohjaanlyöntikumit on sitten ilmeisesti turhat, jos olet joutunut niitä muokkaamaan, että olet paikoilleen saanut?:think
              Vai johtuiko se tuosta reilummasta laskusta 60mm? Tosin lähelle samaahan tuo 55mm on.
              E39 525 TDSA touring
              Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                #8
                Mun mielestä niitä joutuu lyhentämään jos madallusta on -45mm tai enemmän. Riippuen tietenkin valmistajasta. Motonetista saa esim. samanlaisia pohjaanlyöntikumeja.
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                • Lapa735ia
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 303
                  • Martinniemi

                  #9
                  Ok, eipä taida varmaan kannattaa alkaa erikseen tilaamaan, mikäli ovat samanlaisia ja saman operaation joutuu tekemään. Kuitenkin joutuisi tilaamaan postin kautta, ja sitten tulisi lisäksi vielä postikuluja.
                  Itseasiassa katsoin hinnat motonetista näyttäs kpl hinta oleva 9,90€+10,90 postikuluja, eli kalliimmaksi tulisi tuolta erikseen tilata.
                  Last edited by Lapa735ia; 06-03-2008, 14:06.
                  E39 525 TDSA touring
                  Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 925
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Ei kannata tosiaan tilata niitä HD-pohjaanlyöntikumeja. Itse tilasin ja minusta ne ei käsin paineltuna tuntunu yhtään erilaiselta kuin alkuperäisetkään. Lisäksi ne olivat alkup. mittaiset. Jouset mulla E34:ssa on 40/15, mutta silti jouduin kumeja lyhentämään noin 1,5cm. Nyt ei ole koko aikaa kumien varassa.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • Lapa735ia
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 303
                      • Martinniemi

                      #11
                      Tuli laitettua nuo K.A.W. madallusjouset, GTS Sport-madallusiskarit tilaukseen 55/35mm madalluksella.
                      Tulin sitten ottaneeksi nuo pohjauskumitkin hätiköidessä.
                      Noh eipä noiden takia nyt konkurssia kuitenkaan pitäisi tulla, vaikka turhat olisivatkin.
                      E39 525 TDSA touring
                      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        #12
                        No niin, osat ovat saapuneet jo pian kuukausi sitten ja nyt vasta pääsin aloittelemaan remonttia.

                        Heti ensimmäisen iskarin irroituksessa ongelmaa. Eli kuvissa merkittynä tuo holkki mikä on jousijalan yläpäässä, ja on ihan pirun tiukassa.
                        Onko jotain vinkkiä miten saisi ehjänä irti? Isoilla putkipihdeillä koitin jo vääntää, vaan ei onnistunut kun ei onnistu pitämään jousijalkaa paikoillaan riittävästi.
                        Millähän nimellä tuota holkkia voisi kysellä jos saisi osan tarvikkeena, vai onkohan ihan marmoritiskin kautta käytävä?
                        Attached Files
                        Last edited by Lapa735ia; 21-04-2008, 10:17. Reason: lisäystä
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        • superfast
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 567
                          • Kurikka

                          #13
                          tolppa viilapenkkiin kiinni ja putkipihdeillä siitä ihan yläreunasta kii,eli ei kierteen kohdalta. ni pitäis aueta.

                          Mitäs tollanen setti kustansi ja mistä hommasit?
                          E60 525 Msport
                          E36 318ti compact

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            #14
                            Nettivaraosassa ilmoittelee nimellä varaosavarasto, sieltä kautta tilasin.
                            http://www.tuningstudio.fi/portal/fi/ Osoitteesta löytyy heidän verkkokauppa.

                            Setille tuli hintaa 700 ja sentit päälle.

                            Alkoi jo epäilyttämään että on tuossa pöljänkäden kierteet kun ei inahtanutkaan. Pitää vielä koittaa yrittää.
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • Lapa735ia
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 303
                              • Martinniemi

                              #15
                              probleemaa pukkaa

                              Alustaa tässä aloin kasaamaan, ja tuli pikku ongelma vastaan.
                              Eli kuvassa olevat osat nro. 3,1 ja 5 kun laittaa paikoilleen etuiskarin kanssa, niin ei yllä kiinnitys mutteri riittävän syvälle, eli mene tuo mutteri nailoninen osa kierteelle asti.
                              Mikä on tuon osan 5 merkitys tuossa? Voiko tuo 5 osan heivata pois, koska sen kanssa ei mutteria perille saa?:think
                              Entinen iskari on tasainen tuosta kohtaa mihin tulee osa 5 ja uudessa sama kohta on kartion mallinen. Mittaus näyttää n. sentin lyhempää mittaa tuossa kierteen kärjestä kartio-osan alkuun, verrattuna vanhaan.
                              Attached Files
                              E39 525 TDSA touring
                              Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎