Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 -92 puhallin ei pelitä oikein

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska PKP
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 123

    E32 -92 puhallin ei pelitä oikein

    Auto: BMW E32 740 -92/6 valmistettu. Automaatti-ilmastointi.
    Puhallin ei toimi muutakun täysillä, eli siinähän on se portaaton säätö puhallukselle, niin toimii vasta sitten kun se vääntää niin isolle että se "napsahtaa". Menee kyllä ihan täysille silloin normaalisti mutta sitten kun pienentää niin loppuu puhallus. Aluksi se teki nuin vaan sillon tällön mutta nyt lopetti kokonaan.
    Sen kans huomasin että kun sen säätimen laittaa täysille mutta ei niin isolle että se "napsahtaa" niin se puhallin pyörii ja ihan vaimeasti puhaltaa ja semmonen pikku jurina kuuluu, sitte jos vähentää vaikka puoleen väliin niin sammuu kokonaan.
    Oon täältä lukenu että vika vois olla joko "miekassa" tai tai etuvastuksessa? Kumpikohan tuosta minun autosta löytyy?

    Meinaa olla vaan vähä kiire saaha kuntoon kun auto on myytävänä ja lauantaina olisi ostaja tulossa..! Pitiki just nyt porsia tuo.. :(

    EDIT: Ilmeisesti jos on tuo portaaton säätö puhaltimessa niin sillon on aina "miekka" kyseessä oli vuosimalli mikä tahansa? Mistähän tuon nyt tähänki hätään semmose sais...?
    Last edited by Jaska PKP; 29-05-2008, 17:00.
    BMW 740IL
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Ei ole miekka, ei toimisi osanopeudet silloin ollenkaan. Puhallin alkaa vaan olla niin jumissa ettei jaksa enää pyöriä pienemmällä teholla. Laakereissa paskaa ym.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      threadia lainatakseni. mulla -92 525i juurikin sama ongelma. se on vaan päivästä kiinni, joskus lähtee puhaltamaan pienelläkin teholla heti kun auton laittää käyntiin ja itse asiassa puhllus toimii varmemmin 1/5 asennossa kuin esim 4/5. oon yrittäny rapata ja tehdä vaikka mitä, mm raakerit puhaltimesta tarkastanut->putsannut->rasvannut, hiilet vaihtanut jne. ei se vaan ala paska oikee vörkkiin. se ihmetyttää ku saattaa toimia hetken ihan normaalisti...
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • h3ba
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 334
        • Oulu

        #4
        itellä oli e32 735 ja siinä oli sama onkelma, oli helvetin ärsyttävä vika talvella, ko piti kuunnella puhaltimen huutoa jatkuvasti ettei lasit oo huurussa mutta itellä meni ainaki ohi ku vaihoin sen koko tuulettimen moottorin..
        MB S210 320CDI Avantgarde -00
        xXx:
        MB S124 300TDT -92

        MB C124 300CE 24V Sportline -91
        MB W124 300D -93
        BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
        MB W201 190D -84
        BMW E32 735iA -89

        Comment

        • nachi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 378

          #5
          Ostin juuri E32 750iA:n, siinä tuntuu olevan sama vika. Eli portaattomasti puhallusnopeutta säädettäessä tuntuu että vaihtoehdot on joko tulee vähän, tai sitten sen "naksahduksen" jälkeen tulee täysillä. Puhaltimessa tuntuu siis käytännössä olevan vain 2 asentoa.

          Mitä kustantaa moottori, tarvike vai alkuperäinen tilalle?
          Last edited by nachi; 31-05-2008, 13:50.

          Comment

          • h3ba
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 334
            • Oulu

            #6
            Originally posted by nachi View Post
            Ostin juuri E32 750iA:n, siinä tuntuu olevan sama vika. Eli portaattomasti puhallusnopeutta säädettäessä tuntuu että vaihtoehdot on joko että tulee vähän, tai sitten sen "naksahduksen" jälkeen tulee täysillä. Puhaltimessa tuntuu siis käytännössä olevan vain 2 asentoa.

            Mitä kustantaa moottori, tarvike vai alkuperäinen tilalle?

            se moottori oli aika hyvänhintanen uutena mut romuttamoilta löytyy käytettyjä, uutena parin huntin luokkaa jos oikeen muistelen.. ite laitoin e34 525:n tuuletinmoottorin ja hyvin pelas..
            MB S210 320CDI Avantgarde -00
            xXx:
            MB S124 300TDT -92

            MB C124 300CE 24V Sportline -91
            MB W124 300D -93
            BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
            MB W201 190D -84
            BMW E32 735iA -89

            Comment

            • kolariauto
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 138
              • 017

              #7
              e36 -92 oli mulla "sama" ongelma, eli ei toiminu kuin 4sella. vaihdoin puhaltimen etuvastuksen, niin rupesi toimimaan kaikilla. en sit tiiä onko ollenkaan sama tapaus mut enyway...
              E39 M5

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                täältä löytyy käytetty e32 puhallin hintaan 65€ jos on tarvetta.. niitä on sitten kahta mallia vink vink
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • nachi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 378

                  #9
                  Originally posted by nachi View Post
                  Ostin juuri E32 750iA:n, siinä tuntuu olevan sama vika. Eli portaattomasti puhallusnopeutta säädettäessä tuntuu että vaihtoehdot on joko tulee vähän, tai sitten sen "naksahduksen" jälkeen tulee täysillä. Puhaltimessa tuntuu siis käytännössä olevan vain 2 asentoa.

                  Mitä kustantaa moottori, tarvike vai alkuperäinen tilalle?
                  Nyt tämä on alkanut tekemään sitä, että välillä myös muut asennot toimivat.

                  Eli kun ennen oli vain 2 asentoa, pois päältä ja täysillä, nyt taas kun jättää puhallusvoimakkuuden säädön semmoiseen asentoon missä se ei ole ennen toiminut, saattaa tämä alkaa aivan itsestään puhaltamaan oikealla voimakkuudella. Näin tapahtuessa koko alueen säädöt toimivat oikein.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎