Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750il V12 Kylmällä koneella tehot poissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mrtomi
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 13
    • Turku

    E32 750il V12 Kylmällä koneella tehot poissa

    Eli aamuisin ku lähtee liikkeelle niin menee joku n.10 min ennen ku tehot tulee.. Kelit kuitenkaa ole ollu ku nollan tienoilla maksimisaan.. Auton ostin muutama päivä sit, myyjä sano simmoista se tekee.. Joku turva juttu vai vika?:think
    E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    vika.. olisiko lämpöanturi/t, jos antaa ryyppyä liikaa nii tehoja se syö.. minkä väristä on pakokaasu kylmänä? jos mustaa niin saapi liikaa ainetta
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Mrtomi
      Newbiemmer
      • Dec 2008
      • 13
      • Turku

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      vika.. olisiko lämpöanturi/t, jos antaa ryyppyä liikaa nii tehoja se syö.. minkä väristä on pakokaasu kylmänä? jos mustaa niin saapi liikaa ainetta
      Ihan minusta se normaalilta näyttää, eikä bensa haise
      E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Ettei olis joku lämpötila-anturi/ sähköiset kaasuläpät menossa paskaksi...
        Vikakoodin luvulla voisi selvitä
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Mrtomi
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 13
          • Turku

          #5
          Jos lähdetään tosta lämpötila anturista. Lämmöt pysyy koneessa ihan normaalina, kaupunki ajossa on lämmöt ihan keskellä/aavituksen menee yli keskiviivan.. Mutta matka ajossa tippuu 1/4 kohdalle, ajanu vaa 60km matkan.. Viikon päästä pitäs ajaa etelä lappiin tolla :think

          Joo pitää käyttää tota vikakoodien luvussa
          E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            moottorinohjaukselle on oma anturi jonka arvot ei näy mittarissa..
            mutta semmoste tuli vielä mieleen että kun tehot palaavat niin palautuuko ne hitaasti vai kaikki kerralla? jos kerralla, niin kun kone on kylmä -> lyö käyntiin -> sammuta n. 15s kuluttua ja koita molempia pakosarjoja -> jos toinen kylmä = ei käy
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Mrtomi
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 13
              • Turku

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              moottorinohjaukselle on oma anturi jonka arvot ei näy mittarissa..
              mutta semmoste tuli vielä mieleen että kun tehot palaavat niin palautuuko ne hitaasti vai kaikki kerralla? jos kerralla, niin kun kone on kylmä -> lyö käyntiin -> sammuta n. 15s kuluttua ja koita molempia pakosarjoja -> jos toinen kylmä = ei käy
              Jaa-a, kerralla kai ne palautuu.. sen verran huono ollu seurata sitä viel.. Entäs jos toinen pakosarja kylmä, eli ei käy toisella puolella.. Mikä vika silloin? Pitää aamulla testiä
              E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                jos toinen puoli ei käy ja pakokaasu ei haise bensalle ongelma on suuttimet ei aukea, suuttimet ei aukea ja kipinä puuttuu, polttoainepumpun rele ei vedä tai pumppu vetää viimisiään.. en tosin nyt tähän hätään muista onko tuossa molemmille puolikkaille omansa bensapumppu + rele.. tuossa laitteessahan on molemmille puolikkaille oma ecu jotka ovat yhteydessä synkronointia varten eli sulla voi olla pimeenä vaikka se toinen ecu.. aika mahdoton arvailla
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Nifa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 292
                  • Kymenlaakso™

                  #9
                  Originally posted by Mrtomi View Post
                  Jos lähdetään tosta lämpötila anturista. Lämmöt pysyy koneessa ihan normaalina, kaupunki ajossa on lämmöt ihan keskellä/aavituksen menee yli keskiviivan.. Mutta matka ajossa tippuu 1/4 kohdalle, ajanu vaa 60km matkan.. Viikon päästä pitäs ajaa etelä lappiin tolla :think

                  Joo pitää käyttää tota vikakoodien luvussa
                  Eli kone nostaa kiltisti lämmöt karvan verran ylitte keskiviivan, ajaa hetken aikaa -> alkaa nopeasti laskemaan 1/4 lämpöön. Omasta kokemuksesta viimetalvelta: Termostaatti sökönä. (Tosin tämä taas tuskin vaikuttaa tohon tehojen puutumiseen kylmänä)
                  "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1063
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Eikös näissä ''tusinoissa'' ollut myös omat puolat/virranjakaja syteemit molemmille puolille?
                    Joskus muistelisin että yhdestä vekottimesta vaihdeltiin sytkäpuolen osia ja näin saatiin käymään kaikilla.
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • TepiPetteri
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 27
                      • Turku

                      #11
                      Omassa 850i:ssä 3kk sitten ajelin työmatkaa ruotsiin, tuntu jokseenkin laiskalta ja nypytti... yhtäkkiä putos toinen puoli pelistä pois kokonaan, syynä oli toisen puolen jakajan kansi ja pyörijä... vaihdoin samalla samalle puolelle uudet sytytyksen kaapelisarjan ja kaikki uudet tulpat, nyt pelittää taas mainiosti!! ennen ensi kesää pitäisi vaihtaa myös toiselle puolelle uudet kaapelit ja yms... vanhat on niin haurastuneet ja kovettuneet!!

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14450
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        jos toinen puoli ei käy ja pakokaasu ei haise bensalle ongelma on suuttimet ei aukea, suuttimet ei aukea ja kipinä puuttuu, polttoainepumpun rele ei vedä tai pumppu vetää viimisiään.. en tosin nyt tähän hätään muista onko tuossa molemmille puolikkaille omansa bensapumppu + rele.. tuossa laitteessahan on molemmille puolikkaille oma ecu jotka ovat yhteydessä synkronointia varten eli sulla voi olla pimeenä vaikka se toinen ecu.. aika mahdoton arvailla
                        Kyllä siellä on kaks pumppua.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Mrtomi
                          Newbiemmer
                          • Dec 2008
                          • 13
                          • Turku

                          #13
                          ei saatu lukemia vikakoodeista sillä mittarilla, pitäänee käydä liikkeessä ottaa..

                          Mut kokeilin niitä pakosarjoja aamulla niin lämpenee kyl samaan aikaan..
                          E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

                          Comment

                          • Mrtomi
                            Newbiemmer
                            • Dec 2008
                            • 13
                            • Turku

                            #14
                            Eli nostetaapa tää ylös..

                            Ongelma vähä nyt muuttunu, nyt tehot kylmänä ja loppuu sit vähä ajan kuluttua.. Toinen lohko on pimee ku tehot katoo. vikakoodit luvussa selvis et toisen lampan jännite on heikko

                            Sen verran oon tehny et vikakoodit ei antanu ku eml-virhekoodin toiseen kaasuläppään joka on vaihdettu..

                            Nyt mulla on toinen samalainen venttiilivikanen auto josta olen nyt vaihtanu osia: puolan, kaasuläpän, ilmamassamittarin, tietokoneet..

                            Nyt menossa vaihtaa lämpöanturit..
                            listalla myös lampat

                            Oisko kelläään mitää ideoita mitä muuta kannattaa vaihtaa?

                            E: Bensapumput on tarkistettu et toimivat
                            Last edited by Mrtomi; 25-04-2009, 09:56. Reason: lisäys
                            E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

                            Comment

                            • gubbe89
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 315
                              • Mouhijärvi

                              #15
                              Vikakoodit vaihdettuun kaasuläppään? Oletko nollannut vikakoodit ja onko kaasuläppä synkrossa toisen kanssa? Ettei se olisi juuri tuo EML mikä aiheuttaa tätä ongelmaa. Sanoista Elektronische Motor Leistungsregelung tuo tulee, eli vapaasti suomeksi käännettynä elektroninen moottorin tehonsäätäjä.
                              Last edited by gubbe89; 25-04-2009, 14:05.
                              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                              ex. E34 525 TDS Touring -93
                              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                              ex. Yamaha YZF 1000R -02
                              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                              ex. E34 535i -88
                              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎