Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750il V12 Kylmällä koneella tehot poissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mrtomi
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 13
    • Turku

    #16
    Originally posted by gubbe89 View Post
    Vikakoodit vaihdettuun kaasuläppään? Oletko nollannut vikakoodit ja onko kaasuläppä synkrossa toisen kanssa? Ettei se olisi juuri tuo EML mikä aiheuttaa tätä ongelmaa. Sanoista Elektronische Motor Leistungsregelung tuo tulee, eli vapaasti suomeksi käännettynä elektroninen moottorin tehonsäätäjä.
    En oo nollannu vikakoodeja kyllä.. Vaihdoin kummatkin kaasuläpät jotka toimi toisessa hyvin, eli pitäsi olla synkrossa..

    Mitehän ne vikakoodit vois nollata, vai pitääkö käydä liikkessä nollaamassa
    E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

    Comment

    • PaRa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 42
      • Pertteli

      #17
      Originally posted by Mrtomi View Post
      En oo nollannu vikakoodeja kyllä.. Vaihdoin kummatkin kaasuläpät jotka toimi toisessa hyvin, eli pitäsi olla synkrossa..

      Mitehän ne vikakoodit vois nollata, vai pitääkö käydä liikkessä nollaamassa
      Kun laitat virrat päälle niin syttyykö EML valo hetkeksi? Entä kun tehot on poissa kääntyykö kaasuläpät kunnolla vai vain muutaman asteen? Näissä e32 750:ssä on ollut ongelmia EML valon virtapiirin katkeamisesta, yleensä se kait katkeaa mittarin piirilevyltä, kun näin käy menee EML suojaustilaan ja ei salli kaasuläppien kääntyä kuin muutaman asteen. Vikatilassa kierrokset ei nouse vaihteiston N asennossakaan kunnolla yli 3000rpm.

      Ko vian korjaaminen on helppoa: mittaristo irti ja etsi EML valon foliot, mittaa kumpi on rikki, juota johto liittimen ja merkkivalon välille.

      Comment

      • Mrtomi
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 13
        • Turku

        #18
        Originally posted by PaRa View Post
        Kun laitat virrat päälle niin syttyykö EML valo hetkeksi? Entä kun tehot on poissa kääntyykö kaasuläpät kunnolla vai vain muutaman asteen? Näissä e32 750:ssä on ollut ongelmia EML valon virtapiirin katkeamisesta, yleensä se kait katkeaa mittarin piirilevyltä, kun näin käy menee EML suojaustilaan ja ei salli kaasuläppien kääntyä kuin muutaman asteen. Vikatilassa kierrokset ei nouse vaihteiston N asennossakaan kunnolla yli 3000rpm.

        Ko vian korjaaminen on helppoa: mittaristo irti ja etsi EML valon foliot, mittaa kumpi on rikki, juota johto liittimen ja merkkivalon välille.
        Toimii se valo kyllä.. kun tehot katoaa niin ei syty EML- valo.. Ja ottaa kyllä kierroksia mut ei tietenkään niin hyvin kuin kaikki toimii..

        Alkaa ideat loppuu..
        E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

        Comment

        • samu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 58

          #19
          E32 eml

          tuossa koneessa on 2 eri moottorinohjain yksikköä. toinen antaa aina vikakoodin lambda anturin lämmitys. on kuulemma normaalia, piuhat vedetty lambdaan vain toisesta boxista. itellä ainakin nuin. jos tehot katoaa yht äkkiä ja toinen puoli putoo pelistä vikana vois olla joko puola tai bensapumppu. kumpikaan nuista ei aiheuta vikoodia...
          itellä tekee josku kylmänä että toinen puoli putoaa pelistä. vähän aikaa kun ajelee rupeaa kyllä toimiin.
          kannattaa myös resetti tehdä eli akku irti yön yli. sitten auto käyntiin, kaasuun ei kosketa ennen kuin kone lämmin. sitten ajetaan vaikka pakko 1 vaihteella vähintään 5000rpm 10 sekuntia ja takaisin tyhjäkäynnille. sama 3 kertaa. ja 5 minuuttia tyhjäkäyntiä ja se on siinä
          ite teen tuon muutaman kuukauden välein kun rupeaa tuo toinen puoli koneesta piruileen
          V12 rules

          Comment

          • Mrtomi
            Newbiemmer
            • Dec 2008
            • 13
            • Turku

            #20
            Originally posted by samu View Post
            tuossa koneessa on 2 eri moottorinohjain yksikköä. toinen antaa aina vikakoodin lambda anturin lämmitys. on kuulemma normaalia, piuhat vedetty lambdaan vain toisesta boxista. itellä ainakin nuin. jos tehot katoaa yht äkkiä ja toinen puoli putoo pelistä vikana vois olla joko puola tai bensapumppu. kumpikaan nuista ei aiheuta vikoodia...
            itellä tekee josku kylmänä että toinen puoli putoaa pelistä. vähän aikaa kun ajelee rupeaa kyllä toimiin.
            kannattaa myös resetti tehdä eli akku irti yön yli. sitten auto käyntiin, kaasuun ei kosketa ennen kuin kone lämmin. sitten ajetaan vaikka pakko 1 vaihteella vähintään 5000rpm 10 sekuntia ja takaisin tyhjäkäynnille. sama 3 kertaa. ja 5 minuuttia tyhjäkäyntiä ja se on siinä
            ite teen tuon muutaman kuukauden välein kun rupeaa tuo toinen puoli koneesta piruileen
            Pitääköhän sitä sit viel vaihtaa bensapumput huomenna vaikka kyllä ne pumppas kumpikin yhtä paljon ja sit vaihtaa se toinenkin puola

            Lamboja en saanu vaihdettua..

            Voisko johtua tulpista tää vika?
            E34 518 -90 -> E32 735i -91 -> E32 750iL V12 -91

            Comment

            • PaRa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 42
              • Pertteli

              #21
              Originally posted by Mrtomi View Post
              Pitääköhän sitä sit viel vaihtaa bensapumput huomenna vaikka kyllä ne pumppas kumpikin yhtä paljon ja sit vaihtaa se toinenkin puola

              Lamboja en saanu vaihdettua..

              Voisko johtua tulpista tää vika?
              Voi olla imuilmavuotoja, tarkista letkut murtumien varalta ja toinen paikka mistä helposti alkaa vuotamaan imusarjojen tiivistykset kanteen. Sehän korjataan ottamalla imusarjat irti ja laittamalla tiivisteliimaa (Hylomar blue) tiivsteen molemmin puolin ja taas osat kiinni. http://bmwe32.masscom.net/sean750/V1...ughIdleFix.htm

              Tämä sivu kannattaa lueskella http://bmwe32.masscom.net/ siellä on tarkkaan dokumentoitu erilaisia e32 korjauksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎