Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 ravistaa jarrutettaessa kovassa vauhdissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MK2007
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 25

    E32 ravistaa jarrutettaessa kovassa vauhdissa

    Minun E32 vm 90 on alkanut ravistamaan, kun jarrutan yli 70 km/h vauhdissa. Pienemmillä nopeuksilla ravistus ei tunnu, ja yli 100 km/h vauhdissa ravistus on aika kovaa.

    Voisiko minulla olla etuiskarit lopussa? Vai mistä tämä voisi johtua? Jarrut rempattiin vuosi sitten, ja niiden pitäisi olla kunnossa.

    Ravistus tuntuu koko autossa.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Mitä tuo jarruremontti sisälsi?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • MK2007
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 25

      #3
      Itse asiassa vain vain vaihdettiin jarrupalat eteen ja taakse.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Villi veikkaus. Levyt.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #5
          Reaktiotangot väljät 95% varmuudella.
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • MK2007
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 25

            #6
            Reaktiotangot on kai ylätukivarret. Voiko niiden väljyys näkyä vain jarrutettaessa? Normaalisti ajaessa en ole huomannut tärinöitä.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14450
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              Reaktiotangot väljät 95% varmuudella.
              Jep, näille myös ääni. Tai sitten myös alatukivarret väljät.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #8
                Originally posted by MK2007 View Post
                Reaktiotangot on kai ylätukivarret. Voiko niiden väljyys näkyä vain jarrutettaessa? Normaalisti ajaessa en ole huomannut tärinöitä.

                Reaktiotanko on ylempi tukivarsi, joka pitää pyörän eteen-taakse liikkeen.

                Väljyys kuuluu yleensä myös kolinana, mutta varsinkin puslan repeäminen/väljyys tuntuu tärinänä jarruttaessa, varsinkin siinä 100kmh tuntumassa
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • MK2007
                  Newbiemmer
                  • Aug 2007
                  • 25

                  #9
                  Pystyykö tätä väljyyttä jotenkin testaamaan ilman että suoraan vaihtaa reaktiotangot?

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Originally posted by MK2007 View Post
                    Pystyykö tätä väljyyttä jotenkin testaamaan ilman että suoraan vaihtaa reaktiotangot?

                    Suoraan sanottuna ei, vanha pusla ei välttämättä ole raudalla koitettaessa väljä, mutta ajossa se elää liikaa ja saa pyörän vipattamaan eteen-taakse. Katso nyt kuitenkin onko repeämiä näkyvissä.

                    Reaktiotangot motonetistä joku 55€ zipale, kunnon puslat 70€/pari eikä tarvii enää täristellä
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • MK2007
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 25

                      #11
                      Kiitos ohjeista.

                      Eli Motonetista ilmeisesti tarvitsen siis:


                      BMW 7-SARJA E23/E32 ->94 EtuYLÄtukiv BMW700-E32 vas
                      700s E32 86-> YLÄtukivarsi vasen [1986->1994]
                      ja


                      BMW 7-SARJA E23/E32 ->94 EtuYLÄtukiv BMW700-E32 oik
                      700s E32 86-> YLÄtukivarsi oikea [1986->1994]




                      elikkä nämä ostamaan ja vaihtamaan.

                      Comment

                      • MGT
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 360
                        • Mynämäki-

                        #12
                        Itse veikkaisin jarrulevyjä joita oli jo ehdotettu vai onkos sullakin tolppa löystynyt alapäästä niinkuin allekirjoittaneella

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          Originally posted by MK2007 View Post
                          Kiitos ohjeista.

                          Eli Motonetista ilmeisesti tarvitsen siis:


                          BMW 7-SARJA E23/E32 ->94 EtuYLÄtukiv BMW700-E32 vas
                          700s E32 86-> YLÄtukivarsi vasen [1986->1994]
                          ja


                          BMW 7-SARJA E23/E32 ->94 EtuYLÄtukiv BMW700-E32 oik
                          700s E32 86-> YLÄtukivarsi oikea [1986->1994]




                          elikkä nämä ostamaan ja vaihtamaan.
                          Kyllä, mutta prässää helvettiin ne motonetin puslat sitten, ne eivät kestä kauaa. Tilalle powerflexit tai jos haluaa hieman mukavammat niin marmoritiskiltä alkuperäset..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • MK2007
                            Newbiemmer
                            • Aug 2007
                            • 25

                            #14
                            Onko oikeat powerflexin puslat linkin

                            E32 7-sarja pdf:ssä osa numero 1 ?

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Etupää ylös ja pyörittelee renkaita. Melko varmasti tuntuu kiero jarrulevy, ovat jostain syystä oikeasti herkkiä kieroutumaan näissä. Yleensä syypäänä on johonkin kohtaan ilmestynyt halkeama. Reaktiotangot kuntoon laittamalla saa sitä jarrulevyjen tärinää yms. tärinää kyllä kompensoitua, ei tunnu niin paljoa. Powerflexit on ehdottomat näihin, tuntuu mukavammalle ajella.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎