Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 ravistaa jarrutettaessa kovassa vauhdissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #16
    mittaappa ner etulevyt tosiaankin koska jos menee alle minimi paksuuden voi mennä kieroksi kun lämpenee.näin ainakin oli omassa
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #17
      Itse käsitin että koko auto tärisee. Jarrulevyn kierous ei kaiketi tunnu koko autoon kovana tärinänä, vaan vain polkimeen pääasiassa?:think

      E: ja puslat ovat juurikin tuo numero 1.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • putku
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 97
        • Toijala

        #18
        Itellä täristää jo pienessäkin vauhdissa ja todella pienellä jarrunpainalluksella, joten hyvin todennäköisesti on levy(t) kierot -> sorvi tulille.

        Leveillä kiekoilla ajettavuus kärsi kyllä melkosesti verrattuna alkuperäsiin pikkuvanteisiin. Vetelyä tuli kertaheitolla ja reippaasti. Vanteet itessään tuntuu olevan suorat, kiitos Morkai:lle kaupoista. Tarvinnee ne powerflexit hommata viimeistään ens kesäksi..

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #19
          Mitä sitä ei kestäs ulkonäön takia, E32/E38 saa muuten saksasta jarrusettiä, jossa levyt, palat, asennussarjat eteen ja taakse alle 150e posteineen. On halventunu parissa vuodessa toi hinta liki puoleen. Tolla summalla voi vaihdella levyjä vaikka joka vuosi.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • MK2007
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 25

            #20
            No niin. Jarrulevyt on nyt vaihdettu eteen ja tärinät hävisi.

            Kiitos vinkeistä kaikille.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              ja et vaihtanu puslia?.. kuukausi ja havaitset että tärinät tulee pikkuhiljaa takasi
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #22
                Aika yksinkertainen tapa katsoa onko reaktiotangon puslat finaalissa.Kääntää pyörät vinkkeliin ja jalalla työntää suoraan kulutuspintaa vasten jos silloin lotisee tai jopa kolisee on puslaremontti lähellä.Saattaa se olla jotain muutakin,mutta yleensä jos pyörät on käännetty reaktiotankojen suuntaisesti ja antaa kunnolla periksi,niin 95% varmuudella pusla se on.

                Comment

                • gangsta
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 521
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by kuukankorpi View Post
                  Aika yksinkertainen tapa katsoa onko reaktiotangon puslat finaalissa.Kääntää pyörät vinkkeliin ja jalalla työntää suoraan kulutuspintaa vasten jos silloin lotisee tai jopa kolisee on puslaremontti lähellä.Saattaa se olla jotain muutakin,mutta yleensä jos pyörät on käännetty reaktiotankojen suuntaisesti ja antaa kunnolla periksi,niin 95% varmuudella pusla se on.

                  apurungon puslat takaa vaihtoon.
                  Omasta (e34 touring) hävisi tutina, kun ne vaihto. Ja tuohon renkaitten vetelyyn, niin sekin hävisi samaten. Tosin eihän mulla mitkään superleveät olekkaan.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14451
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by peto2 View Post
                    ja et vaihtanu puslia?.. kuukausi ja havaitset että tärinät tulee pikkuhiljaa takasi
                    Kyllä... Harvoin jarruttaessa tuntuvat tutinat johtuvat levyistä. Yhdesti tein virheen ja vaihdoin jarrulevyt. Heti kun levyt ns. "lasittuivat" sama ravistus palasi. Kyseessä oli E30 ja alapallot väljänä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Vissiin Kalajoelta tullessa antautui pyöränlaakeri edestä...

                      Vahvistakaapa joku oire, lähden kunhan pystyn makoilemaan auton varjoon ja tarkastelemaan tilannetta.

                      Oire: tasainen, hidas syklinen tärinä @ 90-110 Km/h, niinkuin renkaan epätasapainoisuus, mutta hitaampi, välillä "läpsyttää", oikealle kaartaessa erittäin matalan "jyrrrrrrn" ääni, vasemmalle kaartaessa oire lähes katoaa.
                      Olli.

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #26
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Vissiin Kalajoelta tullessa antautui pyöränlaakeri edestä...

                        Vahvistakaapa joku oire, lähden kunhan pystyn makoilemaan auton varjoon ja tarkastelemaan tilannetta.

                        Oire: tasainen, hidas syklinen tärinä @ 90-110 Km/h, niinkuin renkaan epätasapainoisuus, mutta hitaampi, välillä "läpsyttää", oikealle kaartaessa erittäin matalan "jyrrrrrrn" ääni, vasemmalle kaartaessa oire lähes katoaa.
                        Vaikuttaa juuri laakerilta. :think

                        Olli sitten OT olis ammattia apua vähän tarvis.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎