Announcement

Collapse
No announcement yet.

735iA vs. V8- koneiset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MET
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 200
    • Lappeenranta

    735iA vs. V8- koneiset?

    Seiskakuume jyllää ja mielessä olisi hommata E32 käyttöautoksi. Lähinnä tuon 520i:n laiskuus, varusteiden puute ja suorituskykyyn nähden hurja kulutus vahvistaa päätöstä.

    Uudelle käyttöpelille oon laittanut vaatimuksiksi mustan värin, nahkasisustan, automaatti-ilmastoinnin, automaattivaihteet ja sähköherkut. Kaikki muu ylimääräinen onkin sitten plussaa.

    Mutta suurin asia mikä tässä nyt mietityttää on tuo koneen tyyppi. Täällä on varmasti henkilöitä jotka on ajaneet 730, 740:aa ja 735:ttä. Eli kovasti tekisi mieli V8- koneella olevaa autoa, mutta onko tuossa V8:ssa nyt muuta lisäarvoa kuin hienommat(?) äänet verrattuna suoraan kutoseen? Mahdollisimman herrasmieshenkisenä tuollainen seiska olisi pidettävä, eli ei sitä kasia kuitenkaan laittaisi kuulostamaan millekkään nascarin koneelle...

    Eli ajokokemuksia ja vertailua noiden moottorien väliltä olisi kiva lukea. Vaihtoehdot on siis 735i tai V8- koneiset seiskat.

    Kiitoksia!
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4646
    • Tuusula

    #2
    Jonkin verran sekä M30 että M60 koneisia autoja ajaneena kallistuisin kovin vahvasti M60 puoleen. Varsinkin nelilitraisessa on huomattavasti enemmän tehoa verrattuna 3.5 M30:iin ja onhan se kasin ääni hieman eri kuin raksuttava M30..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Yltti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2792
      • Kuopio suamen texas

      #3
      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
      F10 525d Xdrive comfort sitte
      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
      www.rotator.fi

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Äänet nyt ei kasissa ole hienommat kuin maailman hienokäyntisimmässä kutvosessa. Samoin puutuu ylärekisterissä, ei niinkään tuo kolmelitrainen.
        Bensaa kuluu joka vaihtoehdolla paaaaaaljon enemmän. Ehkä pihein tuo 3l kasi, jos malttaa ajaa kananmuna jalan ja pedaalin välissä.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Ehdottomasti 740ia, toisena vaihtoehtona pitäisin sitä 735:ttä. Tuo M60B30 on hieman elottoman tuntuinen kierroskone. Siinä ei minusta ole juuri muuta kuin V8:n äänet

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • 69ville
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 375
            • kiiminki-casa-neidari

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            Jonkin verran sekä M30 että M60 koneisia autoja ajaneena kallistuisin kovin vahvasti M60 puoleen. Varsinkin nelilitraisessa on huomattavasti enemmän tehoa verrattuna 3.5 M30:iin ja onhan se kasin ääni hieman eri kuin raksuttava M30..
            jonskun kans ihan samoilla linjoilla! ja kokemusta löytyy m30b34 ja m60b40 koneista. tosin pykälää pienemmässä kopassa...

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by Jonsku View Post
              Jonkin verran sekä M30 että M60 koneisia autoja ajaneena kallistuisin kovin vahvasti M60 puoleen. Varsinkin nelilitraisessa on huomattavasti enemmän tehoa verrattuna 3.5 M30:iin ja onhan se kasin ääni hieman eri kuin raksuttava M30..
              Kyllähän se kuutoinenkin vaan hienolta kuulostaa, kunhan vain on kunnossa ja säädöissä. Kaikkihan nuo bensaa vievät kaiken mitä tankkaa, joten jos valita saa vapaasti, niin kyllä varmastikin sen 740iA:n ottaisin. Eipä silti noista mikään ole mielestäni huono vaihtoehto, ei edes tuo mielestäni turhaan parjattu M60B30-kone. Olen ajanut kyseisellä motilla niin E32:lla kuin E38:lla ja aivan riittävästi se liikutti kumpaakin. Niin, ja on siis tullut ajeltua M30B30-, M30B34-, M60B30- ja M60B40-koneisilla E32:illa, eli käytännön kokemusta on.
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14439
                • Oulu

                #8
                Kokemusta V8:sta ei oo, ainakaan vielä. M30B34 on ihan kiva moottori, mutta M60 luokkaan verrattuna aika aatamin aikunen.

                Itse olen E32 myös hankkimassa ja vaihtoehdoiksi jää kyllä M60 moottorit. Rahkeet ei ehkä riitä nelilitraseen, niin koitetaan pikkuveljeä. :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3844
                  • Nokia

                  #9
                  Tosiaan ehdottomasti kasi automaatilla, mieluiten nelilitrainen, jo paremman vaihdelaatikonkin takia. Manuaaliseiskat on kamalia, ja M30-koneet kooovin vanhahtavia M60:n verrattuna.

                  4l ja automaatti tarjoaa erittäin miellyttävää etenemistä, alle 2000rpm pysyy helposti liikenteen mukana.
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    Rahkeet ei ehkä riitä nelilitraseen, niin koitetaan pikkuveljeä. :think
                    Osta hyvä kulkija multa pois

                    Kyllä se M60 on ihan jees kone, mutta aikaa kaikkien vikojen selvittelyyn ja pieneen rassailuun saa menemään kymmenkertaisesti. Helpoimmalla tuntuu pääsevän kun tilaa repullisen osia kuten imupuolen tiivisteet, huohotinventtiilin ja mafin suoraan. M30 on siitä kiva, että jos se ei toimi voit vaihtaa suurinpiirtein ne kaksi osaa tai koko koneen, jos se kusee öljyä niin se vaan sotkee pihan mutta matka jatkuu.

                    Ääni on kyllä M60 koneessa parempi (tai no, hiljaisempi, ei parempi), samoin kulutus. B30 koneella nyt ajeltu joitain tuhansia ja onhan se hyvä käyttöpeli kun kaikki on korjattu. Uutta tavaraa siihen on saanutkin sitten hommata, mutta pistetään se lähtökohdan piikkiin
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14439
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Osta hyvä kulkija multa pois
                      Mikähän kulkija sulla oli?

                      Oliko se se miltei 400tkm ajettu 730i V8?
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        Mikähän kulkija sulla oli?

                        Oliko se se miltei 400tkm ajettu 730i V8?
                        Se tietää jo miltä tie maistuu
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • MET
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 200
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Tätä topikkia kun lukee, niin alkaisi vaikuttaa toi 735i paremmalle vaihtoehdolle käyttöautoksi. Miulla ei ole mitään kiinnostusta käyttää kierroksia tai kaahata koko vehkeellä millään tavalla, niin moottorin ei tarvitse olla kierroskone. Leppoisaan kruisailuun tälläiset on tehty ja silloin se alavääntö on se mitä tarvitaan. Huoltohommatkin teen mieluiten itse, niin toi M30 kuullostaisi vähän mukavammalle senkin kannalta. Täytynee käydä koeajamassa itse kuitenkin eri yksilöitä ennen päätösten tekoa...

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Kyllä se M60B30 ihan hienosti vääntää kunnossa ollessaan, mutta puolen litran kokoero tekee omansa.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3844
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by MET View Post
                              Tätä topikkia kun lukee, niin alkaisi vaikuttaa toi 735i paremmalle vaihtoehdolle käyttöautoksi. Miulla ei ole mitään kiinnostusta käyttää kierroksia tai kaahata koko vehkeellä millään tavalla, niin moottorin ei tarvitse olla kierroskone. Leppoisaan kruisailuun tälläiset on tehty ja silloin se alavääntö on se mitä tarvitaan. Huoltohommatkin teen mieluiten itse, niin toi M30 kuullostaisi vähän mukavammalle senkin kannalta. Täytynee käydä koeajamassa itse kuitenkin eri yksilöitä ennen päätösten tekoa...
                              M60B30 vääntää todellakin myös alhaalta.. Manuaalilla vitosella 1000rpm ei mitään ongelmaa, riittänee?
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎