Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 735 öljypohjan tiivisteen ja öljypumpun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Panu.K
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 824
    • Salo

    e32 735 öljypohjan tiivisteen ja öljypumpun vaihto

    Onnistuuko e32 735iA:ssa vaihtaa öljypohjan tiiviste ja samalla öljypumppu konee ollessa paikoillaan ? e34 konetta pitää ilmeisesti nostaa, mutta onko sama homma e32 ? Jos tarvitsee nostaa niin kuinka paljon konetta pitää nostaa ja mitä pitää purkaa pois tieltä että onnistuu riittävä nosto tarpeelisen tilan saamikseksi ?

    Samallahan tuossa pääsisi tarkistamana öljypumpun ja tarvittaessa uusimaan sen. Onko öljypumpun irroituksessa ja kiinnittämisessä mitään erikoista huomioitavaa ?
    Last edited by Panu.K; 13-09-2009, 23:34.
    Kulkuvälineet:
    Etsintä käynnissä
    ex BMW:t
    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
    ex muun merkkiset:
    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    kyllä onnistuu paikallaan.. konetta tosiaan tarvii nostaa suunnillensa 10cm
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Panu.K
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 824
      • Salo

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      kyllä onnistuu paikallaan.. konetta tosiaan tarvii nostaa suunnillensa 10cm
      Mitä tarvitsee purkaa ympäriltä, että saa konetta nostettua tuon 10cm ?
      Kulkuvälineet:
      Etsintä käynnissä
      ex BMW:t
      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
      ex muun merkkiset:
      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #4
        Bentleystä löytyy ohje. Mutta itse kun 535:een vaihtelin niin ainakin viskon "tuulitunneli", paisuntasäiliö, ilmanputsarin kotelo, ohjaustehostimen pumppu ja muutamat kannakkeet piti irroitella. Tosin siitä on jo aikaa joten en muista kaikkea.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Bentleystä löytyy ohje. Mutta itse kun 535:een vaihtelin niin ainakin viskon "tuulitunneli", paisuntasäiliö, ilmanputsarin kotelo, ohjaustehostimen pumppu ja muutamat kannakkeet piti irroitella. Tosin siitä on jo aikaa joten en muista kaikkea.
          hmm.. ite en irrottanu muuta kuin viskon vesipumpun akselista ja ö-pohja mahtu pois
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            hmm.. ite en irrottanu muuta kuin viskon vesipumpun akselista ja ö-pohja mahtu pois
            Miten lie väljää E32:ssa, mutta ei ois onnistunu noin kyllä... Paisariin ois ottanu ensimmäsenä ku alko nostamaan ja putsarinkotelon haitariputki ois vähintkäänki revenny/irronnu väkisellä. :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • -manageri-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 228

              #7
              Originally Posted by zener
              Bentleystä löytyy ohje. Mutta itse kun 535:een vaihtelin niin ainakin viskon "tuulitunneli", paisuntasäiliö, ilmanputsarin kotelo, ohjaustehostimen pumppu ja muutamat kannakkeet piti irroitella. Tosin siitä on jo aikaa joten en muista kaikkea.
              hmm.. ite en irrottanu muuta kuin viskon vesipumpun akselista ja ö-pohja mahtu pois
              Siis eikö e34 535 ole muuta mahdollisuutta kuin nostaa konetta, kun vaihtaa ton öljypohjan tiivisteen? :think
              Tiivisteen vaihto edessä talvella..

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                #8
                Originally posted by -manageri- View Post
                Siis eikö e34 535 ole muuta mahdollisuutta kuin nostaa konetta, kun vaihtaa ton öljypohjan tiivisteen? :think
                Tiivisteen vaihto edessä talvella..
                Pitää nostaa. Ite tuumailin pitkään että kyllähän se mahtuu ujuttamalla pois, mutta ei mahdu. Se öljypohja on sen muotoinen että ottaa kiinni.

                Konetta ei tarvitse kauhean paljon nostaa, ja itse purin pois ainoastaan paisarin ja ilmanputsarin kotelon. Kannatinkumeista vaan mutterit pois ja nousee kyllä tarpeeks. Kannattaa silti olla toinen kaveri auttamassa noston yhteydessä, tarkkailemassa kokoajan ettei mikään ota kiinni.

                EDIT: Otinpa perkele sen tuulitunnelinkin muuten irti.
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎