Eli muuten hyvin toimivan auton ongelmana olisi melko reipas kulutus. Vie noin 19,5l/100km sekalaisessa rauhallisessa ajossa ajotietokoneen mukaan, mutta todellisuudessa kulutus tuntuu olevan vielä huomattavasti reilumpi.
Auto käy tyhjäkäyntiä nätisti, vetää nätisti kierrosalueen läpi ja tuntuu, että tehotkin on jotakuinkin tallella. Satunnaisesti kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä auto hieman empii, ei vastaa kaasuun ja pikkuisen reilumman polkaisun jälkeen hieman poksauttaa putkeen ja lähtee vetämään nätisti. Tämän jälkeen oiretta ei ilmene ajon aikana.
Poissuljettuja vikakohteita on:
-Ilmamäärämittari. Testattu varmasti toimivalla mittarilla ja tuota omaa mittaria on testattu toisessa autossa. Ei vaikutusta mihinkään.
- Tulpat on alle 1000km vanhat.
- Tyhjäkäyntimoottori on putsattu ja toimii
- Ilmansuodatin vaihdettu (eli ilmaa luulisi saavan ainakin...)
- Imuvuodot tarkastettu ilmamäärämittarin ja imusarjan väliltä.
Sytytyspuolella vika ilmeisesti voisi olla, mutta kummastuttaa vaan, kun auto muuten toimii mainiosti. Käy kaikilla pytyillä ja tuntuu muutenkin ehjälle.
Päivällä täytyy tutkia bensapaineensäätimelle menevä letku murtumien varalta, mutta muuten saa ehdotella mahdollisia oireiden aiheuttajia.
Muita mieleen tulevia voisi olla lambda ja venttiilien säädöt. Jos noissa olisi hämminkiä, niin eikö se jollain tavalla vaikuttaisi ajettavuuteenkin? Vika on tuntunut erityisesti pahenevan muutaman viime päivän aikana ja nyt on ollut vilpoisampaa. Voisiko joku viallinen lämpötila-anturi aiheuttaa moisia oireita? Eli "ryyppy" päällä kokoajan?
Koneensa siis M30B35 varustettuna katalysaattoreilla ja auto on vm 90 ja automaatti.
Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen. Alkaa käymään kukkaron päälle tuo kulutus pikkuhiljaa...
Auto käy tyhjäkäyntiä nätisti, vetää nätisti kierrosalueen läpi ja tuntuu, että tehotkin on jotakuinkin tallella. Satunnaisesti kylmäkäynnistyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä auto hieman empii, ei vastaa kaasuun ja pikkuisen reilumman polkaisun jälkeen hieman poksauttaa putkeen ja lähtee vetämään nätisti. Tämän jälkeen oiretta ei ilmene ajon aikana.
Poissuljettuja vikakohteita on:
-Ilmamäärämittari. Testattu varmasti toimivalla mittarilla ja tuota omaa mittaria on testattu toisessa autossa. Ei vaikutusta mihinkään.
- Tulpat on alle 1000km vanhat.
- Tyhjäkäyntimoottori on putsattu ja toimii
- Ilmansuodatin vaihdettu (eli ilmaa luulisi saavan ainakin...)
- Imuvuodot tarkastettu ilmamäärämittarin ja imusarjan väliltä.
Sytytyspuolella vika ilmeisesti voisi olla, mutta kummastuttaa vaan, kun auto muuten toimii mainiosti. Käy kaikilla pytyillä ja tuntuu muutenkin ehjälle.
Päivällä täytyy tutkia bensapaineensäätimelle menevä letku murtumien varalta, mutta muuten saa ehdotella mahdollisia oireiden aiheuttajia.
Muita mieleen tulevia voisi olla lambda ja venttiilien säädöt. Jos noissa olisi hämminkiä, niin eikö se jollain tavalla vaikuttaisi ajettavuuteenkin? Vika on tuntunut erityisesti pahenevan muutaman viime päivän aikana ja nyt on ollut vilpoisampaa. Voisiko joku viallinen lämpötila-anturi aiheuttaa moisia oireita? Eli "ryyppy" päällä kokoajan?
Koneensa siis M30B35 varustettuna katalysaattoreilla ja auto on vm 90 ja automaatti.
Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen. Alkaa käymään kukkaron päälle tuo kulutus pikkuhiljaa...
Comment